2025-09-26, 14:13
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Väldigt vad kvinnor den sista tiden helt plötsligt har börjat svimma på TV, kan det vara pga covidvaccinet?

Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Här har ni klippet och eftersnack.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/j...-lampor-tandes

Förmodligen håller alla på att långsamt dö av "vaccinet".

Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Jag har en vän som svimmade dagen efter covidsprutan. Tycker det har varit ovanligt mycket svimmningar på TV på sista tiden.
Kan det vara vaccinet som skapat denna benägenhet? Biverkningar av något slag?

Kan ni inte länka nånstans, istället för att bara påstå korkat skit?
Citera
2025-09-26, 14:13
Medlem
Citat:
Jag har en vän som svimmade dagen efter covidsprutan. Tycker det har varit ovanligt mycket svimmningar på TV på sista tiden.

Eller på Mars position kontra Venus....Lika sannolikt.
Citera
2025-09-26, 14:39
Medlem
JoakimFenixs avatar
Teorierna om covidsprutan visar på att vårt samhälle är i ett totalt intellektuellt förfall som jag inte tror går att råda bot på

Klassisk vasovagal synkope, blodtrycksfall, har själv haft det. Inte syrebrist, inte blodsockerfall, inte "skippade frukost", blodtrycksfall. Fullständigt ofarligt, tyder i nästan alla fall inte på några som helst övriga problem bortsett möjligtvis från stress, men läskigt och jobbigt. Troligtvis har hon varit med om liknande saker tidigare, det är ofta genetiskt
Citera
2025-09-26, 14:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Inte bara i Sverige

Så om en till i Kuala Lumpur och en till på Tahiti svimmat i tv denna månad så bara MÅSTE det vara nåt mystiskt samband eller?
Citera
2025-09-26, 14:53
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så om en till i Kuala Lumpur och en till på Tahiti svimmat i tv denna månad så bara MÅSTE det vara nåt mystiskt samband eller?
Måste inte vara såklart. Har inte påstått det. Många som svimmat av covidsprutan men oftast direkt efter den togs.
Citera
2025-09-26, 15:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Måste inte vara såklart. Har inte påstått det. Många som svimmat av covidsprutan men oftast direkt efter den togs.

Det är väl inte konstigt att en liten procent svimmar efter en spruta? En liten procent svimmar efter vanliga blodprover eller när de blir tatuerade också.
Citera
2025-09-26, 15:10
Medlem
Konstnarren5s avatar
Det här är ett skolboksexempel på performativ sårbarhet: en kort svimning blir genast omvandlad till narrativt kapital. I vår samtid är offerkoftan inte bara ett plagg, utan en metod för att vinna uppmärksamhet, tolkningsföreträde och sympatipoäng. Den som faller ihop i direktsändning får automatiskt en aura av autenticitet – ett kulturellt privilegium som slår hårdare än vilken faktakunskap som helst.

Att reducera det hela till “kvinnors frukostvanor” är därför lika naivt som det är förutsägbart. Den egentliga frågan är inte om hon åt en smörgås, utan hur varje kroppslig liten svaghet i offentligheten direkt mobiliseras till socialt kapital. Svimningen blir därmed inte bara ett biologiskt faktum, utan en strategisk entrébiljett till offerrollen.
Citera
2025-09-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...morgonsandning

När kulturjournalisten Elsa Westerstad blir intervjuad på Bokmässan under morgon så svimmar hon i direktsändning. Efteråt säger hon att hon gjorde en ”sjukvårdsminister” och skyller på lite sömn och utebliven frukost.

Hur står det egentligen till med kvinnors frukostvanor? Går de bara upp ur sängen, in i duschen och sen ut på stan? Klart man får blodsockerfall då.
Viktigare med sminket och håret.
Citera
2025-09-26, 15:45
Medlem
Citat:
Om (förhoppningsvis) många tar vaccinet så kommer relativt sett fler att svimma, må dåligt osv. Inget märkligt med det alls.
Citera
2025-09-26, 15:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Viktigare med sminket och håret.

Ja det vet ju alla som haft en flickvän.

Jag har haft flickvänner som fixat smink och sånt i 1-2h på morgonen innan kneget och sen käkat en macka på bussen. Om jag har 2h på mig innan jobbet lägger jag minst 40 min på frukost.
Citera
2025-09-26, 17:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
För höga löner och för mycket fritid ger dåliga drogvanor.
Ett tips, om du ska bli intervjuad i direktsändning, skippa drogerna.
Citera
2025-09-26, 17:36
Medlem
Eller så har det blivit för mycke koldioxid utsläpp..
Tillslut svimmar alla samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in