Citat:
Jag roade mig med att scrolla igenom messenger flera år bakåt i tiden och hittade några mindre lyckade exempel på hur jag (för flera år sedan) frågade ett antal snygga tjejer om de ville ses och sedan frågade ett par ggr till när jag inte fick svar. Måste ha uppfattats som desperat... Smått pinsamt, men kan skratta åt det i efterhand. Man mognar snabbt med åren och detta ska ses i ljuset av att jag var rätt så ensam och osäker då.
Hur som. Frågade en kvinna förra veckan om hon ville ses och äta middag. Det var verkligen på vinst och förlust eftersom vi bara träffats ett par ggr i jobbsammanhang. Hon läste meddelandet, men gav inget svar. Surt, men så kan det vara. Några dagar senare fick jag ett infall att skriva igen och fråga om hon trots allt inte hade lust att ses? Men att det var helt okej om hon inte hade tid. Ångrade mig direkt, kände mig smått creepy. Döm av min förvåning när jag fick snabbt svar att jodå hon ville ses, men att hon bara glömt att svara. Hon bad till och med om ursäkt. Vi var på dejt igår och det kändes super.
Så. Hur är er erfarenhet av att "påminna" den tilltänkta dejten? Frågan är framför allt riktad till er killar. Och till tjejerna: hur brukar ni reagera? Har ni rent av blivit lite "hedrade"?
Hur som. Frågade en kvinna förra veckan om hon ville ses och äta middag. Det var verkligen på vinst och förlust eftersom vi bara träffats ett par ggr i jobbsammanhang. Hon läste meddelandet, men gav inget svar. Surt, men så kan det vara. Några dagar senare fick jag ett infall att skriva igen och fråga om hon trots allt inte hade lust att ses? Men att det var helt okej om hon inte hade tid. Ångrade mig direkt, kände mig smått creepy. Döm av min förvåning när jag fick snabbt svar att jodå hon ville ses, men att hon bara glömt att svara. Hon bad till och med om ursäkt. Vi var på dejt igår och det kändes super.
Så. Hur är er erfarenhet av att "påminna" den tilltänkta dejten? Frågan är framför allt riktad till er killar. Och till tjejerna: hur brukar ni reagera? Har ni rent av blivit lite "hedrade"?
På hinge hade jag ett stort antal matchningar typ som hade dött ut i konversationen. Det var en blandning av tjejer jag inte tyckte var tillräckligt intressanta heller men ändå för å knulla. Så då bryr jag mig väldigt lite om vad dom tycker. Därför slänger jag iväg ett sista meddelande för att se! funkat några gånger faktiskt men rätt sällan. Jag är dock rätt på också. Ödslar ingen tid på en liten hora. Och svarar dom inte igen så anmäler jag dom på appen och avmatchar. Borde alla göra.
Finns inget värre än att inte svara kan jag tycka, speciellt om man aktivt likeat en person. men det är så det är idag. Appen borde ge sånna användare minuspoäng så efter x antal minus bannas kontot. fyfan det vore fint