Citat:
Ursprungligen postat av
klinkerhofen
" Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt, säger Fredrik Reinfeldt "
https://www.svd.se/a/a1ee5051-8105-3...ngar-far-plats
rainfält uppe bland molnen..
"Och det tycks mig lite naivt att tro att den svenska befolkningen är helt annorlunda än i övriga Europa. Men naturligtvis kommer verkligheten ikapp de svenska politikerna. Claus Hjort Frederiksen"
Så är det, jag har varit i Tokyo med 25M människor, de får utmärkt plats på en betydligt mindre area än Skåne.
Men jag och SD talar inte om vad som är möjligt att klämma in. Vi talar om vi har kvar Sverige eller något annat.
Inte för att Tokyo alls är dåligt att bo i. Jag trivs där. Men de är extremt mycket mer intoleranta mot utlänningar än SD någonsin varit. Och jag väljer att bo i Sverige.
PS kul fakta. hela världens befolkning får plats sittande på Gotland. Vi har inte precis ont om land i världen. Sverige Finland Norge är förresten tre av världens minst trångbodda länder.