Teknisk fråga: är det Off Topic om vi som är en del eller delar åsikter med Palestinarörelsen svarar? För det ser mest ut som om bara folk som inte är det ska få leka lajv-stuga om vad dom tror om våra åsikter?
Alltså jag kan för att vara on topic göra samma som alla andra antar jag... errr:
Citat:
"Moahahaha har litet svårt att svara just nu, doppar mina dreads i avföring och vita människors blod - och försöker organisera så att svarta ska flytta till Sverige och ragga på era fruar! Men kortfattat! Nej! Jag älskar Hamas, speciellt att dom är en mordisk religiös sekt är det göttaste Moahahahaha! Död åt Ebba Busch! Nu ska jag dricka sojamjölk och håna barn!"
Nåt sånt?
Alternativt två: om det funkar funkar det. Jag tvivlar på att Hamas som gick med på en tidigare fredsuppgörelse med fängelseutbyte inkluderat är så enormt pro. Men å andra sidan så pressas dom hårt av alla andra big-hitters som dom lyckats väva in från arabvärlden.
Det andra jag är skeptisk mot är hur väl den där "teknokratlösningen" kommer funka. Det har vart skakigt förr MEN med det sagt, om det innebär mat, sjukvård och fria val samt in och utresetillstånd? Självklart!
Sen är frågan om Netanyahu kan sälja det till Knesset. Vad måste han leverera till Katz mm för att få dom att gå med på det och inte fälla sin egen regering? Ooooof
Så TROR jag på dom senare stegen i fredsplanen? Nej. Är jag positiv till att situationen i Gaza upphör hur det än är genom dom tidiga bitarna i fredsplanen? Ja.
Fan, om Orban, Putin och Trump såg det som ett kritiskt steg för att ett folkmord avslutades var att vi alla skulle tvingas att titta på när dom har en orgie ihop så hade jag med pliktskyldigt satt mig och sett när tre oligarker försökte få till en porrig stämning. Hade till och med organiserat popcorn.