Citat:
Ursprungligen postat av
Statsminister2030
Jag har det Eye of the storm albumet, men inte min stil. Första låten är ok. På hans soloalbum från 1985 så är de första låtarna ok. Soloalbumet från 1995 finns några bra låtar med, särskilt "Satisfy Me" och "All or Nothing at All" . Av de "senare" gillar jag bara "Blood red sky". Nej han kommer bli ihågkommen främst för sin tid i Rainbow, därefter Deep Purple och Yngwie. Det är bara de absoluta fansen som lyssnat på det senare. Han hade en väldigt bra röst på 80talet som var som klippt och skuren för lite smörigare hårdrock. I Surrender har nog "alla" hört men jag gillar Street of Dreams bättre. Fastnar kanske inte lika snabbt som I Surrender men efter ett par genomlyssningar så älskar man den. Lyssnar fortfarande efter 40år ofta på den.
Ok, så kan det vara men du har uppenbarligen bra koll på hans musik!
Jag kollade lite mer nu och det framgår att han är starkt värdekonservativ och gillar rysk kultur och historia.
Han har uttryckt sin beundran för Putin och stöttade också Roger Waters utspel om Ukraina.
Han har naturligtvis rätt till sina åsikter som alla andra men generellt anser jag att artister bör undvika att uttala sig om politik eftersom det sällan är lyckosamt.