• 9
  • 10
2025-09-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApansPappa
Problemet är att jag har det, till skillnad från dig. Du förstår inte att du matas med propaganda varenda dag.

När man förstår att propaganda också existerar här, i ganska stor grad dessutom, så blir det lite lättare att solla och förstå vad man faktiskt står framför.
Ah, den där “jag har genomskådat allt och du är bara manipulerad”-grejen igen. Du har fortfarande inte bemött något konkret i det jag skrev – bara bytt ut "Kremls manus" mot "västpropaganda", som om det automatiskt gjorde dig till den enda nyktra i rummet.

Du säger att du “förstår vad du står framför” – men det märks inte. Det krävs mer än att säga “alla andra är hjärntvättade” för att verka insiktsfull. Det krävs faktiskt argument.

Så… vad exakt i mitt inlägg var felaktigt? Eller är vi tillbaka på “allt är propaganda utom det jag själv tror”?
Citera
2025-10-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Helt korrekt analys, så de är alltså inte psykiskt störda.

Att vilja ta över Europa anser jag vara psykstört.
Citera
2025-10-02, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Nej, det är nog ingen som kommer "få bort dom" inom överskådlig framtid.
I så fall Lavrov går först. Men inte på grund av yttre påverkan, utan på grund av inre påverkan politiskt.

Där tror jag du har fel. Inom 2 år är både Putin och Lavrov borta.
Citera
2025-10-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryssland-vinner
300 år täcker väl gott och väl Karl XII, Napoelon och Hitler, som alla inte bara "provocerade" Ryssland utan anföll landet med riktning mot Moskva. Nato/EU är bara den senaste vågen i detta historiska mönster.

Så det är synd om ryssarna menar du?
Citera
2025-10-02, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Där tror jag du har fel. Inom 2 år är både Putin och Lavrov borta.
Åfan, du tror det?

Vore ju rätt dramatiskt isf, speciellt med mr Fat Orange Chickenhair på presidentstolen i USA samtidigt. Och då blir spekulationerna av vilken vodka-pimplare som kommer härnäst.

Jag skulle nog gissa att Rysslands gamla tradition fortsätter, där Putin redan utsett och börjat skola in sin utvalda efterträdare. Inte för rysslands skull förstås, utan för att skydda oligarkin och sig själv från någon samvetsgrann folkvän kommer till makten och börjar åtala och fängsla Putin och oligarkin för begågna brott och synder mot staten.

Det var ju så Putin själv fick makten, utvald efterträdare av Yeltsins kabinett.
Senast redigerad av Robbinist 2025-10-02 kl. 09:26.
Citera
2025-10-02, 11:22
Medlem
Citat:
Åfan, du tror det?

Vore ju rätt dramatiskt isf, speciellt med mr Fat Orange Chickenhair på presidentstolen i USA samtidigt. Och då blir spekulationerna av vilken vodka-pimplare som kommer härnäst.

Jag skulle nog gissa att Rysslands gamla tradition fortsätter, där Putin redan utsett och börjat skola in sin utvalda efterträdare. Inte för rysslands skull förstås, utan för att skydda oligarkin och sig själv från någon samvetsgrann folkvän kommer till makten och börjar åtala och fängsla Putin och oligarkin för begågna brott och synder mot staten.

Det var ju så Putin själv fick makten, utvald efterträdare av Yeltsins kabinett.

Ja han har utsett en efterträdare. Men lär inte bli lätt för denne. För han är inte Putin.
Yeltsin var en alkis som inte hade alla hjärnceller kvar när han utsåg Putin till efterträdare.
Trumpen har fullt upp med att skapa inbördeskrig i USA. Och ta över Sydamerika och Kanada och Grönland.
Citera
2025-10-02, 12:12
Medlem
Citat:
Ja han har utsett en efterträdare. Men lär inte bli lätt för denne. För han är inte Putin.
Yeltsin var en alkis som inte hade alla hjärnceller kvar när han utsåg Putin till efterträdare.
Trumpen har fullt upp med att skapa inbördeskrig i USA. Och ta över Sydamerika och Kanada och Grönland.
.. och ta kvinnor på musen. Inte att glömma.
Citera
2025-10-03, 05:44
Medlem
Citat:
.. och ta kvinnor på musen. Inte att glömma.

Ja han har fullt upp.
Citera
2025-10-03, 16:12
Avstängd
senhackarens avatar
Ja. Dom är båda KBG skadade. Så nog har en och annan skruv blivit borttappad genom åren.
Citera
2025-10-05, 07:03
Medlem
Citat:
Att vilja ta över Europa anser jag vara psykstört.

Men det är ju inte det de vill. Man måste vara en unge mentalt för att bli så lurad av krigspropagandan i väst.
Citera
2025-10-12, 10:01
Medlem
Man får tänka ett steg längre. Att få bort Putin och Lavrov är inte speciellt svårt. Men vem kommer efter? Man har ju gjort sig av med opposition som skulle kunna styra landet, och de andra alternativen kan ofta få Putin att framstå som vettig.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in