2025-10-01, 18:50
Medlem
Sherrycolas avatar
Såg en film på Västerbotten folkblads Instagram
med en kvinna som gormar på sin hyresgäst. Det går att läsa att hyresobjektet ligger centralt Umeå och med bra hyra jämfört med andra lägenheter. Lite äldre standard. Tidigare hyresgäster vittnar om en situation som blivit ohållbar, en hyresgäst berättat att den har behövt fly mitt i natten. Hyresgästföreningen har försökt att få fastigheten att tvångsförvaltas.

I VFs artikel på hemsidan kan man läsa att hyresgästerna larmar om hot och trakasserier från värden. Tyvärr är artikeln låst och jag hittar ingen mer info på Hyresgästföreningens hemsida som brukar vara duktiga på att rapportera.

VFs Instagram
https://www.instagram.com/reel/DPMZo...VtODluazA2NQ==

VFs hemsida
https://www.folkbladet.nu/2025-09-28...esgaster-63e84

Är det någon som vet mer eller har tillgång till artikeln? Är kvinnan sjuk i huvudet eller är det någon pågående demens? Bilden man får är ju att hyresgästerna ej blir långvariga.
Senast redigerad av Sherrycola 2025-10-01 kl. 18:56. Anledning: Länkar
Citera
2025-10-01, 20:56
Medlem
Hade äran att bo på samma gata ett tag för ett par år sedan. Bra underhållning att se tanterna på kvällarna när promillen gick över 2,5. Inte alls ovanligt under sommaren!

Edit: Minns när jag pratade med en kille som bodde i fastigheten under en period, han hittade en av tanterna naken på badrumsgolvet i hans lägenhet när han kom hem en dag. Även då dyng-rak. Åhh vilka minnen!
Senast redigerad av Alssariq 2025-10-01 kl. 21:01.
Citera
2025-10-01, 22:07
Medlem
Sannolikt F*ltgatan. *=ä

Det har bott en kvinna med samma namn på J som uttalat sig i artikeln. Det står ingenstans att namnen är fingerade, så…
Citera
2025-10-02, 18:32
Medlem
Sherrycolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alssariq
Hade äran att bo på samma gata ett tag för ett par år sedan. Bra underhållning att se tanterna på kvällarna när promillen gick över 2,5. Inte alls ovanligt under sommaren!

Edit: Minns när jag pratade med en kille som bodde i fastigheten under en period, han hittade en av tanterna naken på badrumsgolvet i hans lägenhet när han kom hem en dag. Även då dyng-rak. Åhh vilka minnen!

Varför låg värden naken i hyresgästens badrum? Hade det varit en kvinna som hittat en man hade det ju blivit polisanmälan direkt.

Tror du att det är alkoholen som gör henne sådär knäpp eller är det nåt mer?
Citera
2025-10-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Varför låg värden naken i hyresgästens badrum? Hade det varit en kvinna som hittat en man hade det ju blivit polisanmälan direkt.

Tror du att det är alkoholen som gör henne sådär knäpp eller är det nåt mer?

Helt klart alkoholen. Har själv pratat med systrarna när de varit bra dragna på eftermiddagarna. Dom stannar fortfarande och pratar med mig när vi ses. Men att de båda har rejäla problem med spriten kan alla på nedre Haga vittna om tror jag.

Precis som nyheten berättar så finns det många fall av personer som valt att flytta pga hur olämpliga dessa två är som hyresvärdinnor.
Citera
Idag, 14:30
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alssariq

Vill tanten bli knullad av ungkarlar som flyttar in i hennes lägenheter eller vad är det frågan om? Låter som någon slags tafatt parningsstrategi från hennes sida. Hur gammal är hon?
Citera
Idag, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Vill tanten bli knullad av ungkarlar som flyttar in i hennes lägenheter eller vad är det frågan om? Låter som någon slags tafatt parningsstrategi från hennes sida. Hur gammal är hon?

"Tanten" är då en av två tvillingar (78 år), som tillsammans förvaltar fastigheten som de själva också bor i. Just i fallet där en av tanterna hittades naken på golvet hörde jag inte om något närmande. Andra i området har pratat om hur tvillingarna delat på karlar tidigare, men det kan jag inte bekräfta - även om jag tror att det är sant. Badrumsgolvet och några fler fall har jag hört i första hand av den drabbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in