• 5
  • 6
2025-09-22, 18:34
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123

Fördelen är att unga vågar göra tester för STD, skaffa preventivmedel och kanske göra abort om det skulle hänt en olycka.

Alla har inte bra föräldrar utan för en del skulle det vara en dödsdom om föräldrarna fick veta.

Se till att ha en bra relation med dina barn så kommer de låta dig vara en del av deras liv.

förklara fördelen att föräldrar inte kan följa sina egna barns ev injskunande i std och det du nämner. Det finns många tillfällen då föräldrar måste följa sina barns journaler för lotsa dem till rätt vård och behandling

Ska vi ersätta Staten myndigheter att agera förälder, därför att de verkliga föräldrarna inte vet bättre
Är du allvarlig. Detta är fler steg åt ett samhälle där fler och fler blir omyndigförklarade.
Jag tror att du dessutom är rasist , det låga förväntningarnas rasist. Vi ska ändra vår öppenhet, offra föräldaranas ansvar för att tillfredställa en minoritet som inte accepterar vårt samhälles öppenhet.
Hur tror du att majoriteten av föräldrar kommer att tycka om det här ?
Senast redigerad av Upplyften 2025-09-22 kl. 18:41.
Citera
2025-09-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
Det som är största problemet med att hon inte kan sköta sina ärenden över internet är att man kan inte se vilken medicin som behöver förnyas, får springa och fråga på apoteket hela tiden, i alla fall om man har dåligt minne 🙈

Nej, det är inte största problem. Jag beskrev största problemet ovan - staten har din dotters känsliga hälsodata.

Problemet du beskriver kan du enkelt lösa genom att skriva i en kalender när medicinen går ut. Människor som du borde inte ha barn.
Citera
2025-09-24, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jyt04ay3
Nej, det är inte största problem. Jag beskrev största problemet ovan - staten har din dotters känsliga hälsodata.

Problemet du beskriver kan du enkelt lösa genom att skriva i en kalender när medicinen går ut. Människor som du borde inte ha barn.

😅 jag har dåligt minne och glömmer bort sådant pga sjukdom. Så för mig har det underlättat att kunna logga in och kolla läget. Att staten har tillgång till data är inget som skrämmer mig. Det har dom till oss alla.
Citera
2025-09-24, 16:28
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hur blir föräldrarna omyndighetsförklarade bara för att man inte kan ta del av ens barn journaler via en app/webbsida? Om man som förälder känner sig omyndighetsförklarad av detta ska man nog fundera på om det verkligen var så bra att man satte ett barn till världen samt hur ens förhållande med ens barn är.

Innan 1177 fanns och man kunde ta del av journalerna där så gissar jag att andelen föräldrar som hade koll på ens barns journaler var väldigt lågt.
Citera
2025-10-10, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalsjukling
😅 jag har dåligt minne och glömmer bort sådant pga sjukdom. Så för mig har det underlättat att kunna logga in och kolla läget. Att staten har tillgång till data är inget som skrämmer mig. Det har dom till oss alla.

Är det lättare att komma ihåg att logga in än att skriva upp i en kalender och få påminnelse(r) en vecka innan, en dag innan, samma dag osv?

Att staten redan har massa data om dig är ingen ursäkt för att ge den ännu mer. Skulle du vilja vara Donald Trumps fiende och att staten har massa känsliga data om dig när Trump styr staten och använder den för att hämnas på sina motståndare?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in