2025-09-29, 23:17
Medlem
Om MGM är den som är den man tror är anhållen så har kvinnan ett brotts-CV med

Ringa nark, 2023 - dagsböter
Misshandel, 2024 (dom i TR så sent som 17/9) - skyddstillsyn + samhällstjänst. Psykisk ohälsa nämns i domen.

Eftersom det är tidigt i ev rättsprocess så länkar jag inte dessa domar, i fall namn är fel.
Citera
2025-09-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttfisen
Golfen körde på Chevan först sen pickupen.
Står minst en gång per sida genom hela tråden

Golfen skulle köra om en lastbil i mycket svår dimma men smällde i Chevan istället, sen kommer pickupen i säkert rätt hög fart och kanske med telefon eller så, sen smäller de igen

Det som jag inte förstår är hur ingen blev skadad i första krocken? En frontalkrock med en bil som kör om (dvs hög hastighet) och där inga i chevan hade bälte? Borde inte de som satt längst fram i chevan vara de som klarade sig sämst (om det nu var så att tjejerna satt i bak)?
Citera
2025-09-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddfilter
Om MGM är den som är den man tror är anhållen så har kvinnan ett brotts-CV med

Ringa nark, 2023 - dagsböter
Misshandel, 2024 (dom i TR så sent som 17/9) - skyddstillsyn + samhällstjänst. Psykisk ohälsa nämns i domen.

Eftersom det är tidigt i ev rättsprocess så länkar jag inte dessa domar, i fall namn är fel.

Hur kan denna tjej jobba på Bollnäs sjukhus?

Edit: Vilken bil körde hon? Körde hon sin pojkväns arbetsbil eller inte?
Citera
2025-09-29, 23:23
Medlem
Made.to.suffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Ok. Är det nån som kan begripa hur golfen uppenbarligen måste ha kört i väldigt hög hastighet i mkt tät dimma ? Hur den föraren är funtad ??

Är tyvärr endel bilförare som saknar konsekvenstänk. Höll själv på frontalkrocka med en bilförare som valde att köra om en EPA i en uppförsbacke. Hade jag kört några km fortare hade vi frontat vid backkrönet.

Även i kurvor har jag varit nära att krocka flera gånger har jag fått köra upp på trottoaren eller längst dikeskanten för att undvika frontalkrock bara för att endel inte kan vänta med att köra om traktorn eller EPAn tills sikten blir fri.
Citera
2025-09-29, 23:41
Medlem
Kan det vara så att L*na har suttit fram och flugit ur Impalans framruta vid frontalkrocken och hamnat på Golfens huv?

Eller har hon stått utanför bilen (Framför) vid kollisionen och Impalan stått still när Golfen körde in i den?
Citera
2025-09-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Är veteran bilar 6 sittsiga?

Lär dig surfa på den aktuella bilen som nämns i tråden,
OBS... det är inte en 2-sitsig jaguar e-type från 1963, o inte heller en wv bubbla 1200 från 1965 som är 4-sitsig plus en förare. .

Aktuell bil är reggad för 5 passagerare plus 1 förare,
Citera
2025-09-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Är du anhållen så sitter du i häktet. Dålig formulering av mej men du har rätt.
Samma plats bara att skilnaden är längden på vistelsen
Vi får se om det blir häktningsförhandling eller om dom släpps på fri fot.
Tror på frisläppande. Dom kan ju svårligen förhindra förundersökningen.

Förutsatt att man inte har behov av sjukhusvård vilket de två som anhölls initialt i denna olycka hade…
Citera
2025-09-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Är det sant att de var 6 st som färdades i veteranbilen?

Isf är det karma och får skylla sig själva.

Sitter i baksätet utan bälte och super. Då blir det som det blir.

Vad är det för fel med 6 personer i den äldre amerikanaren? den är ju reggad för det, finns ingen lag på bälte i en sådan gammal bil, men "finns" det (oftast då 2-punkts midjebälte) monterat ska det användas...
Sen är det väl bättre att sitta i baksätet att supa istället för i framsätet, låta den nyktra chaffisen göra sitt jobb.
Citera
2025-09-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Detta tråd kanske borde ligga under Aktuella brott istället nu när polisen delgivit misstanke till 2st??

Antar att alla 6! som åkte i veteranbilen hade bälte som man ska ha enligt lag i Sverige?? Olycka javisst, men utgången hade kunnat bli en annan om man följde lagarna….

Lär dig lagen om bilbälte (vilken årgång) och äldre årsmodeller på vad som gäller innan du postar ett värdelöst påstående.
Citera
2025-09-30, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Troligtvis..
Så hon ska alltså ha blivit påkörd, flugit ner i diket, sen tagit sig upp med en krossad skalle där hjärnan hängde utanför? Va det hjärnan hon höll i med handen mot huvudet också eller?

Skaplig fantasi...

Enligt chat gpt kan de faktiskt hända; man kan gå oå autopilot utan att faktiskt vara vid speciellt mycke medvetande.. chock o panik kan en männisla göra mycket, men hon dog troligtvis snabbt

Nu är ju inte chat gpt mest tillförlitliga källan men ändå den hämtade information från relevanta sidor..
Senast redigerad av Hera2018 2025-09-30 kl. 00:23.
Citera
2025-09-30, 00:19
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonWrede
Lär dig surfa på den aktuella bilen som nämns i tråden,
OBS... det är inte en 2-sitsig jaguar e-type från 1963, o inte heller en wv bubbla 1200 från 1965 som är 4-sitsig plus en förare. .

Aktuell bil är reggad för 5 passagerare plus 1 förare,

Hehe, tror knappast dagens folk vet vad du pratar om
Citera
2025-09-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B4W5
Lite info från min vän som var på plats och förklarade lite vad han såg (räddningstjänsten)

Bor själv i trakten, min nära vän som är brandman på halvtid åkte på larmet tidigt på Lördag morgon.

Han berättade att scenen var hemsk, den ena tjejen (19-åringen) satt i baksätet på chevan när han kom dit och hade tyvärr då redan mist livet pga. Elden, förhoppningsvis slog hon ihjäl sig innan hon började brinna levande.

24-åringen hittade dom inte först på plats, varken sittandes i bilen eller under, enligt min vän så fick dom leta en stund men hittade hennes upptryckt mot motorhuven på en av bilarna (vilken vet jag ej)...hon hade händerna för huvudet och stod liksom lutad på höger, först trodde dom att hon klarat sig för skadorna på skallen syndes ej för än dom försökte dra henne därifrån, tydligen hade en del av skallen och hjärnan "ramlat ut" när dom flyttat på henne.

Min väns teori är att hon klivit ur bilen efter den initiala krocken och sedan blivit påkörd av den tredje bilen och fått skall skadan. Sedan i panik hasat sig /krypit upp mot en av bilarna med handen för huvudet och sedan säckat ihop.

Så hemskt att tänka att troligen överlevde båda den frontalkrocken, sedan gick det åt helvete efter den tredje bilen körde in i dom... därför det är 2st som är gripna av polisen (troligen personerna i den tredje bilen)

Hemsk och traumatisk händelse, min vän är helt förstörd efter detta larm

Lördag morgon??? vilken olycka åkta han ut på.
Larmet på denna olycka i tråden kom väl in på lördag kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in