2025-10-03, 11:23
Medlem
klengass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pisskukfitt
Läser att det är idenex som torskat, stämmer detta?
https://www.lakemedelsverket.se/sv/n...ades-i-odetorp
Citera
2025-10-03, 18:20
Medlem
https://delafil.se/6651aede2984db36/...2025-10-03.pdf
Citera
2025-10-03, 19:22
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Låt ozempic och andra liknande preparat ingå för överviktiga i högkostnadsskyddet så blir det mindre attraktiv att köpa och sälja dessa preparat svart!
Citera
2025-10-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cee1983
Är det S*rah från grums?

Nej, inte den psykopaten och mytomanen
Citera
2025-10-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pisskukfitt
Läser att det är idenex som torskat, stämmer detta?

Härligt! Fyfan vad glad jag blir! Jag tipsade alla myndigheter jag kunde så fort jag upptäckte Idenex, tog till och med kontakt med Novo Nordisk i hopp om att deras legal department skulle driva på myndigheterna i att slå ner hårt på dessa kriminella. Jag försökte själv kartlägga Idenex, men brister tyvärr i IT-skills för att få fram namn och lokalisation.
Idioterna på Idenex gjorde det väldigt lätt för sig själva ovh försökte lura på godtrogna att deras produkter var säkra, när det i själva verket var dels otillräckligt rena, dels kontaminerade, gissningsvis pga de preparerat i osterila rum. Visst, tabletter kan du tillverka under någorlunda osterila förhållanden, men inte läkemedel för injektion.
Hoppas alla inblandade får riktigt hårda straff, som avskräcker andra från att göra som dem.
Citera
2025-10-03, 23:07
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
De måste ha investerat några miljarder i fabriken.
The production of the active ingredient for Ozempic occurs in highly controlled environments at Novo Nordisk facilities, beginning with a small amount of yeast in a nutrient broth, which multiplies in large fermenting tanks under specific conditions. After fermentation, the yeast cells and the active drug ingredient are separated and then purified, dried, and stored before being filled into injection pens. Novo Nordisk has two main sites for producing semaglutide (the active ingredient in Ozempic), one in Kalundborg, Denmark, and another in North Carolina.

Nu snabbgissar jag bara då jag är fredagsslarvig och svarar innan jag läst tråden, men antagligen handlar det väl om "Ozempic", som istället består av typ 10-100 mg amfetamin. Ger samma resultat, och de som tar den kommer knappast klaga... Antagligen inte skicka den på analys heller
Citera
2025-10-04, 04:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Låt ozempic och andra liknande preparat ingå för överviktiga i högkostnadsskyddet så blir det mindre attraktiv att köpa och sälja dessa preparat svart!
Hur ska det gå när Ozempic och liknande mediciner är slut under långa perioder på apoteken? Min äldre mamma har det på recept och har under långa perioder inte lyckats få ut sin medicin då det är slut på hyllorna. I hennes fall så var hon likt många tvungna att vända sig till svarta marknaden.
Citera
2025-10-04, 04:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septagonal
Härligt! Fyfan vad glad jag blir! Jag tipsade alla myndigheter jag kunde så fort jag upptäckte Idenex, tog till och med kontakt med Novo Nordisk i hopp om att deras legal department skulle driva på myndigheterna i att slå ner hårt på dessa kriminella. Jag försökte själv kartlägga Idenex, men brister tyvärr i IT-skills för att få fram namn och lokalisation.
Idioterna på Idenex gjorde det väldigt lätt för sig själva ovh försökte lura på godtrogna att deras produkter var säkra, när det i själva verket var dels otillräckligt rena, dels kontaminerade, gissningsvis pga de preparerat i osterila rum. Visst, tabletter kan du tillverka under någorlunda osterila förhållanden, men inte läkemedel för injektion.
Hoppas alla inblandade får riktigt hårda straff, som avskräcker andra från att göra som dem.
Hur kan du påstå att saker är "otillräckligt rena, dels kontaminerande etc" när du har noll belägg för detta? Sedan att du har tipsat myndigheter om en säljare när det finns över 25 säljare inrikes i Sverige som säljer generisk Semaglutid på marknaden 😭 Finns det en efterfrågan så finns det en marknaden och detta är inget du eller myndigheter kan stoppa.

Förövrigt så är Idenex verksamhet fortfarande aktiv på både dark och clearnet så myndigheterna har inte lyckats stoppa någonting då det fortfarande går att beställa labbtestat Semaglutid m.m.
Citera
2025-10-04, 04:33
Medlem
Bajenalexs avatar
min morsa som får ozempic var utan det i 8-9månader när de inte gick att få tag på, tror fabriken i danmark eller något brann ner ? är lite osäker men fixade ett par flaskor från sidan som är aktuell här och det var inga problem alls.

Vidare så finns det ju labbtester på sakerna som ja kollade igenom givetvis. Man målar upp det som om det vore heroin man köper och trycker i sig 😅. Sidan som är aktuell här har ju labbtest på allt vilket många övriga inte har.

Vidare så ingår väll inte ozempic osv i högkostnadsskyddet. Är lite osäker där men vilket fall som helst. Ger man ut preparat och sen så tar allt stopp i 9 månader för man inte kan ordna fram mer så är det bra att det finns verksamheter som säljer dom. Sen om man vill nyttja dom eller inte är väll upp till var och en. Min morsa ville verkligen inte vara utan sina när de tog stopp alla fall och 9månader är en väldigt lång tid.

Hejja sidor på nätet :P
Citera
2025-10-04, 05:45
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
Både potensmedel och ozempic är lagligt att köpa på gråa marknaden så vad är egentligen problemet? Driver svenska domstolar big pharmas intressen?? Släpp samtliga fria och låt fri marknaden sköta sitt.
Grå marknaden? Förklara dig..
Är väl antagligen svart eller vitt. Lagligt/olagligt.

Receptbelagda läkemedel är olagliga att sälja utan tillstånd. Och straffbart.
Citera
2025-10-04, 06:58
Medlem
Bajenalexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Grå marknaden? Förklara dig..
Är väl antagligen svart eller vitt. Lagligt/olagligt.

Receptbelagda läkemedel är olagliga att sälja utan tillstånd. Och straffbart.
lagligt att köpa på gråa marknaden haha, den var ny.
Citera
2025-10-04, 07:35
Medlem
Fan Sverige måste vara lättaste landet för främmande makt att slå ut, nått riktigt jävla giftigt/dödligt att injicera/piller man sväljer hela så fixa svensken bort sig själv. Skicka ut en jävla mängd inom en kort tid så hinner extremt många dö innan de blir känt vad som hänt, tex leverans i mellandagarna så är Sveriges befolkning kraftigt minskad efter nyår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in