2025-09-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det enda de kan utpressa dig för är hot om att skicka runt bilder till vänner, familj och bekanta. Ett hot som i praktiken vore riskabelt att göra allvar av för busar. Eftersom det då kan bli föremål för polisanmälan. I det läget har de fått noll pengar och lyckats bli polisanmälda. Ganska genomusel utdelning. Och hur pinsamt det än är så tar livet inte slut om dina polare får nakenbilder på dig i mailen. Förmodligen blir de mest rasande å dina vägnar.

Det här med att skicka hämndporr till alla man känner brukar ju liksom inte sluta med den förnedring som gärningsmannen inbillar sig. Det är ingen som bryter kontakten med sin kompis för att hon skickat nakenbilder till en idiot. Man tycker synd om henne eller honom. För kvinnor är väl största skräcken att bilderna hamnar på porrsidor. Men ingen kommer lägga ut dina runkbilder på någon porrsida. Åtminstone kommer ingen titta på dem, bortsett från någon bög i Aberdeen möjligtvis.

Men du har så konstiga idéer för dig om hur du tänker dig att du ska verifiera att hon verkligen är den personen utger sig för. Bild på körkort...vem som helst kan sno ett körkort. Eller ännu enklare. Ge mig en timme så hade jag kunnat skicka dig en bild på min bruds körkort om jag hade varit en så pass värdelös person, och hon hade inte ens vetat om det. I bästa fall vet du att personen som sådan existerar.

Selfie utanför hennes hus du hittat på Google street view. Jag är inte ens en scammer, men med kort betänketid kan jag ändå tuta i dig en historia om att jag har rätt infekterad relation till mina föräldrar. Ja du vet, min pappa är inte direkt förtjust i att jag ligger runt med män i hans egen ålder. Så jag bor för tillfället hemma hos en kompis, även om jag fortfarande är skriven hos mina föräldrar. Så nja, jag pratar helst inte med mina föräldrar eller går och tar en selfie utanför huset. Vilket du tänker faktiskt inte låter helt orimligt.

Jag utgår från att hon redan gett en i dina öron rimlig förklaring till varför hon helt enkelt inte kan göra ett videosamtal. Ja, du ser.

Försök tänka efter rationellt istället för att uppfinna metoder att bevisa något som ärligt talat inte bevisar ett skit. Tänk efter, hur fick hon ens tag på dig? Det är ju uppenbarligen ingen i din bekantskapskrets. Så vad har hon för förklaring till hur hon hittat en främmande medelålders man i en helt annan del av landet? "Jag såg dina bilder på facebook...". Jo men det förklarar inte hur hon ens hamnade där till att börja med.

Nu är jag igen 99% säker på att hon är äkta.
Gjorde lite internet forensics, hittade en familjemedlems facebook konto där det fanns äldre bilder inifrån huset hon är skriven på. Dessa stämmer fullständigt överens med ett par av bilderna på sig själv hon skickat till mig på samma plats. Dessa bilder skickades som svar på konversation, och är således tagna i stunden. Så känner mig lugnare utifrån utpressningsrisken. Men hon är helt klart en förvirrad ung tjej som inte borde ha kontakt med någon som mig.
Senast redigerad av masterflex22 2025-09-24 kl. 11:49. Anledning: stavning
Citera
2025-09-24, 12:02
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterflex22
Nu är jag igen 99% säker på att hon är äkta.
Gjorde lite internet forensics, hittade en familjemedlems facebook konto där det fanns äldre bilder inifrån huset hon är skriven på. Dessa stämmer fullständigt överens med ett par av bilderna på sig själv hon skickat till mig på samma plats. Dessa bilder skickades som svar på konversation, och är således tagna i stunden. Så känner mig lugnare utifrån utpressningsrisken. Men hon är helt klart en förvirrad ung tjej som inte borde ha kontakt med någon som mig.
Men du. Kom igen. Vad du kan vara 100% säker på är att damen finns. Grattis. Det var hyfsat etablerat med körkortet. Vad du kan vara exakt noll procent säker på är att det är den damen du pratar med. Precis vad jag sa. Personen existerar. Vad inbillar du dig att du ska göra med den informationen?

Och visst är det så att hon har i ditt tycke en hyfsat rimlig förklaring till varför hon inte kan ta ett videosamtal?
Citera
2025-09-24, 12:10
Medlem
Citat:
Har på något vänster fått kontakt med en 18årig tjej över nätet. Jag är 45. Det var hon som inledde kontakten och jag var väldigt skeptisk till en början, att det var någon typ av scam eller liknande.

Om du hade inlett kontakten så hade du legat illa till. På ett annat forum så vill en Lagstifta mot män som söker kontakt med 20+ år yngre tjejer! (citat rubrik)

Å andra sidan så gör man fel hur man är gör, om man är man. Flera tyckte inte att jag skulle ha svarat när den unga kvinnan skrev. Jag skulle inte heller ha träffat henne. När jag inte försökte ha sex med henne så gjorde jag också fel, enligt vissa. Hon tyckte också det.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-09-24 kl. 12:15.
Citera
2025-09-24, 12:41
Medlem
Citat:
Men du. Kom igen. Vad du kan vara 100% säker på är att damen finns. Grattis. Det var hyfsat etablerat med körkortet. Vad du kan vara exakt noll procent säker på är att det är den damen du pratar med. Precis vad jag sa. Personen existerar. Vad inbillar du dig att du ska göra med den informationen?

Och visst är det så att hon har i ditt tycke en hyfsat rimlig förklaring till varför hon inte kan ta ett videosamtal?

Så det du menar här nu är att den person jag pratar med råkar ha en oändlig uppsättning foton på personen bakom identiteten, i alla möjliga konstellationer. Och kan i ett ögonblick producera en bild eller video som passar kontextet i samtalet utan dröjsmål. Eller har personen direktlänk med den riktiga personen och ber om bilder allt eftersom som passar? Appen vi använt för att kommunicera skiljer även på media som skickas direkt från kameran och sådant som läggs in från ett bildbibliotek. Jag försöker bara att förstå resonemanget. Ang live så ja, en rätt rimligt förklaring, blyg och känns obekvämt. Kan relatera för jag tycker det samma.
Senast redigerad av masterflex22 2025-09-24 kl. 12:44. Anledning: tillägg
Citera
2025-09-24, 13:09
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Så det du menar här nu är att den person jag pratar med råkar ha en oändlig uppsättning foton på personen bakom identiteten, i alla möjliga konstellationer. Och kan i ett ögonblick producera en bild eller video som passar kontextet i samtalet utan dröjsmål. Eller har personen direktlänk med den riktiga personen och ber om bilder allt eftersom som passar? Appen vi använt för att kommunicera skiljer även på media som skickas direkt från kameran och sådant som läggs in från ett bildbibliotek. Jag försöker bara att förstå resonemanget.
Alltså, det är inte raketforskning. Jag har tusentals bilder på min brud. I alla möjliga tänkbara scenarion. Dessutom vet jag självklart allt om hennes umgänge, intressen och tankar. Jag kan garantera dig, att med någon som dig, hade jag med enkelhet kunnat lura dig i säkert över ett år att jag är hon.

Tänk dig nu ett missnöjt ex med oändligt med bilder på datorn. Tänk dig att någon stjäl en laptop med bilder. Eller rentav köper den av en ung student som inte kan tillräckligt mycket för att rensa datorn.

Hur svårt tror du egentligen det här är?! Eller är du helt enkelt bara okunnig? Jag lägger inga värderingar i det. Men kom in i matchen. Det finns färdiga appar för att kunna simulera kamerabilder av redigerade bilder, mycket populärt bland scammers. Med de tusentals bilder jag har av min brud och mitt ex kan jag t om träna en AI-modell att göra precis vilken bild du frågar efter. Det tar ca fyra timmar i google workplace att träna en modell.

När du sedan ber om en bild på "mig" iförd tomteluva drickandes en Dry Martini i badkaret så ordnar jag det. Nu skulle jag aldrig i helvete få för mig att göra något sånt. Men självklart begriper du att det finns folk som tycker det är kul eller gör det i mer ljusskygga syften.

Allt du har lyckats med är att vara väldigt säker på att det finns en person med ett namn som stämmer. Om du sedan sitter och snackar med hennes ex eller någon som snott hennes laptop har du ju självklart ingen aning om. Det mesta pekar ju på att det i vilket fall inte är damen i fråga.
Citat:
Ang live så ja, en rätt rimligt förklaring, blyg och känns obekvämt. Kan relatera för jag tycker det samma.
Rätt rimlig, hur? En ung kvinna som modigt och aktivt söker upp äldre män på nätet, utger sig för att vara nymfoman, skickar bild på sitt körkort, är helt plötsligt för blyg och obekväm för ett par minuter videosamtal?! Jo tjena.

Egentligen begriper du ju att det här naturligtvis är den absolut vanligaste ursäkten bland bedragare. Jag får intrycket av att du inte ens försöker tänka efter, eftersom du vill alldeles för mycket att detta ska vara på riktigt.

Ställ ett ultimatum. Videosamtal, annars är det slutsnackat. Om hon mirakulöst skulle gå med på det så kommer jag hålla käften. Men hon kommer blåvägra in i kaklet, och klipper hellre kontakten när du inte ger dig. Och du vet ju varför.

Själv hade du ju naturligtvis gått med på några minuter videosamtal om hon ställde ett ultimatum, oavsett hur blyg du är. Om hon nu är så sjukt sugen på dig som du är på henne så skulle hon också gå med på det.
Citera
2025-09-24, 13:23
Medlem
Citat:
Alltså, det är inte raketforskning. Jag har tusentals bilder på min brud. I alla möjliga tänkbara scenarion. Dessutom vet jag självklart allt om hennes umgänge, intressen och tankar. Jag kan garantera dig, att med någon som dig, hade jag med enkelhet kunnat lura dig i säkert över ett år att jag är hon.

Tänk dig nu ett missnöjt ex med oändligt med bilder på datorn. Tänk dig att någon stjäl en laptop med bilder. Eller rentav köper den av en ung student som inte kan tillräckligt mycket för att rensa datorn.

Hur svårt tror du egentligen det här är?! Eller är du helt enkelt bara okunnig? Jag lägger inga värderingar i det. Men kom in i matchen. Det finns färdiga appar för att kunna simulera kamerabilder av redigerade bilder, mycket populärt bland scammers. Med de tusentals bilder jag har av min brud och mitt ex kan jag t om träna en AI-modell att göra precis vilken bild du frågar efter. Det tar ca fyra timmar i google workplace att träna en modell.

När du sedan ber om en bild på "mig" iförd tomteluva drickandes en Dry Martini i badkaret så ordnar jag det. Nu skulle jag aldrig i helvete få för mig att göra något sånt. Men självklart begriper du att det finns folk som tycker det är kul eller gör det i mer ljusskygga syften.

Allt du har lyckats med är att vara väldigt säker på att det finns en person med ett namn som stämmer. Om du sedan sitter och snackar med hennes ex eller någon som snott hennes laptop har du ju självklart ingen aning om. Det mesta pekar ju på att det i vilket fall inte är damen i fråga.

Rätt rimlig, hur? En ung kvinna som modigt och aktivt söker upp äldre män på nätet, utger sig för att vara nymfoman, skickar bild på sitt körkort, är helt plötsligt för blyg och obekväm för ett par minuter videosamtal?! Jo tjena.

Egentligen begriper du ju att det här naturligtvis är den absolut vanligaste ursäkten bland bedragare. Jag får intrycket av att du inte ens försöker tänka efter, eftersom du vill alldeles för mycket att detta ska vara på riktigt.

Ställ ett ultimatum. Videosamtal, annars är det slutsnackat. Om hon mirakulöst skulle gå med på det så kommer jag hålla käften. Men hon kommer blåvägra in i kaklet, och klipper hellre kontakten när du inte ger dig. Och du vet ju varför.

Själv hade du ju naturligtvis gått med på några minuter videosamtal om hon ställde ett ultimatum, oavsett hur blyg du är. Om hon nu är så sjukt sugen på dig som du är på henne så skulle hon också gå med på det.

Hon har aldrig sagt själv att hon är nymfoman, det är bara något jag tillskrivit henne själv utifrån hennes agerande.
Har heller inte aktivt sökt upp just precis mig, hon hade ingen aning om vem jag är eller ser ut när vi började prata. Det bara blev som det blev. Har som sagt inga planer att återuppta kontakten så kommer ej ställa något ultimatum. Allt jag försöker göra nu är att lugna mig själv i att jag inte blivit lurad och kommer bli pressad på pengar av någon tredjepart (tänker gängkriminella eller liknande) vilket var en rädsla jag hade att hon av någon anledning skulle vara i maskopi med.

Men då det nu gått ett par dagar sedan kontakten bröts, hon har försökt kontakta mig igen och varit ångerfull och vill fortsätta prata. Inga hot om utpressning har infunnit sig. Men pga den rådande koncensus att detta är en väldigt dålig idé även om det är på riktigt, och det håller jag såklart med om även om kåttankarna stretar emot. Så vidare kontakt blir det inte.

Jag är väl bekant med AI genererade bilder och detta är inte det. Det är konsekventa detaljer i form av små hudartefakter, smycken etc som är genomgående i alla foton och videos.
Senast redigerad av masterflex22 2025-09-24 kl. 13:31. Anledning: tillägg
Citera
2025-09-24, 13:46
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Hon har aldrig sagt själv att hon är nymfoman, det är bara något jag tillskrivit henne själv utifrån hennes agerande.
Alltså är ordvalet inte relevant. Det är ingen blyg tjej i vilket fall. Tydligen skickar hon ju ekivoka bilder och rentav sitt körkort.
Citat:
Allt jag försöker göra nu är att lugna mig själv i att jag inte blivit lurad...
Lurad kan du nog mycket sannolikt ha blivit. Det är väl inte hela världen om du nu väljer att inte fortsätta.
Citat:
...och kommer bli pressad på pengar av någon tredjepart (tänker gängkriminella eller liknande) vilket var en rädsla jag hade...
Om du inte är gift eller har förhållande har jag svårt att se vad de skulle hota med. Att skicka bilder till dina suparpolare? Big deal. Arbetsgivare? De skiter väl i vad du gör på fritiden även om det blir pinsamt.
Citat:
...att hon av någon anledning skulle vara i maskopi med.
Som sagt tror jag inte den faktiska damen ens är medveten om att hennes bilder använts. Hon är sannolikt inte inblandad alls eller vet om vad som pågår. Eftersom det sannolikt inte är henne du pratat med.
Citat:
Men då det nu gått ett par dagar sedan kontakten bröts, hon har försökt kontakta mig igen och varit ångerfull och vill fortsätta prata.
Varningsklocka deluxe. För i helvete, karl!
Citat:
..och det håller jag såklart med om även om kåttankarna stretar emot.
Det här är ju vad hela grejen bygger på. Samma mekanism som i Nigeria-scams. Egentligen vet offren rationellt att det är för dumt för att vara sant. Men bara tanken på att tänk om det finns bara en mikroskopisk chans att det är på riktigt...tänk om. Bara prata liiiite mer med dom. Dom har ju ändå visat id och dokument som verkar stämma.
Citera
2025-09-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast undrar om det inte finns snubbar som alltid varit typ gubbsjuka då? Tänker t.ex. på mig själv, jag har ända sen puberteten till idag när jag snart är 60 tyckt att tonårsbrudar är läckra, alltså även när testosteronet stod på topp.
Ja. Men du har ju själv varit yngre. Jag tycker också att yngre män är vackrare än gråa gubbar… Men att tro att de är mer än ögongodis är väl självbedrägeri. Män verkar i mångt och mycket tro att de fortsätter att vara en gåva till kvinnorna, trots stigande ålder.
Citera
2025-09-24, 19:31
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Ja. Men du har ju själv varit yngre. Jag tycker också att yngre män är vackrare än gråa gubbar… Men att tro att de är mer än ögongodis är väl självbedrägeri. Män verkar i mångt och mycket tro att de fortsätter att vara en gåva till kvinnorna, trots stigande ålder.
Det bottnar nog i att en hel del medelålders män och uppåt inte bara kollar på porr ibland, de överkonsumerar porr i någon mening. Tills de börjar inbilla sig att det man ser på porrsidor är mer eller mindre dokumentärt. Nämligen, att det är sjukt vanligt att unga styvdöttrar sätter på sin styvfarsa i parti och minut. Och det är väldigt vanligt att katolska skolflickor i uniform gör lite vad som helst med manliga lärare för att få högre betyg. Och är de varken styvdöttrar eller skolflickor så hittar de i vilket fall en avsevärt äldre man att ha rimligt avancerat sex med.

Vilket inte sällan bidrar till att dessa män tänker att tonårstjejer på stan nog blir mer än lovligt till sig i underbyxorna av att se en medelålders man som blänger på dem. Eftersom, så vitt de sett på nätet är detta mycket mycket vanligt. Och därför ser de inget direkt märkligt med att en tonårstjej hör av sig på på någon app och berättar om hennes sexfantasier om synnerligen mycket äldre män.
Citera
2025-09-24, 19:50
Medlem
SmalFetLagoms avatar
Sedan de sociala medierna och dejting-apparna tog överhanden över våra liv gäller det att tänka med huvudet på axlarna.

Jag blev nyligen kontaktad av en ung och mycket vacker kinesisk kvinna som var 30 år yngre än mig som ville gifta sig med mig. Hon sa att ålder är bara en siffra och totalt oviktig för henne.

Hon var troligtvis en mycket förmögen dam, men kunde inte ett ord engelska utan tyckte det var en absolut självklarhet att vi skulle använda översättnings-appar för att kommunicera både nu och senare. Det tyckte inte jag....

Så jag sa ett vänligt och bestämt Nej Tack!

Om unga tjejer/kvinnor tar kontakt med äldre herrar som TS, mig eller andra, så har de en mängd baktankar eller agendor som de inte nämner. De lockar med skönhet och sex, men drivkraften är något annat och oftast handlar det om pengar.

Det finns så sjukt många olika sorters bedrägerier via nätet nuförtiden att det gäller att hålla huvudet kallt. Så ett litet råd till TS....Låter det för bra för att vara sant är det antagligen det....
Senast redigerad av SmalFetLagom 2025-09-24 kl. 20:08.
Citera
2025-09-24, 23:28
Medlem
Citat:
Det bottnar nog i att en hel del medelålders män och uppåt inte bara kollar på porr ibland, de överkonsumerar porr i någon mening. Tills de börjar inbilla sig att det man ser på porrsidor är mer eller mindre dokumentärt. Nämligen, att det är sjukt vanligt att unga styvdöttrar sätter på sin styvfarsa i parti och minut. Och det är väldigt vanligt att katolska skolflickor i uniform gör lite vad som helst med manliga lärare för att få högre betyg. Och är de varken styvdöttrar eller skolflickor så hittar de i vilket fall en avsevärt äldre man att ha rimligt avancerat sex med.

Vilket inte sällan bidrar till att dessa män tänker att tonårstjejer på stan nog blir mer än lovligt till sig i underbyxorna av att se en medelålders man som blänger på dem. Eftersom, så vitt de sett på nätet är detta mycket mycket vanligt. Och därför ser de inget direkt märkligt med att en tonårstjej hör av sig på på någon app och berättar om hennes sexfantasier om synnerligen mycket äldre män.
Tragiskt scenario.
De unga tjejer som ev har kontakt med avsevärt äldre män, yppandes någon ihopfantiserad sexscen med dito, gör det nog av andra avsikter, än att realisera sexfantasin. Tjejerna inser hur lättlurade ”gubbarna” är och vill säkert dra ekonomisk nytta av dem. De skrattar bakom ryggen på naiva gamla gubbar och känner nog mer äckel än lusta.
Citera
2025-09-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmalFetLagom
Sedan de sociala medierna och dejting-apparna tog överhanden över våra liv gäller det att tänka med huvudet på axlarna.

Jag blev nyligen kontaktad av en ung och mycket vacker kinesisk kvinna som var 30 år yngre än mig som ville gifta sig med mig. Hon sa att ålder är bara en siffra och totalt oviktig för henne.

Hon var troligtvis en mycket förmögen dam, men kunde inte ett ord engelska utan tyckte det var en absolut självklarhet att vi skulle använda översättnings-appar för att kommunicera både nu och senare. Det tyckte inte jag....

Så jag sa ett vänligt och bestämt Nej Tack!

Om unga tjejer/kvinnor tar kontakt med äldre herrar som TS, mig eller andra, så har de en mängd baktankar eller agendor som de inte nämner. De lockar med skönhet och sex, men drivkraften är något annat och oftast handlar det om pengar.

Det finns så sjukt många olika sorters bedrägerier via nätet nuförtiden att det gäller att hålla huvudet kallt. Så ett litet råd till TS....Låter det för bra för att vara sant är det antagligen det....
Ja. Du har rätt. Tyvärr verkar en del väldigt enfaldiga och tror att dessa unga kvinnor är ute efter annat än pengar/uppehållstillstånd. Det är nog i princip ingen av dem, som seriöst vill ha en relation med en 30-40 år äldre man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in