Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-23, 18:54
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Hur kommer det sig att Somaliska flocker även rör sig till USA?

Somalier flyttar till Minnesota för att socialbidragen är större där än genomsnittet i USA. Det är svenskättlingar som bildat staten och Somalier tyr sig till nordeuropéer då just nordbor är kända för sin givmildhet och brist på etnocentrism.
Citera
2025-09-23, 19:27
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Bryr mig inte varför du tror afrika går dåligt. Afrikaner är inte framgångsrika nånstans i världen. Det är anledningen, födda i väst eller födda i afrika gör de lika dåligt ifrån sig.

Fyfan va komiskt, man förklarar hur du har fel på ett ämne sen helt plötsligt bryr du dig inte. Sanningen bryr sig inte om dina känslor
Citera
2025-09-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryHoover
Fyfan va komiskt, man förklarar hur du har fel på ett ämne sen helt plötsligt bryr du dig inte. Sanningen bryr sig inte om dina känslor

Jag har givetvis helt rätt och det är evident i exakt varje land. Är du från Somalia själv? Jag påpekar att de är presterar lika dåligt överallt, t.ex i USA precis som I Danmark och Sverige. Hur har jag fel?

Du pratar om varför de är dåliga i Afrika och det är irrelevant då de presterar dåligt var de än befinner sig.
Citera
2025-09-23, 20:08
Medlem
LarryHoovers avatar
Citat:
Jag har givetvis helt rätt och det är evident i exakt varje land. Är du från Somalia själv? Jag påpekar att de är presterar lika dåligt överallt, t.ex i USA precis som I Danmark och Sverige. Hur har jag fel?

Du pratar om varför de är dåliga i Afrika och det är irrelevant då de presterar dåligt var de än befinner sig.

Du sa att dem inte fungerar någonstans, så jag förklarade varför dem inte funkar i Väst och hur Somalias misslyckande är inte att skylla på dem. Jag är varken afrikan eller Somalie för den delen
Citera
2025-09-23, 22:14
Medlem
spoilers avatar
(FB) Somalier i Minnesota en lyckad saga
Citera
2025-09-23, 22:41
Medlem
Sladdarens avatar
White flight sker överallt så, men det mystiska är att samhällen blir alltid mycket sämre efter det när white flighten börjar och fortsätter. Man kanske ska utgå ifrån att dom vita ska diktera vilka former av invandring de trivs mest och bäst med och köra på den linjen och inte tvärs om. Bara en tanke....
Citera
2025-09-24, 10:50
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Hur kommer det sig att Somaliska flocker även rör sig till USA? De har låga socialbidrag och dyr vård samt hårda straff för brottslingar.

Har tänkt att om vi bara sänker bidragen och höjer straffen, samt lägger krav på arbetslösa då kommer babbarna flytta hem självmant. Men om inte ens USAs levnadsstandard för parasiter är tillräckligt låg så är det endast tvångsåtervandring som gäller.
Som Schicklgrubblare skrev, plus det gamla vanliga att har en hyfsat stor grupp likadana fått fäste någonstans så blir fortsatt tillströmning dit standard. Hemkänsla i nytt land.

Din sista mening är nog bara att hålla med om.
Citera
2025-09-24, 11:20
Medlem
Citat:

Gemensamt med alla dessa grupper som presterar dåligt globalt är att det aldrig är deras eget fel att det går dåligt, det är alltid någon annan som ligger bakom alla deras misslyckanden. Visst kan det vara så till viss del men något slags eget ansvar måste man ju ändå kunna bära tycker man.

Frågan är ju bara vem alla dessa grupper ska skylla på när vita människor är utdöda och det fortfarande går dåligt? Kommer dom äntligen ta sig själva i kragen då eller kommer dom att hitta något annat att skylla på? Intressant att spekulera i.
Citera
2025-09-24, 12:30
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Gemensamt med alla dessa grupper som presterar dåligt globalt är att det aldrig är deras eget fel att det går dåligt, det är alltid någon annan som ligger bakom alla deras misslyckanden. Visst kan det vara så till viss del men något slags eget ansvar måste man ju ändå kunna bära tycker man.

Frågan är ju bara vem alla dessa grupper ska skylla på när vita människor är utdöda och det fortfarande går dåligt? Kommer dom äntligen ta sig själva i kragen då eller kommer dom att hitta något annat att skylla på? Intressant att spekulera i.
Eller så hänger de sig åt sin naturliga livsstil och känner inget behov av att skylla på någon? Man är ju bara missnöjd när man jämför sig med något.
Citera
2025-09-24, 14:27
Medlem
senhackarens avatar
Jag kan tänka mig att urinvånarna tänkte lika dant om vita, och tycker fortfarande att det är jobbigt.
Citera
2025-09-24, 17:27
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Vad är problemet? Svenskarna gjorde precis samma sak för drygt 100 år sedan. EXAKT samma sak.

Svenskarna kom dit med två tomma händer och skapade sej själva ett liv.
Fick inget gratis

Somalierna i Minnesota går på benefits. precis som i sverige, Danmark, Holland etc.
Citera
2025-11-28, 15:10
Medlem
Ördögs avatar
I samband med skottdådet i Washington, där en nationalgardist blivit dödad och en annan svårt sårad, har president DT och hans rådgivare Stephen Miller passat på att säga sanningen om somalier. Trots att de inte har något med dådet att skaffa.

https://x.com/EricLDaugh/status/1993...741298824?s=20
https://www.aol.com/articles/nationa...110025618.html
Trump accused his predecessor of allowing millions of violent criminals into the US and launched a xenophobic attack on Somalis in Minnesota: “Hundreds of thousands of Somalians are ripping off our country, and ripping apart that once great state.” Notably, the previous evening, his aide Stephen Miller had decried “the Somalification of America”, telling Fox News: “Look how powerful the Democrat Party became in Minnesota once they flooded it with 100,000 Somalians!”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in