2025-09-23, 00:00
Avstängd
Vi har ju redan blivit invaderade i stor skala 2015 och då skulle vi stå på tågstationen med fika och filtar och ta emot krigarna.
Så jag tänker göra samma nu men nere vid hamnen med vodka och saltgurka istället.
Ryssarna kanske kan försörja sig själva åtminstone till skillnad från de som invaderade förra gången.

Dessvärre kommer de inte vilja landstiga här utan vi får nöja oss med afghanerna.
Citera
2025-09-23, 00:05
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Eller så kan man se det som att man gör sitt bästa för att säkra deras framtid...
Så ens 2-åring ska klara sig själv?
Citera
2025-09-23, 00:06
Medlem
Dom kommer aldrig lyckas ta sig en meter innanför Finlands gränser. Så sannolikheten är lika stor som att Jesus återuppstår.
Citera
2025-09-23, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven

Din fru tar hand om barnen!
Citera
2025-09-23, 00:08
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Jag har barn och fru. Jag tänker inte gå och dö och lämna dem. Jag ska skydda mina barn tills jag dör.

Det finns saker för alla att göra under en invasion. "Totalförsvaret" osv.

Jag är nog inte Sveriges dugligaste soldat på långa vägar, men jag kan fortfarande gräva, köra, skeppa eller vadfan som helst som begärts av en. Att stå och gräva latriner känns ok för mig om det är det som krävs.

Är det en allmän ståndpunkt inom brunhögern att man inte någonsin skulle försvara Sverige? Eller vad vet jag, det kanske är bara nåt vi i vänstern alltid sett som en självklarhet? Att i tider av krig sluta tjafsa politik och gå man ur huset och ställa upp gemensamt.

Litet fascinerande när man läser tråden...
Citera
2025-09-23, 00:09
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Naturligtvis inte, men det är bättre att jag som typ 60-åring med vuxna barn riskerar mitt liv än att mina barn med framtiden för sig riskerar att dö i strid.
Citera
2025-09-23, 00:10
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Din fru tar hand om barnen!
Varför kan inte jag ta hand om barnen så krigar hon? Eller gäller inte feminism när det verkligen gäller?
Citera
2025-09-23, 00:11
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Naturligtvis inte, men det är bättre att jag som typ 60-åring med vuxna barn riskerar mitt liv än att mina barn med framtiden för sig riskerar att dö i strid.
Ja absolut
Citera
2025-09-23, 00:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Dum fråga att ställa här på Flashback. Alla som skriver här hade förstås slängt ballen över axeln och dragit ut i fält omgående!

För vilken sida är kanske en annan femma...
Citera
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ja absolut

Bra, då är vi överens på den punkten...
Citera
Medlem
Citat:
Varför kan inte jag ta hand om barnen så krigar hon? Eller gäller inte feminism när det verkligen gäller?

Absolut kan hon det om du är ett fegt kräk till karl!
Citera
2025-09-23, 00:14
Medlem
Citat:
Kanske skulle du kunna bidra.
Kan du framföra ett fordon så finns det behov av transporter av diverse slag.

Jag kan framföra en personbil, men inte hur mkt och hur länge som helst, har också barn som jag inte kan lämna utan omsorg. Deras framtid måste gå först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in