• 1
  • 2
2025-10-02, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Distanssupporter
Jag roade mig med att scrolla igenom messenger flera år bakåt i tiden och hittade några mindre lyckade exempel på hur jag (för flera år sedan) frågade ett antal snygga tjejer om de ville ses och sedan frågade ett par ggr till när jag inte fick svar. Måste ha uppfattats som desperat... Smått pinsamt, men kan skratta åt det i efterhand. Man mognar snabbt med åren och detta ska ses i ljuset av att jag var rätt så ensam och osäker då.

Hur som. Frågade en kvinna förra veckan om hon ville ses och äta middag. Det var verkligen på vinst och förlust eftersom vi bara träffats ett par ggr i jobbsammanhang. Hon läste meddelandet, men gav inget svar. Surt, men så kan det vara. Några dagar senare fick jag ett infall att skriva igen och fråga om hon trots allt inte hade lust att ses? Men att det var helt okej om hon inte hade tid. Ångrade mig direkt, kände mig smått creepy. Döm av min förvåning när jag fick snabbt svar att jodå hon ville ses, men att hon bara glömt att svara. Hon bad till och med om ursäkt. Vi var på dejt igår och det kändes super.

Så. Hur är er erfarenhet av att "påminna" den tilltänkta dejten? Frågan är framför allt riktad till er killar. Och till tjejerna: hur brukar ni reagera? Har ni rent av blivit lite "hedrade"?

På hinge hade jag ett stort antal matchningar typ som hade dött ut i konversationen. Det var en blandning av tjejer jag inte tyckte var tillräckligt intressanta heller men ändå för å knulla. Så då bryr jag mig väldigt lite om vad dom tycker. Därför slänger jag iväg ett sista meddelande för att se! funkat några gånger faktiskt men rätt sällan. Jag är dock rätt på också. Ödslar ingen tid på en liten hora. Och svarar dom inte igen så anmäler jag dom på appen och avmatchar. Borde alla göra.

Finns inget värre än att inte svara kan jag tycka, speciellt om man aktivt likeat en person. men det är så det är idag. Appen borde ge sånna användare minuspoäng så efter x antal minus bannas kontot. fyfan det vore fint
Citera
2025-10-02, 10:16
Medlem
Jag minns inte om jag frågat 2 gånger. Hände säkert.
Jag brukar fråga en gång. Får jag nej så är det nej. Jag är inte heller typen som blir sur och skäller ut henne.
Hon kan ju inte hjälpa om hon inte känner intresse. Samma för mig. Jag kan inte hjälpa att jag inte kände intresse för de kvinnor som jag tackade nej till.
Citera
2025-10-02, 11:11
Medlem
Kul att det funkade. Men normalt så svarar ju någon som är intresserad om de läst meddelandet, inget som glöms bort om det verkligen finns intresse.
Citera
2025-10-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Kul att det funkade. Men normalt så svarar ju någon som är intresserad om de läst meddelandet, inget som glöms bort om det verkligen finns intresse.

Är av samma åsikt.
Glömmer dom allra flesta.
Citera
2025-10-10, 18:03
Medlem
godboys avatar
Nja, vanligen frågar man en gång, men är man superintresserad så kan man ju göra lite försök, men då ska man ju formlera sig på ett bra och fint sätt, och ha ett par bra idéer till vad man kan tänka hitta på på dejten. Ett bra tips är att försöka få reda på vad personen är intresserad av och sedan föreslå något utifrån det-
Citera
2025-10-10, 18:56
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Skorpionen.
Om jag inte svarat alls tycker jag det är okej om killen "påminner", för det är sannolikt så att jag glömt eller missat att svara (jag skulle aldrig medvetet inte svara). Men om jag sagt nej tack vill jag att det respekteras.

Glömmer man verkligen svara ja till träff man vill gå på?

Då måste man ju ha väldigt många erbjudanden man tänkt tacka ja till?
Citera
2025-10-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nja, vanligen frågar man en gång, men är man superintresserad så kan man ju göra lite försök, men då ska man ju formlera sig på ett bra och fint sätt, och ha ett par bra idéer till vad man kan tänka hitta på på dejten. Ett bra tips är att försöka få reda på vad personen är intresserad av och sedan föreslå något utifrån det-

Låter som en bra strategi.
En del är bara lite hemlighetsfulla med vad dom gillar att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio

Tvivlar på att den med många erbjudande glömmer att svara någon den faktiskt är intresserad av.
Undantagsfall skulle möjligen vara sjukdomar/diagnoser eller strul med tekniken.
Men det är nog extremfall.
Citera
2025-10-10, 20:58
Medlem
Det kan ju löna sig i vissa fall kanske. Jag föll till slut för killen som aldrig gav upp. Ingen hade ju nånsin kämpat så hårt för mig förut. Problemet var väl bara att han fortsatt jaga när han väl fick mig, efter nästa erövring. Sen dess nobbar jag alla och tycker nog att alla som frågar mer än en gång är rätt creepy 😅 håll er borta från mig lixom, den här bruden har blivit lurad en gång för mkt och kommer inte att göra om det 😉
Citera
2025-10-10, 22:20
Medlem
lakritcs avatar
Kan man väl göra någon gång. Vad ska man förlora? Lev lite innan ni dör.
Citera
2025-10-11, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio

Personligen skulle jag nog inte glömma om jag redan tänkt på den killen och har en tydlig känsla för vad jag vill göra, alltså att jag är starkt intresserad (vilket är osannolikt om vi bara träffats någon gång i förbigående) eller starkt ointresserad. Men om jag är lite mer osäker och jag råkar läsa meddelandet vid en dålig tidpunkt, det blir mycket på jobbet osv skulle det kunna falla ur minnet för mig.
Om jag har många erbjudanden skulle det nog snarare minska risken att jag glömmer för då bör ju åtminstone någon av erbjudandena vara så intressant att jag minns den killen, och då skulle jag givetvis komma ihåg att någon annan skrivit också. Men annars går jag inte runt och tänker på dejter hela dagarna när jag jobbar, umgås med folk osv och då skulle det kunna hända att jag läser meddelandet, tänker att jag ska svara sen när jag fåt tid att formulera mig och att det sedan glöms bort.
Senast redigerad av .Skorpionen. 2025-10-11 kl. 00:37.
Citera
2025-10-11, 07:52
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tror att det var ett lyckat undantag du var med om. Normalt när man inte svarar, så betyder det "nej" - men man låtsas att man bara inte sett meddelandet, för att slippa såra avsändaren.

Å andra sidan är det inte FÖRBJUDET att fråga två gånger... kanske bättre att göra det än att gå och gräma sig över "what might have been" - om det verkligen känns som att personen skulle kunna vara Mr/Miss Right?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in