2025-09-29, 12:42
Medlem
Hllå jag tänkt åka till filippinrna till flickvännen i vinter men biljetterna är stört dyra (ja jag hr rest innan till typ 7 länder i och utanför europa) min undran är vilken är största skllnaden på flygklssr?

sen är de ju en sak med 6 till 7 timmars flyg kontra 15h+ ?

går de att köpa någon sittkudde för att sättet ska bli mer bekvämt ?

hr stt skllndrna på ekonomi och ekonomi prem i flyg till gazipaça
Citera
2025-09-29, 13:04
Medlem
Är väl aldrig bekvämt att åka ekonomi. Ja flygbiljetter till Filippinerna kostar rejält. Något du borde kollat upp innan du skaffade tjej därifrån. Räkna med att priserna på allting är dyrt där nere. Det är inget billigt land om du trodde det.

Försök få en plats vid gången så kan du sträcka ut benen lite mer.
Citera
2025-09-29, 14:03
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Är väl aldrig bekvämt att åka ekonomi. Ja flygbiljetter till Filippinerna kostar rejält. Något du borde kollat upp innan du skaffade tjej därifrån. Räkna med att priserna på allting är dyrt där nere. Det är inget billigt land om du trodde det.

Men Fillipinerna är ju massa gånger billigare än alla europeiska länder.
Så är det ju i alla länder att en del saker är dyrt. Alkohol cigaretter transport hyra lya äta mat är ju sjukt billigt,
Citera
2025-09-29, 14:08
Avstängd
Staffearas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Men Fillipinerna är ju massa gånger billigare än alla europeiska länder.
Så är det ju i alla länder att en del saker är dyrt. Alkohol cigaretter transport hyra lya äta mat är ju sjukt billigt,
Helt rätt sup massa så tar du igen priset
Citera
2025-09-29, 14:09
Medlem
sebastian66s avatar
Vad är dyrt för dig anser du? Det beror ju på när du åker för du hittar ju billiga biljetter
Jag ser på momondo tex 521 eller 545 usdollar, Under 6000 för en resa på typ 17 timmar tur och retur.
Om du tycker att detta är dyrt ska du nog bättre stanna hemma i svedala eller borlänge.
Ingen resa är bekväm på så många timmar. man kör ju på ekonomi ch gillar läget.
När man kommer fram känns det gött. När man ska hem är det lite mer tråkigt
Resan jag kollade på var från Arlanda 18 nov och hem den 16 dec som ett exempel.
Citera
2025-09-29, 17:12
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus

Ben utsträckta i gången är bra så länge ingen snubblar på dem. Att någon eventuella ramlar är inget problem, men den vars ben det snubblas över riskerar att vakna. Samt varning för spritvagnen, anpassad till gångens bredd, som kan komma förbi när man minst anar det.

nr dt gäller skilnad melln klassr hndlar dt om at drt är strre o bekvmare n blligt flygr man ekomni r hlt nkelt utrmmt fr ltet
Citera
2025-09-29, 18:21
Medlem
Citat:
Vad är dyrt för dig anser du? Det beror ju på när du åker för du hittar ju billiga biljetter
Jag ser på momondo tex 521 eller 545 usdollar, Under 6000 för en resa på typ 17 timmar tur och retur.
Om du tycker att detta är dyrt ska du nog bättre stanna hemma i svedala eller borlänge.
Ingen resa är bekväm på så många timmar. man kör ju på ekonomi ch gillar läget.
När man kommer fram känns det gött. När man ska hem är det lite mer tråkigt
Resan jag kollade på var från Arlanda 18 nov och hem den 16 dec som ett exempel.

Menade att flyg på 4h till afrika kostade 14k görsta klss enkel resa men typ 20k+ för filippinerna

Vill ju inte v irriterad eller dålit humör av komforten innan jag kommit fram

Jag tänkte billigaflyg eller flightscanner bsness eller premim ekonomi enkel resa för 13k är lite dyrt i min åsikt
Citera
2025-09-29, 18:25
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde96
Menade att flyg på 4h till afrika kostade 14k görsta klss enkel resa men typ 20k+ för filippinerna

Vill ju inte v irriterad eller dålit humör av komforten innan jag kommit fram

Jag tänkte billigaflyg eller flightscanner bsness eller premim ekonomi enkel resa för 13k är lite dyrt i min åsikt
Jag vete fan hur du tänker men du har ju inte dragit in Afrika utan du skriver bara någon stad.
Du kanske kan förklara lite lättare. Menar du att du ska åka från Afrika till Filippinerna.
Annars är det ju väldigt billigt att flyga som jag har skrivit. Det beror ju på vilka datum man ska åka.
Citera
2025-09-29, 18:35
Medlem
Citat:
Jag vete fan hur du tänker men du har ju inte dragit in Afrika utan du skriver bara någon stad.
Du kanske kan förklara lite lättare. Menar du att du ska åka från Afrika till Filippinerna.
Annars är det ju väldigt billigt att flyga som jag har skrivit. Det beror ju på vilka datum man ska åka.

Jag drog till afrika med släkten 2015 o den resan typ 10h första klss o typ 14k men motsvrnde till filippinena ligger på 21k+

Jag tänkt åka 21 nov
Citera
2025-09-29, 18:59
Medlem
Citat:

Ska man köpa sittkudde till flyget eller hr kan enklast öka komforten?

Men komforten är väl högre på prem ekonomi ön ekonomi?

Ingår mat på premekonomi?
Senast redigerad av Adde96 2025-09-29 kl. 19:02.
Citera
2025-09-29, 19:00
Medlem
ReflektivInsikts avatar
Citat:
Stockholm
Manila
Round tripEconomy
SEK 4,390
Lowest total price
Selected flights

Tue, Jan 13
6:20 PM –
12:05 AM+2
Air China
22 hr 45 min
ARN–MNL
1 stop
9 hr 40 min PEK
663 kg CO2e
-19% emissions

Tue, Jan 27
6:20 AM –
4:30 PM
Air China
17 hr 10 min
MNL–ARN
1 stop
3 hr 25 min PEK
664 kg CO2e
-18% emissions

Här har du en billig en.
Citera
2025-09-29, 19:04
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde96
Ska man köpa sittkudde till flyget eller hr kan enklast öka komforten?

Men komforten är väl högre på prem ekonomi ön ekonomi?

Ingår mat på premekonomi?
Varför behöver du en sittkudde? Kan det vara möjligt att du har något fel på kroppen eller röven?
90% av alla människor åker på ekonomiklass utan massa kuddar i röven.
Varför ska du åka just den 21 som är dyrt. Du har ju fått förslag på en billig resa.
Det finns en annan som skrev efter mig som kom med en likvärdig resa. Gör det enkelt och leta efter en billig resa och byt datum kan vara bättre.
Kan det vara möjligt att du är värdelös på att söka tider och billigaste resor?
Då skulle jag kunna rekommendera dig att pröva Momondo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in