2025-10-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleUnit
Har jag aldrig hört talas om. Har du nån länk man kan spana in? Låter som ett intressant fenomen.

Olika psykossjukdomar kan göra att man inbillar sig saker, t.ex. som att en utomstående kraft tar dina saker trots att det aldrig skett. Även demenssjukdomar kan göra att man får för sig tokiga saker.

Undrar hur mycket varor i matbutiker etc. som försvinner pga snatteri VS. att de försvinner ur tomma intet.
Citera
2025-10-03, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Olika psykossjukdomar kan göra att man inbillar sig saker, t.ex. som att en utomstående kraft tar dina saker trots att det aldrig skett. Även demenssjukdomar kan göra att man får för sig tokiga saker.

Undrar hur mycket varor i matbutiker etc. som försvinner pga snatteri VS. att de försvinner ur tomma intet.
Sant.
Ang snatteri vs parallela dimensioner så blir det nog svårt att svara på. Frågar man personalen eller Conny Högaffel så lutar det nog mer åt parallela dimensioner, medans ägarna nog ser det som snatteri.
Fast mataffärer borde väl ha en uppskattning på ev "svinn" kanske där svaret finns?
Citera
2025-12-11, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Har ni varit med om detta? Något ni inte har en förklaring till?

Inte försvunnit men däremot dykt upp.

Ett föremål som uppstått på en plats i mitt hem från ingenstans. Ingen annan i hushållet har sett det förut och jag vet att det inte har funnits inom det här husets väggar.

Det mest mystiska jag upplevt.
Citera
2026-09-03, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TureHolmberg
Inte försvunnit men däremot dykt upp.

Ett föremål som uppstått på en plats i mitt hem från ingenstans. Ingen annan i hushållet har sett det förut och jag vet att det inte har funnits inom det här husets väggar.

Det mest mystiska jag upplevt.

Kolla in Jott så hittar du rätt kategori för uppdykanden
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här