Flashback bygger pepparkakshus!
2025-10-01, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ja visst och allt jag sa var att med det jag sett så förstår jag att NMR'are hatar polisen och att det skulle jag därför också gjort med 100% säkerhet om jag var med i NMR.

Sen får du ha vilken uppfattning du vill. Du får tro att jag är sjövild, lurendrejeare, vänsterbliven, högerbliven etc. Det är helt ok. Jag har min hållning fast i vilket fall.

Jag uppfattar i alla fall dig som någon som tycker det är okej med politiskt våld. Det känns mindre bra.

Nej det tycker jag inte. Men däremot NMR tycker ju det.
Citera
2025-10-01, 14:04
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Verkar som du är hjärntvättad av NMR.

Ett tips är att söka till Exit.

https://samverkan.extremkoll.se/profil/exit

Hahaha. Lilla stumpan. Det var den tydligaste projicering jag sett. Är det Expos indoktrineringskurser du gått? Jag har förövrigt ingenting med NMR att göra och har aldrig haft. Försök att bemöta mina argument istället för att köra taffliga avledande manövrar.
Citera
2025-10-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Hahaha. Lilla stumpan. Det var den tydligaste projicering jag sett. Är det Expos indoktrineringskurser du gått? Jag har förövrigt ingenting med NMR att göra och har aldrig haft. Försök att bemöta mina argument istället för att köra taffliga avledande manövrar.

Borgerliga stadsråd, finansmän, författare och protestsångare.
Är några av dem som hjälpte Expo att starta för 30 år sedan.
Citera
2025-10-01, 14:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Nej det tycker jag inte. Men däremot NMR tycker ju det.

Ja det vet jag att NMR tycker. Men det har inget med saken att göra när vi talar om polisen och hur de missköter sitt jobb.
Citera
2025-10-01, 14:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Borgerliga stadsråd, finansmän, författare och protestsångare.
Är några av dem som hjälpte Expo att starta för 30 år sedan.

Ja, judar är skickliga på att lugga pengar av goyim. Men det förändrar inte att det var AFAiter som grundade Expo som ända sen dess samarbetat med AFA. För något år sen slog dessutom en SÄPO-rapport fast att Expo liksom AFA är en del av den s.k autonoma vänstern.
Citera
2025-10-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ja det vet jag att NMR tycker. Men det har inget med saken att göra när vi talar om polisen och hur de missköter sitt jobb.

Intresserad ändå hur du tycker polisen ska förhålla sig till en terrorstämplad organisation.

Det är nog inte lätt.
Citera
2025-10-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Ja, judar är skickliga på att lugga pengar av goyim. Men det förändrar inte att det var AFAiter som grundade Expo som ända sen dess samarbetat med AFA. För något år sen slog dessutom en SÄPO-rapport fast att Expo liksom AFA är en del av den s.k autonoma vänstern.

https://expo.se/lar-dig-mer/tidskriften/30-ar-av-antirasistisk-journalistik/

På omslaget syns Stieg Larsson fota VAM i Göteborg 1995 och i det här numret tittar vi både bakåt och framåt. På Expos 30-åriga historia och tiden som vi grundades i, såväl som de senaste trenderna och tendenserna i extremhögern. Vi ger också utrymme åt det antirasistiska motståndet.

En av tidningens grundare, och senare chefredaktör, Jennie K Larsson återbesöker några av de som valde att stötta Expos uppstart för att prata tidsanda och antirasistiskt engagemang.

Verkar som du behöver teckna en prenumeration där står allt om hur Expo startades.
Citera
2025-10-01, 15:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Intresserad ändå hur du tycker polisen ska förhålla sig till en terrorstämplad organisation.

Det är nog inte lätt.

Det ska förhålla sig med god moral och etik enligt lagar och regler som de lärt sig och tränat efter i sin utbildning.

Det kan finnas tillfällen då det inte är helt lätt att hålla sig vid gränsen vid exempelvis en våldsam konfrontation. Då finns risken att ett litet mått av övervåld kan ha använts.

Men det är inte detta jag talar om. Jag talar om exempel när grovt övervåld mot någon som inte är det minsta våldsam eller ren och skär elakhet för att jävlas har använts.

Är det en polis som har i poliskåren att göra med utbildning så är det alltid lätt att hålla sig inom den gränsen. De poliser som har betet sig på det här viset borde omedelbart sägas upp och åtalas. Om det är många poliser som agerar på det viset så bör man omgående se över polishögskolan och utbildningen och leta brister.

Det hela är mycket lätt.
Citera
2025-10-01, 15:13
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
https://expo.se/lar-dig-mer/tidskriften/30-ar-av-antirasistisk-journalistik/

På omslaget syns Stieg Larsson fota VAM i Göteborg 1995 och i det här numret tittar vi både bakåt och framåt. På Expos 30-åriga historia och tiden som vi grundades i, såväl som de senaste trenderna och tendenserna i extremhögern. Vi ger också utrymme åt det antirasistiska motståndet.

En av tidningens grundare, och senare chefredaktör, Jennie K Larsson återbesöker några av de som valde att stötta Expos uppstart för att prata tidsanda och antirasistiskt engagemang.

Verkar som du behöver teckna en prenumeration där står allt om hur Expo startades.

Jag vet redan vilka som grundade Expo. Mest känd är kanske AFAiten Tobias Hübinette alias kinapuffen.
Citera
2025-10-01, 17:09
Medlem
Citat:
Det ska förhålla sig med god moral och etik enligt lagar och regler som de lärt sig och tränat efter i sin utbildning.

Det kan finnas tillfällen då det inte är helt lätt att hålla sig vid gränsen vid exempelvis en våldsam konfrontation. Då finns risken att ett litet mått av övervåld kan ha använts.

Men det är inte detta jag talar om. Jag talar om exempel när grovt övervåld mot någon som inte är det minsta våldsam eller ren och skär elakhet för att jävlas har använts.

Är det en polis som har i poliskåren att göra med utbildning så är det alltid lätt att hålla sig inom den gränsen. De poliser som har betet sig på det här viset borde omedelbart sägas upp och åtalas. Om det är många poliser som agerar på det viset så bör man omgående se över polishögskolan och utbildningen och leta brister.

Det hela är mycket lätt.

Skulle vara intressant att se de där filmerna du bygger dina uppfattningar på.
Citera
2025-10-01, 17:46
Medlem
erikp121s avatar
Asså ska man förklara polishatet från ett follkligt perspektiv där NMR får ingå tsm med fotbollsupportrar, slödder från förorten och kanske till och med vissa vänsterelement (inte de styrande då, utan robotorna som styrs utav dem) så kan man ju bara dra på Faccetta Nera, tänka på söta negresser och Kärlek medan hatarna springer runt i g-string i prajdparaden tsm med snuten och harassar folk lix? Vi ska aldrig bli som ni, ni slickar tiz medan vi slickar fitta, ahahaha.

Vi vill bara syssla med vår nazism ifred som Killinggänget en gång sketchade. Mima och memetics. Även om det slutar i lesbiansk alkholism ala Offervilja? Jag vet inte, vet bara att Jackie Arklöv hyllas lite här och där i samhället liksom. En förvirrad krigsförbrytare och brottsling? Må så vara, men ändå.

Förhoppningsvis förklarar det här inlägget ett och annat. Då är jag inte direkt anti-polisen, mer bara a-polis och apoliteia? Låt folk vara, typ? Skjut av peddon och våldtäktsmän, låt knarkare och "rasifierade" vara som de är helt enkelt? Klassisk nazism för 2000-talet även om det skulle lanserats som "etnopluralism" eller vadfan nyorden var. Bara titta på grabben Tor som har sin egen tråd på subforumet. Ynglat av sig 9 gånger enligt forumsanningne. La Razza e sempre la Razza. Sedan att avundsjuka vänsterhjon (eller t.o.m. propra "nationalister") ojar sig över det är bara pyttsan ojsan.

Nordische Jugend liksom. Vi kanske måste kallas "demokrater" ibland om så det krävs, typ som i moderna, amerikanska ockuperade Tyskland? Vad vet jag, har bara tröttnat på förmyndare och dårar. Där ingår polisen och åklagare, advokater och tjänstemän.

Låt oss besegras av Kärleken om inget annat, hehe, så kan de ta sina gay-prajd-parader och så kastar vi dem bara fårn hustaken eller Hammarbybacken?

Nubbe, nobben å NOBIS
Citera
2025-10-01, 18:06
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Skulle vara intressant att se de där filmerna du bygger dina uppfattningar på.

Jo det förstår man. Jag anser själv att det skulle vara bra om inte staten gick in och krävde censurering av sånt här material. Jag anser att det är viktigt att sånt finns bevarat och det är också viktigt för yttrandefriheten. Att den svenska staten har sett till att det har censurerats är en skam och gör Sverige till ett land som inte är för yttrandefrihet.

Det blir således hyckleri när den svenska staten kritiserar diktaturer som Kina och Ryzzland. Den svenska statens kritik blir inte ens vatten värt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in