2025-09-27, 20:49
Medlem
I en Plus artikel hos samnytt säger Marcus Allard att han siktar på riksdagen:

https://samnytt.se/markus-allard-sik...u?refresh=true

Hur tror ni han ska uppnå detta? Är det att nå 4% i riksdagsvalet eller är det 12% i Örebro kommun som krävs för att bypassa riksdagsspärren?

Borde väl inte vara så svårt att skrapa ihop 12% i örebro kommun, om detta alternativet nu fungerar?

Hade fanimej gjort vad som helst för att få se han i talarstolen i riksdagen, vilket liv det hade blivit.
Vad tror ni?
Citera
2025-09-27, 20:52
Medlem
Citat:

"Och det är många som frågar sig om Örebropartiet siktar på att bli ett nationellt parti, som ställer upp i val till riksdagen.

– Det här är en sådan fråga som jag skulle kunna fastna på i timmar. Men för att fatta mig kort då: Jag bedömer att det som står mellan mig och riksdagen är min organisations samlade förmåga, och den kan stärkas på flera olika sätt, svarar Markus Allard.

– Främst genom fler kompetenta individer, och det är lättare sagt än gjort. Att hitta fler är en sak, att hitta rätt är en annan. Men det är klart, hade det ramlat ner några extra miljoner till kampanjkassan, säg typ två, tre, fyra miljoner, helst mycket mer förstås, men då hade jag kunnat köra redan nu. Då skulle flaskhalsen ”bara” vara valprogrammet i princip.

Markus Allard avslutar med en uppmaning om att fler bör engagera sig i Örebropartiet, för att hjälpa det att nå riksdagen."
Citera
2025-09-27, 20:58
Medlem
triptykens avatar
Han har inte en balle till chans. Jag vet inte längre vad han tycker eller vill - men... alla journalister har Wayback Machine och kan se vad han skrev för nåt decennie plus sen i samma veva som han åkte ner till Mali. Innan han började... cosplaya Mosley eller vadfan han nu siktar på utseendemässigt.
Citera
2025-09-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Han har inte en balle till chans. Jag vet inte längre vad han tycker eller vill - men... alla journalister har Wayback Machine och kan se vad han skrev för nåt decennie plus sen i samma veva som han åkte ner till Mali. Innan han började... cosplaya Mosley eller vadfan han nu siktar på utseendemässigt.

Örebropartiet ökade från 3% till 7,9% senaste valet, de mer än dubblade. Krävs endast en till ökning med minst 4% så får vi se han i talarstolen i riksdagen, helt klart möjligt
Citera
2025-09-27, 21:22
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Inte det minsta. Bara säger att om dom använder wayback machine så blir det en Fogelklaueueue av hela soppan. Karln var inte tystlåten när det begav sig.

Igen det är gött att han får litet utrymme säkert men sekunden han blir ett hot är det en god chans att han är kokt om nån dumpar gamla chatloggar och forumdiskussioner i nån politikers knä

Han är Sveriges Newsom/Trump så ingen bryr sig mer än bögar som du.
Citera
2025-09-27, 21:31
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2025-09-27, 21:49
Medlem
kalkryggars avatar
Jaha, då kanske det finns en anledning att rösta i nästa val. Fy fan va glad jag skulle bli över att se honom i talarstolen göra bort sluskpolitikerna.

Ska Maggan, Nooshi och och Lill-Morgan grina som skräpet i Örebro om att det är otryggt med Allard i lokalerna.

Inför förra valet så hade jag tankar på att skriva mig i Örebro för att kunna rösta på honom. Visst vet jag att min röst inte spelar så stor roll. Men det handlar om att kunna vara en rakryggad man också.
Citera
2025-09-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jaha, då kanske det finns en anledning att rösta i nästa val. Fy fan va glad jag skulle bli över att se honom i talarstolen göra bort sluskpolitikerna.

Ska Maggan, Nooshi och och Lill-Morgan grina som skräpet i Örebro om att det är otryggt med Allard i lokalerna.

Inför förra valet så hade jag tankar på att skriva mig i Örebro för att kunna rösta på honom. Visst vet jag att min röst inte spelar så stor roll. Men det handlar om att kunna vara en rakryggad man också.

Håller helt med, Allard är något utöver de vanliga som kan få många att rösta.
Citera
2025-09-27, 21:57
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu2
Håller helt med, Allard är något utöver de vanliga som kan få många att rösta.

Ja man hoppas verkligen att han kommer in. Han skulle kunna lyfta rejält på en mandatperiod. Men han måste se till att ha rätt folk med sig i övrigt så det inte blir pannkaka av det.
Citera
2025-09-27, 22:03
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Det är märkligt hur så många SD:are sluter upp bakom denna Örebro-nolla. Han är tidigare vänsterpartist och umgås nära med ex-vänsterpartisten Malcom K (som slängdes ut ur V för att han var för kommunistisk) och enligt SD så är det partiet ett kommunistiskt parti och deras främsta motståndare.

Är det hans oförmåga att uttrycka sig moget i debatter som lockar? Han låter som en tonåring med attitydproblem och kanske är det också sant, mentalt sett. Ausländer rausch, helg seger och annat internt SD-spektakel kanske visar på en annan intern ton.
Citera
2025-09-27, 22:13
Medlem
Nog den enda som skulle kunna få mig att överväga att rösta igen. Han är väl annars snart Sveriges Charlie Kirk tyvärr.
Citera
2025-09-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tebbu2
I en Plus artikel hos samnytt säger Marcus Allard att han siktar på riksdagen:

https://samnytt.se/markus-allard-sik...u?refresh=true

Hur tror ni han ska uppnå detta? Är det att nå 4% i riksdagsvalet eller är det 12% i Örebro kommun som krävs för att bypassa riksdagsspärren?

Borde väl inte vara så svårt att skrapa ihop 12% i örebro kommun, om detta alternativet nu fungerar?

Hade fanimej gjort vad som helst för att få se han i talarstolen i riksdagen, vilket liv det hade blivit.
Vad tror ni?

Känner inte till snubben, men blanda in kommunval är helt fel. Hans parti måste få 4% i riket eller 12% i Örebro läns valkrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in