2025-09-20, 19:17
Medlem
https://cointelegraph.com/news/canad...innocent-users

Vad händer nu ? Hade över 11 000 $ i olika altcoins som jag tradeade med. Det var bästa exchangen för små altcoins.

Det är alltså Kanadensiska myndigheter som beslagtagit tillgångarna med hänvisning till att Tradeogre inte hade KYC.

Kan ett land bara konfiskera andra länders medborgares tillgångar sådär ?

Bespara mig från "ha inte pengar på exchanges"... Det är svårt att tradea i någon större utsträckning om man inte har.
Citera
2025-09-20, 19:35
Varför skulle dom inte? Om du handlar knark på darknet och polisen beslagtar det knark du köpt innan leverans, tror du då du får pengar tillbaka?
Citera
2025-09-20, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Varför skulle dom inte? Om du handlar knark på darknet och polisen beslagtar det knark du köpt innan leverans, tror du då du får pengar tillbaka?

Jag som inte handlat knark utan bara använt siten för trading då ? Ska jag straffas för vad andra gjort ?
Citera
2025-09-20, 19:40
Citat:
Ursprungligen postat av Boynk
Jag som inte handlat knark utan bara använt siten för trading då ? Ska jag straffas för vad andra gjort ?

Det sa jag inte heller. Men sätter du in pengar på en skumraskbörs så får du stå ditt kast.
Citera
2025-09-20, 19:54
Medlem
Leastons avatar
Tror du får svårt att bevisa att du har rätten till de pengar du "anser" vara dina.

Dom som beslagtagit börsen lär inte iaf betala ut till någon som inte gjort KYC hur som helst. Kanske om du skaffar advokater och driver en process.
Citera
2025-09-20, 20:04
Medlem
Kanada har blivit ett vidrigt land ända sedan Trudeau började införa tyranni.
Det borde dock gå att klura ut någon kontakt för ärendet och kanske erbjuda KYC för att få tillbaka pengarna.
Citera
2025-09-20, 20:07
Medlem
Citat:
https://cointelegraph.com/news/canad...innocent-users

Vad händer nu ? Hade över 11 000 $ i olika altcoins som jag tradeade med. Det var bästa exchangen för små altcoins.

Det är alltså Kanadensiska myndigheter som beslagtagit tillgångarna med hänvisning till att Tradeogre inte hade KYC.

Kan ett land bara konfiskera andra länders medborgares tillgångar sådär ?

Bespara mig från "ha inte pengar på exchanges"... Det är svårt att tradea i någon större utsträckning om man inte har.

Ja, det kan de.

Jag frågar mig dock hur börsen hade löst säkerheten, i och med att myndigheterna verkar ha kommit över börsens cold wallets också. Har de bara lämnat över nycklarna och/eller lösenorden frivilligt, hade de backuper liggande i klartext, eller vad har hänt här egentligen?

Uppenbarligen var man inte alls förberedda på att något sådant här skulle kunna hända.
Citera
2025-09-20, 20:12
Medlem
Citat:

Jag skulle tro att du har vissa möjligheter att få tillbaka dina tillgångar, men det lär innebära att du får identifiera dig med full KYC och vänta en längre tid. Jämför med MtGox, som inte heller hade KYC, men där många har fått tillbaka en delmängd av sina bitcoin till slut.

Edit. Jag kan tipsa om hodlhodl.com framledes. Där behöver du aldrig lämna ifrån dig kontrollen till en tredjepart som plötsligt kan attackeras av myndigheterna.
Citera
2025-09-21, 00:21
Medlem
Du kan få det tillbaka om du identifierar dig.
Citera
2025-09-21, 02:14
Medlem
Citat:
Vadå straffa dig, det finns ingen KYC, hur ska du kunna bevisa att kontot tillhör just dig?
Citera
2025-09-21, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vadå straffa dig, det finns ingen KYC, hur ska du kunna bevisa att kontot tillhör just dig?

Det räcker väl med att ha tillgång till användarnamn, lösenord och mejladress, såsom var fallet med MtGox?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in