• 1
  • 2
2025-10-09, 21:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
När jag tagit halvlåga doser upplever jag att det är lätt att hamna i ett mellanläge där hjärnan/egot kämpar emot effekten vilket inte händer när jag dänger i mig en rimlig normaldos.
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
(...) håller jag mig till att ge mig ut och flyga eller så låter jag bli.
Jag instämmer till fullo. Att nästan trippa är påfrestande och emellanåt snudd på obehagligt. Genom att höja dosen en aning blir effekten såväl betydligt trevligare som mer givande.
Citera
2025-10-10, 13:27
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionFromZion
Hallå flashback! Jag har under ca ett och ett halvt år experimenterat med en flaska flytande LSD på 10ug per droppe. Hade 100 droppar och det har räckt mig 22 tillfällen. Har då tagit mellan 2-10 droppar varje gång. Detta har gett mig ett helt nytt perspektiv på denna substansen. Den måste verkligen inte intas i större doser, beroende på vad ens intention är. Detta är inget som ska jämföras med microdosering eftersom effekterna över 20ug är direkt påtagliga.

För att ge min bakgrund med psykadelia:
har jag under 10 års tid flertalet ordentliga trippar på olika sorters kubensis och toppisar i bagaget. 3 ordentliga trippar på lappar, vapeat en del DMT (ej break through) och ett tillfälle på 2-CB. Skulle se mig som ganska erfaren på ämnet. Storälskare av cannabis så vad jag än trippar på kan ni räkna med att ett eller två gram gräs finns med i bilden.

Enligt min erfarenhet så stämmer denna doseingsguiden väldig bra gällande dosering kontra effekt:
https://healingmaps.com/lsd-dosage-guide/
Sen gör gräset att effekten blir starkare, jag tycker att 40ug + gräs blir ungefär som 60ug beskrivs.

Effekten av 20-60ug får intresset för allt att peaka. Verkligheten känns knivskarp och varje detalj blir intressant. Inga direkta hallucinationer men jag blir otroligt motiverad och vill bara leka med verkligheten. Med det menar jag tex att gå ut på promenad och låta tankar och funderingar flöda fritt utifrån vad jag ser. Titta på människor och deras klädval, en fontän som står och sprutar vatten, vågorna på sjön, lukten av någons parfym som går förbi, formen på stammen av ett träd osv osv.

Känslan är att allt är otroligt tillfredsställande och meningsfullt i min erfarenhet. Ruset hållet ca 3-5h på den doseringen och sen afterglow ett par timmar till. För min del har sociala interaktioner börjat bli knepiga runt 80ug även om man måste tänka ett extra varv redan vid 30-40ug innan man säger något om man inte ska bli avslöjad.
Runt 40-60ug är min perfekta dos för detta ändamål.
Hade tagit 40ug och gick och badade i en skogssjö med 7m hopptorn i somras, det var en helt fantastisk upplevelse att flyga genom luften och sen bryta genom ytan.. Wow.

Skulle vilja diskutera allmänt om detta ämne, är det något som fler här på flashback gör?
Med eller utan cannabis eller kanske med något annat i kombination?
Vad gör ni under era rus i så fall som är anpassat för den nivån av påverkan?
Vad är er sweet spot generellt eller specifikt för olika aktiviteter?

Självklart är allt relaterat till ämnet välkommet att diskuteras!

Dom effekter du beskriver är vad som blir ens naturliga tillstånd när man slåpper allt mentalt brus och motstånd och helar sina trauman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in