• 3
  • 4
2025-09-22, 22:24
Medlem
Har dammsugare som jag praktiskt taget aldrig använder pga allergi.
Korkar igen både ögon och näsa.

Trägolv överallt utom i badrummet, så fuktad trasa är modellen.
Citera
2025-09-22, 22:26
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obey.cannibal
Har svårt att se hur en dammsugare idag har någon stor nytta i en liten lägenhet. Mattan innanför dörren är väl där man använder en dammsugare. Var kanske bättre förr när man hade mycket trägolv med springor, där är det väl svårt att komma åt med golvmopp och få det att sitta kvar

Dammsugare luktar illa för att du suger upp bajs och låter det vara i påsen när den är full

Nej. Du talar om dig själv.
Citera
2025-09-22, 22:26
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Jag får känslan av att du aldrig funderat på vad som händer med damm som är bakom dammsugaren där luften blåser ut

Våra blåser rakt upp och damm finns det överallt.
I luften vi alla andas finns det asbestfiber och i alla nya dammsugare finns det hepafilter som fångar uppemot 99,9 procent av allt damm.
Våttorkning virvler upp damm det också men det virvlar upp när vi rör oss dessutom.
Det är damm ute också, man kan aldrig bli kvitt det hur mycket man än våttorkar utebord och möbler.

Det är ett aber med damm, vi dammsuger flera gånger per vecka
Citera
2025-09-24, 09:18
Medlem
Skulle inte kunna leva utan dammsugare, mest för att det är smidigare att dammsuga lister osv än att gå runt och våttorka dem.

Nu när jag inte har några husdjur längre så dammsuger jag en gång i månaden, våttorkar 2 gånger i månaden.
Citera
2025-09-24, 20:28
Medlem
Jag har inte läst allt sorry men antar att detta jag kommer skriva nu instämmer på många av era svar.

2016 köpte jag min första Roomba efter jag hade fått fast jobb på ett stort företag. Jag var sjukt stolt över den och extra nöjd då det var en Blackfriday-deal. Jag har sedan den dagen inte använt min vanliga Electrolux-dammsugare särskilt mycket. - Utan numera så våttorkar jag mitt golv då-och-då. Fördelen med en robot är också att den kör oftare, vilket får bort mer damm från golvet och då minskar dammet från hyllor o så.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in