2025-09-21, 11:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Men tror du som jag att det är 30 miljoner som gäller?

Eller hur tolkar du Annies utttalande?
Vi behöver inte tolka Annie längre. Hon fick sparken pga inkompetent politik som förstör Sverige och bra det.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-21 kl. 11:34.
Citera
2025-09-21, 11:38
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Vi behöver inte tolka Annie längre. Hon fick sparken pga inkompetent politik som förstör Sverige och bra det.

Tror jag vi behöver, eftersom detta har bestämts för länge sedan och det är den linje dagens politiker tycks utgå från.
Citera
2025-09-21, 11:42
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Tror jag vi behöver, eftersom detta har bestämts för länge sedan och det är den linje dagens politiker tycks utgå från.
Siffran känns sjukt gammaldags och överspelad och ett politiskt parti som går ut med den dör i valet. Idiotåren från 2014 är över och vi kan troligen andas ut.
Citera
2025-09-21, 11:45
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Siffran känns sjukt gammaldags och överspelad och ett politiskt parti som går ut med den dör i valet. Idiotåren från 2014 är över och vi kan troligen andas ut.

Då är vi oense.

Tror att siffran 30 miljoner invandrare gäller ännu idag. Den siffran sattes för många år sedan och som ska gälla även idag, oavsett vad politikerna idag säger.

30 miljoner är agendan som en gång sattes.

Tror jag.
Citera
2025-09-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ur ett diskussionsmässigt synsätt så är det alldeles utmärkt.
Inte här. Här är man mest intresserad av gnälla i grupp och få sina hjärnspöken bekräftade.
Citera
2025-09-21, 13:04
Medlem
Citat:

" Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt "

https://www.svd.se/a/a1ee5051-8105-3...ngar-far-plats

rainfält uppe bland molnen..

"Och det tycks mig lite naivt att tro att den svenska befolkningen är helt annorlunda än i övriga Europa. Men naturligtvis kommer verkligheten ikapp de svenska politikerna. Claus Hjort Frederiksen"
Citera
2025-09-21, 13:33
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det skall fortsätta till västerländska civilisationen inte kan återupprättas.
Citera
2025-09-21, 13:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
" Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt "

https://www.svd.se/a/a1ee5051-8105-3...ngar-far-plats

rainfält uppe bland molnen..

"Och det tycks mig lite naivt att tro att den svenska befolkningen är helt annorlunda än i övriga Europa. Men naturligtvis kommer verkligheten ikapp de svenska politikerna. Claus Hjort Frederiksen"
Så är det, jag har varit i Tokyo med 25M människor, de får utmärkt plats på en betydligt mindre area än Skåne.

Men jag och SD talar inte om vad som är möjligt att klämma in. Vi talar om vi har kvar Sverige eller något annat.

Inte för att Tokyo alls är dåligt att bo i. Jag trivs där. Men de är extremt mycket mer intoleranta mot utlänningar än SD någonsin varit. Och jag väljer att bo i Sverige.

PS kul fakta. hela världens befolkning får plats sittande på Gotland. Vi har inte precis ont om land i världen. Sverige Finland Norge är förresten tre av världens minst trångbodda länder.
Citera
2025-09-21, 14:19
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2025-09-21, 14:31
Medlem
Citat:
Då är vi oense.

Tror att siffran 30 miljoner invandrare gäller ännu idag. Den siffran sattes för många år sedan och som ska gälla även idag, oavsett vad politikerna idag säger.

30 miljoner är agendan som en gång sattes.

Tror jag.

Det skulle kunna stämma, dock så kommer det ta väldigt lång tid att komma upp i den siffran även med den väldigt aggressiva invandringen på runt 100k/år som har drivits hittills.

Men det är mycket möjligt att dom som styr världen har den framtiden inplanerad för Sverige om det skulle finnas arbete för den mängden människor, just nu har vi ju dock ganska hög arbetslöshet med nuvarande befolkningsmängd.
Citera
2025-09-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det skulle kunna stämma, dock så kommer det ta väldigt lång tid att komma upp i den siffran även med den väldigt aggressiva invandringen på runt 100k/år som har drivits hittills.

Men det är mycket möjligt att dom som styr världen har den framtiden inplanerad för Sverige om det skulle finnas arbete för den mängden människor, just nu har vi ju dock ganska hög arbetslöshet med nuvarande befolkningsmängd.

Det är väl bara att dom kliver på o får bidrag istället för o jobba?
Citera
2025-09-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
Det är väl bara att dom kliver på o får bidrag istället för o jobba? Det är så svensken vill ha det

Det systemet fungerar bara upp till en viss punkt, sedan är det slut på det roliga. Det lite lustiga i det hela är att ju mindre svenskar det blir i Sverige, desto jobbigare blir det för alla invandrare då dom kommer att bli tvungna att jobba eller leva på gatan då bidragsmaskinen krymper för varje år som går om svenskarnas arbetskraft inte ersätts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in