2025-10-01, 05:17
Medlem
SmarterThanYous avatar
https://www.bbc.com/news/articles/c4g2vyee0zlo

Citat:
Scientists make embryos from human skin DNA for first time

Pga anledningar har jag sett fram mot den här tekniken.

Den kommer finnas tillgänglig inom ett par år i världens blacklabs utan tvekan, trycket är stort från olika människor som har lite problem med sånt där grejs. Det finns en hel del folk som sparat pengar för en sån grej.

Jag tror att det kommer lösa befolkningskrisen på sikt, dvs vi tillverkar människor inom ett par år.

(Idag är iaf en i varje klass född via IVF. Det bara hände.)

Transhumanister och konservativa aka Elon vs Trump kommer ha en showdown innan mandatperiodens slut.

Det var kul att bränna ner vänsterns dårhus ihop men det är två helt olika sätt att se på människor.

Det bestämmer om vi går framåt eller om vi går bakåt. Själv är jag full speed ahead som sagt.

Etiska implikationer? Kulturellt kommer det vara ungefär som en atombomb.

Redigering: man behöver bara sno ett hårstrå och tillverka ett ägg eller en spermie av det för att få barn med någon.

Det är alltså något år bort.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2025-10-01 kl. 05:39.
Citera
2025-10-01, 05:43
Medlem
Konstnarren5s avatar
Fantastiskt. Feminismen har fått exakt det den ville: ett samhälle där män är valfritt tillbehör.
Citera
2025-10-01, 05:56
Medlem
SmarterThanYous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Fantastiskt. Feminismen har fått exakt det den ville: ett samhälle där män är valfritt tillbehör.

Nja. Det är partner som är valfritt tillbehör.

Det här är vetenskap och inte politik.

Transhumanism är djupt rotat i vetenskap, det här woke-tramset är mest killar med trosor på huvudet som sitter och drar sig i snabeln.

Men ja, det enda som återstår är artificiell livmoder sen kan vi börja seeda universum med människor.

Du måste höja blicken.

Bli en stargazer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in