Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-24, 23:31
Medlem
Jag är trött på HM tshirts, vill gärna betala mer och få något som sitter bra, håller länge och framförallt är sköna i tyget. Har hört Bamboo material är bra, stämmer det?
Citera
2025-09-24, 23:57
Medlem
Ja, Bambomaterial är mjukt. Jag gillar Vero Modas t-shirts också , de är 95% lyocell, 5% elastan och håller formen bra år efter år, väldigt mjuka och svala.
MQ har kanske ännu bättre t-shirts kom jag på, 100% bomull och håller också formen i flera år. De har en sort som basmodell.
Senast redigerad av AnnaChiara 2025-09-24 kl. 23:59.
Citera
2025-09-25, 01:33
Medlem
Manginazs avatar
Ull!! Dyrt men värt!!
Citera
2025-09-25, 04:48
Medlem
Rastapunxs avatar
Ull. Merinoull skall vara bäst.
Citera
2025-09-25, 16:02
Medlem
Dornings avatar
Ja, definitivt bambu.
Citera
2025-09-25, 16:13
Medlem
zombie-nations avatar
Bambu kan betyda mycket. Ofta är det mycket syntet med och vissa hatar den känslan, inklusive mig. Den är slirvig och sitter åt konstigt. Inte len, bara mjuk. Bambu med mindre syntet tycker jag blir mer hård, men skönare. Det bästa med bambu är att den inte värmer upp så mycket, så passar skitbra i sommarkläder.

Annars tycker jag bomull är bäst. Men den blir lätt skrynklig så tycker det funkar allra bäst med bomull + syntet. Luktmässigt är bomull bäst, det suger upp svett visserligen, men det gror inte så mycket bakterier.

Det är individuellt vad man tycker är skönt. Många gillar slirvmaterialet, jag tycker bättre om bomull, särskilt efter ett par tvättar.
Citera
2025-09-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorning
Ja, definitivt bambu.

Känner man skillnad på viskos av bambu (vilket många kallar "bambu") och viskos producerad av annan råvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in