2025-10-02, 12:11
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Skillnaden är dock att du verkar se rätt allvarligt på det här fastän du försöker göra sken av att det inte är en stor grej. Det är en skillnad att hävda att någon går i gång på alla cylindrar när man gör det än att kalla någon för idiot när man inte har något egentligt fog för det.

Om det inte är en stor grej så kan man ju fråga sig varför du blir så irriterad på att man inte ser problemet med beteendet. Och att du dessutom säger att en tolerans för sånt beteende är orsaken till att sverige har stora problem gör ju att man kan fråga om du verkligen tycker att det "inte är en stor grej".

Jag ser lagom allvarligt på harmlösa men konstiga och opassande beteenden som att folk ber i omklädningsrum (observerar, noterar, går vidare med min dag då det knappt påverkar mig, men medveten om att det är opassande), och precis lagom allvarligt på att präktiga svenskar rusar till försvar för konstiga primitiva utländska vanor över hela spektrumet - från att be i omklädningsrum och ha rast för bön på jobbet till att frihetsberöva sina egna barn, infiltrera politiska partier och driva kriminella släktbaserade nätverk (dvs jag noterar attityden att vara alldeles för okritisk till invandrade ovanor men ständigt beredd att gå i konflikt med sina egentliga kulturfränder i försvar för invandrade ovanor, och problematiserar denna falska godhet). Tack för din omtanke.

Du verkar fortfarande väldigt kränkt över att normala svenskar noterar det självklart konstiga och irrelevanta i att be till Allah i ett omklädningsrum på typ ett badhus eller en idrottsanläggning. Rätt säker på att du inte har något generellt mönster att kommentera kritiskt om folk är lite irriterade på konstiga beteenden. Du kommer för att det handlar om invandrare och då blir det "intolerant" att klaga har du lärt dig.

Du har lite svårt att se skogen för träden.
Senast redigerad av Mjäll 2025-10-02 kl. 12:14.
Citera
2025-10-02, 14:39
Medlem
MongoHasses avatar
Absolut inte ok!
Citera
2025-10-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
För att det inte är normalt. Därför stör man sig på det.

Nej, man stör sig inte på det om man är normalt funtad. Är man normalt funtad så rycker man på axlarna och går vidare.

Citat:
En dag blir det som i Frankrike när hela vägar spärras av för böende muslimer men då är det bara att hålla god min.

Frågan borde vara varför de väljer att be i ett omklädningsrum när de lika gärna kan be ute.

För att det kanske är bättre att göra det där än att göra det på gatan som de verkar göra i frankrike.
Citera
2025-10-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Jag ser lagom allvarligt på harmlösa men konstiga och opassande beteenden som att folk ber i omklädningsrum (observerar, noterar, går vidare med min dag då det knappt påverkar mig, men medveten om att det är opassande), och precis lagom allvarligt på att präktiga svenskar rusar till försvar för konstiga primitiva utländska vanor över hela spektrumet - från att be i omklädningsrum och ha rast för bön på jobbet till att frihetsberöva sina egna barn, infiltrera politiska partier och driva kriminella släktbaserade nätverk (dvs jag noterar attityden att vara alldeles för okritisk till invandrade ovanor men ständigt beredd att gå i konflikt med sina egentliga kulturfränder i försvar för invandrade ovanor, och problematiserar denna falska godhet). Tack för din omtanke.

Nu är det förstås viss skillnad mellan att sitta och ägna sig åt bön i avskildhet och att hålla på med kriminella nätverk. Det hoppas jag du inser.

Att det är något som knappt påverkar en (eller jag skulle vilja säga inte alls om man är normalt funtad) är ju ett skäl till varför det inte finns någon anledning att bry sig om det. Att någon snöflinga blir kränkt är inte fog nog för att förbjuda saker (rätt mycket hade blivit förbjudet om man gick på den linjen).
Citera
2025-10-02, 17:48
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nu är det förstås viss skillnad mellan att sitta och ägna sig åt bön i avskildhet och att hålla på med kriminella nätverk. Det hoppas jag du inser.

Att det är något som knappt påverkar en (eller jag skulle vilja säga inte alls om man är normalt funtad) är ju ett skäl till varför det inte finns någon anledning att bry sig om det. Att någon snöflinga blir kränkt är inte fog nog för att förbjuda saker (rätt mycket hade blivit förbjudet om man gick på den linjen).

Det framgår helt tydligt av inlägget du citerar att jag inser att det är skillnad mellan bön i omklädningsrum och kriminella nätverk. Vet inte varför du slösar energi på att "hoppas" att jag "inser" något som jag redan tydligt implicerar.

Du menar att jag har föreslagit att man ska lagstifta om bön i omklädningsrum?

Varför lyckas ni fucka up allting så jävla mycket? Uppdatera mjukvaran, det är inte 2010.
Citera
2025-10-02, 18:34
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Tror du att svenskar har starkare känslor kring att muslimer ber i omklädningsrum än vad muslimer har kring muslimska traditioner?

Vad tycker du själv om att göra helt fel saker på helt fel plats? Tycker du alltid att folk som klagar på det är konstigare än folk som gör det?

Nej jag personligen bryr mig inte ett skit, jag som kristen hade inte bett i ett omklädningsrum men om någon gör de kunde jag verkligen inte bry mig mindre
Citera
2025-10-03, 19:07
Medlem
Citat:
Det framgår helt tydligt av inlägget du citerar att jag inser att det är skillnad mellan bön i omklädningsrum och kriminella nätverk. Vet inte varför du slösar energi på att "hoppas" att jag "inser" något som jag redan tydligt implicerar.

Du menar att jag har föreslagit att man ska lagstifta om bön i omklädningsrum?

Varför lyckas ni fucka up allting så jävla mycket? Uppdatera mjukvaran, det är inte 2010.

Alltså var vill du då komma egentligen?
Citera
2025-10-04, 10:28
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Omklädningsrummet är ett omklädningsrum och ska var religionsfritt på alla arbetsplatser.

Jag tror att de flesta muslimer som tvunget måste be på arbetsplatser gör det dels för att reta sin omgivning och vill känna sig speciella på samma sätt som fotbollsfans manifesterar sin klubbtillhörighet genom att bära fotbollslagets tröjor, det är ett dominansbeteende.

Det kan också vara ett tvångssyndrom, de tror att om de inte gör det så kommer nåt hemskt hända de.
Citera
2025-10-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Sett de be i fikarummet på jobbet tom.
Hade en muslim på jobbet som brukade be i fikarummet samtidigt som han spelade böneutrop i mobilen på högsta volym. Nu har arbetsplatsen infört regeln att man inte får lyssna på musik i mobilen utan hörlurar.
Citera
2025-10-05, 14:57
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goonette
Hade en muslim på jobbet som brukade be i fikarummet samtidigt som han spelade böneutrop i mobilen på högsta volym. Nu har arbetsplatsen infört regeln att man inte får lyssna på musik i mobilen utan hörlurar.
Bra initiativ av företaget! Hatar verkligen sådant beteende, ingen respekt för sin omgivning.
Citera
2025-10-05, 17:50
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örjan
Polaren har precis börjat träna på gym och en kväll när han kommer in i herrarnas omklädningsrum ligger två muslimer på knäna i et hörn och ber till Allah. Är detta vanligt förekommande på gym idag?

Tycker ni det är okej att använda offentliga rum som omklädningsrum till att be?

Det är ändå ett följdproblem och inte ett rotproblem. Med stor muslimsk invandring kommer du få muslimer som betér sig som muslimer. Att få dem att beté sig som något annat än muslimer är för det mesta omöjligt. Ett förbud mot böner i omklädningsrummet blir kostsamt och krångligt att upprätthålla. Klagomål om islamofobi och liknande följer som ett brev på posten. Låt dem få vara muslimer, men i mellanöstern. Denna planets rövhål.
Citera
2025-10-06, 10:03
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Alltså var vill du då komma egentligen?

Ni som svarar typ "Men vadårå öh det är väl luuugnt, var inte så krääänkt" när någon tycker att muslimer som ber i omklädningsrum är konstigt, är apologeter för massinvandring och är idioter. Det var bara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in