• 1
  • 2
2025-09-30, 23:25
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Hahaha, där ser man. Normaliseringen fortgår. Snart är Putins pojkar inne och sopar rent i både OS och hockey-VM igen.

Särskilt roligt är det när alla svenskar och finnpajsare skär tänder av ilska. Men faktum är, och det ser vi nu, att större delen av Europa inte är känslomässigt involverade i den här konflikten på samma sätt som de nordiska länderna är. De flesta länderna i Europa struntar faktiskt i Ukraina. Ett bajsland långt borta, vem bryr sig? Därför blir kontrasten så stor när svennegubbarna får ont i magen av ilska.

Nu hoppas vi på att den ryska flaggan vajar högst vid varje medaljutdelning. Särskilt i skyttegrenarna. Män med tydlig vapenvana och soldatutseende som sopar hem gulden. Ukraina har ingen att skicka för deras folk vilar redan tryggt i mullen.

Jag tycker det är ett självklart beslut. Ryssland har själv skapat en överrepresentation av handikappade soldater som nu är krymplingar och som i brist på annat nu måste ägna sig åt parasport. Låt krigsförbrytarna tävla mot andra halta, lytta och förtappade så får resten av världen ägna sig åt riktigt idrott. Jag väntar bara på att Ryssland sopar rent i Special Olympics härnäst. Där tillhör hela den ryska befolkningen uttagningsbara atleter.
Citera
2025-10-01, 00:13
Medlem
Man hade paralymics i svensk tv - vilka var det som tittade - ingen av mina vänner var intresserad.

När får vi brottning o boxning i paralympics
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in