• 9
  • 10
2025-09-21, 11:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Det är ganska enkelt, genom att avskaffa valhemlighet. SD hade max fått 2-3% om man var tvungen att stå för vad man röstar på. Så varför har inte S eller M tagit ansvar för att stoppa fascismen frammarsch?

Bullshit - detta var säkerligen en faktor under 90- och 00/10-talet, men nu är SD ett etablerat parti och du riskerar inte några repressalier för att rösta på dem... Möjligtvis hos vissa familjemedlemmar- och/eller vänner/bekant. Men, vem fasiken vill umgås med slika nötter, ändå?
Citera
2025-09-21, 11:27
Medlem
Citat:
Inte sant, men vi måste stoppa att Sverige blir en diktatur så då måste SD förhindras, ett parti som vill avskaffa demokratin.

Valhemligheten är grundpelare inom demokratin. Att avskaffa valhemligheten är detsamma som att önska att avskaffa demokratin. Detta är typiskt för nazism, fascism och kommunism - vilken av ideologierna menar du att du tillhör?
Citera
2025-09-21, 11:33
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Det är ganska enkelt, genom att avskaffa valhemlighet. SD hade max fått 2-3% om man var tvungen att stå för vad man röstar på. Så varför har inte S eller M tagit ansvar för att stoppa fascismen frammarsch?

Varför är du fascist, det är ju väldigt ofräscht?
Citera
2025-09-21, 11:35
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:

Varför inte enbart låta folk som betalar skatt rösta? Då hade de rödgröna tillsammans haft ett stöd på 10%.
Citera
2025-09-21, 12:00
Medlem
Citat:

Du är antingen ett arbetslöst och uttråkat troll eller radikaliserad. Jag tror på det förstnämnda. Du vill bara sitta här och försöka provocera folk genom dina inlägg, folk som inte räknat ut att du är ett uttråkad och sysslolöst troll som finner nöje i att reta upp folk.

Tyvärr finns alltid mindre vetande och känslostyrda som nappar på dina pajaserier. Själv blir det bara gäsp. Det tråkiga är att se en tråd man tycker verkar intressant och sen visar det sig att det är du.

Du är som den där som masspostade rysk propaganda genom att använda clickbait rubriker.

Skaffa ett jobb och en sysselsättning, sluta vara en loser. Hej då och lycka till.
Citera
2025-09-21, 12:04
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Du är antingen ett arbetslöst och uttråkat troll eller radikaliserad. Jag tror på det förstnämnda. Du vill bara sitta här och försöka provocera folk genom dina inlägg, folk som inte räknat ut att du är ett uttråkad och sysslolöst troll som finner nöje i att reta upp folk.

Tyvärr finns alltid mindre vetande och känslostyrda som nappar på dina pajaserier. Själv blir det bara gäsp. Det tråkiga är att se en tråd man tycker verkar intressant och sen visar det sig att det är du.

Du är som den där som masspostade rysk propaganda genom att använda clickbait rubriker.

Skaffa ett jobb och en sysselsättning, sluta vara en loser. Hej då och lycka till.

100% kanoninlägg. Snacka om att sätta en in i minsta detalj perfekt profil på tönten Tuppruskaren:lol
Citera
2025-09-21, 12:28
Medlem
Effektivare att bjuda in Åkesson till pride-tåget, då skulle SD hamna under spärren.
Citera
2025-09-21, 13:00
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Fast om SD är reko, varför är ni då rädda för mitt förslag? Eller vet ni innerst inne att SD inte är det?

Jag vet innerst inne att SD är helt okej. Dom har till och med mesigare invandringspolitik än vad Socialdemokraterna i Danmark har.
Vad du och dina gelikar har fått för sig har inte med verkligheten att göra.

Menar du på fullaste alvar att alla som inte höll med Saddam var dåliga människor? Eller någon annan diktatur där man inte vågar säga vad man tycker för att man blir hotad med våld, bli av med jobbet osv?

Du argumenterar utan att tänka.
Citera
2025-09-21, 15:35
Medlem
Citat:

För att sossarna skulle falla dit ännumera
Citera
2025-09-24, 17:21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Inte sant, men vi måste stoppa att Sverige blir en diktatur så då måste SD förhindras, ett parti som vill avskaffa demokratin.

Det är odemokratiskt !
Citera
2025-09-25, 15:54
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Om man bor där svenska arbetande män bor är stödet för SD massivt. Jag har redan för ca 10 år sen frågat valpersonal om jag i vallokalen kan lägga dit en bunt valsedlar för Afs, visst sa dom. Och där jag bor har den inhemska befolkningen bränt ner ett planerat "flykting"-boende Kommer aldrig skämmas och det finns fler som jag.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in