Jag är trött på HM tshirts, vill gärna betala mer och få något som sitter bra, håller länge och framförallt är sköna i tyget. Har hört Bamboo material är bra, stämmer det?
Ja, Bambomaterial är mjukt. Jag gillar Vero Modas t-shirts också , de är 95% lyocell, 5% elastan och håller formen bra år efter år, väldigt mjuka och svala.
MQ har kanske ännu bättre t-shirts kom jag på, 100% bomull och håller också formen i flera år. De har en sort som basmodell.
Senast redigerad av AnnaChiara 2025-09-24 kl. 23:59.
Bambu kan betyda mycket. Ofta är det mycket syntet med och vissa hatar den känslan, inklusive mig. Den är slirvig och sitter åt konstigt. Inte len, bara mjuk. Bambu med mindre syntet tycker jag blir mer hård, men skönare. Det bästa med bambu är att den inte värmer upp så mycket, så passar skitbra i sommarkläder.
Annars tycker jag bomull är bäst. Men den blir lätt skrynklig så tycker det funkar allra bäst med bomull + syntet. Luktmässigt är bomull bäst, det suger upp svett visserligen, men det gror inte så mycket bakterier.
Det är individuellt vad man tycker är skönt. Många gillar slirvmaterialet, jag tycker bättre om bomull, särskilt efter ett par tvättar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!