Citat:
Ursprungligen postat av
Randomretard
Hej!
Har en fråga om öppet köp som jag inte riktigt förstår hur det fungerar i praktiken.
Situation: Jag har beställt en iPhone 17 genom jobbet men den kommer troligen inte fram innan jag åker på en längre resa (30 dagar). Funderar på att köpa samma modell från en butik med öppet köp för att ha med på resan, och sedan lämna tillbaka den obrutna telefonen från jobbet när jag kommer hem.
Frågor:
- Registrerar butiker serienummer/IMEI vid köp? Kan de upptäcka om det är "fel" telefon som lämnas tillbaka?
- Vilka butiker har tillräckligt långt öppet köp för detta? Har sett att vissa har 50-100 dagar för medlemmar.
Har kollat Elgiganten (50 dagar som medlem), NetOnNet (90 dagar som medlem) och Kjell & Company (100 dagar som medlem). Alla verkar kräva obruten förpackning för mobiler.
Är detta något som fungerar i praktiken eller finns det fallgropar jag missat? Vill inte hamna i onödiga problem.
Tack på förhand!
Tror det kan bli problem, IMEI nummer brukar stå på kvittot. Men det beror givetvis på hur noga de kollar. Men skulle tro det blir problem.