2006-09-03, 20:40
Bannlyst
Den här toppen http://tinypic.com/view/?pic=2814p76 kan man hitta på dagis för 1-& 2-åringar som ibland lämnas utan tillsyn. Den är 20 mm bred och 30 mm hög. Såg ett barn som smakade på en. Någon mamma trodde den kunde slinka igenom, andra tror den är farlig, man kanske bör låta en barndoktor titta på en?

Barnen gillar dessa som säljs överallt, olikfärgade toppar att bilda mönster på en bräda, från ett år sa en affär, från 3 år sa en annan.
Vårt teströr som motsvarar bredden på ett barns svalg, hittas inte just nu. Man bör varna dagis så dom inte åker på dödsfall, om den är farlig för vissa åldrar.
Citera
2006-09-03, 20:53
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis
Den här toppen http://tinypic.com/view/?pic=2814p76 kan man hitta på dagis för 1-& 2-åringar som ibland lämnas utan tillsyn. Den är 20 mm bred och 30 mm hög. Såg ett barn som smakade på en. Någon mamma trodde den kunde slinka igenom, andra tror den är farlig, man kanske bör låta en barndoktor titta på en?

Barnen gillar dessa som säljs överallt, olikfärgade toppar att bilda mönster på en bräda, från ett år sa en affär, från 3 år sa en annan.
Vårt teströr som motsvarar bredden på ett barns svalg, hittas inte just nu. Man bör varna dagis så dom inte åker på dödsfall, om den är farlig för vissa åldrar.

Ser väldigt olämplig ut för så små barn.

Jag skulle inte låtit en 1-3 åring leka med den.
Citera
2006-09-03, 21:57
Medlem
M-isans avatar
Håller med. Jag skulle inte våga ge den till ett litet barn. Om barnet nu inte skulle kvävas/dö så skulle det iallafall bli skador på luftröret eller magen/tarmen om barnet svalde den. Känns som en olämplig sak att ha på en småbarns avdelning på ett dagis. När mina barn var små och gick på dagis så fanns denna "leksak" på avdelningen för dom större barnen. Men det är klart ibland var det ju småbarn där oxå och det är ju inte alltid som dom har 100% uppsikt på barnen på ett dagis. Det har man ju inte hemma heller faktiskt ( 100% uppsikt alltså) barn lyckas ju alltid med det omöjliga känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in