Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Skillnaden är dock att du verkar se rätt allvarligt på det här fastän du försöker göra sken av att det inte är en stor grej. Det är en skillnad att hävda att någon går i gång på alla cylindrar när man gör det än att kalla någon för idiot när man inte har något egentligt fog för det.
Om det inte är en stor grej så kan man ju fråga sig varför du blir så irriterad på att man inte ser problemet med beteendet. Och att du dessutom säger att en tolerans för sånt beteende är orsaken till att sverige har stora problem gör ju att man kan fråga om du verkligen tycker att det "inte är en stor grej".
Jag ser lagom allvarligt på harmlösa men konstiga och opassande beteenden som att folk ber i omklädningsrum (observerar, noterar, går vidare med min dag då det knappt påverkar mig, men medveten om att det är opassande), och precis lagom allvarligt på att präktiga svenskar rusar till försvar för konstiga primitiva utländska vanor över hela spektrumet - från att be i omklädningsrum och ha rast för bön på jobbet till att frihetsberöva sina egna barn, infiltrera politiska partier och driva kriminella släktbaserade nätverk (dvs jag noterar attityden att vara alldeles för okritisk till invandrade ovanor men ständigt beredd att gå i konflikt med sina egentliga kulturfränder i försvar för invandrade ovanor, och problematiserar denna falska godhet). Tack för din omtanke.
Du verkar fortfarande väldigt kränkt över att normala svenskar noterar det självklart konstiga och irrelevanta i att be till Allah i ett omklädningsrum på typ ett badhus eller en idrottsanläggning. Rätt säker på att du inte har något generellt mönster att kommentera kritiskt om folk är lite irriterade på konstiga beteenden. Du kommer för att det handlar om invandrare och då blir det "intolerant" att klaga har du lärt dig.
Du har lite svårt att se skogen för träden.