2025-09-20, 16:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeoMeoSeo
Där har jag och du olika synpunkter. Antar att du ej jobbar i en av våra storstäder. För här finns mycket god dokumentation skriftligt såväl som i alla andra former. Vill understryka MYCKET GOD dokumentation.
Visst du säger det. I regionens journalsystem får man inte skriva vad som helst. Förslaget att polisen skulle få dela med sig av de flaggade adresserna godkändes inte. De gör det ändå såklart men det får inte finnas journalfört i ambulanspersonalens officiella journaler.

Såvida inte lagen ändrats i år. Det kan jag faktiskt inte svära på. Tidigare var det inte tillåtet.
Citera
2025-09-20, 16:45
Medlem
KANGFLAKKAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Mgm’s Instagram: https://www.instagram.com/liamhasth?...t3YXV5YTM1c2t1

Bilden på Peter Stormare tillsammans med en ung man är korrekt. Till vänster är mgm.
Se där ja... ett lite dylan klebold liknande utseende...
Citera
2025-09-20, 16:45
Medlem
Citat:
Där har jag och du olika synpunkter. Antar att du ej jobbar i en av våra storstäder. För här finns mycket god dokumentation skriftligt såväl som i alla andra former. Vill understryka MYCKET GOD dokumentation.

Jag jobbar som ambulanssjuksköterska i centrala Stockholm sen 8 år tillbaka. Flaggade adresser finns hos polisen, men delges aldrig oss på rutin. Det handlar om att SOS-A och polisens ledningscentral inte samverkar på denna typ av jobb som man kanske kan önska. Vi i arbetskåren har länge velat bli informerade om vi är påväg till en ”flaggad adress”
Citera
2025-09-20, 16:46
Medlem
okok1s avatar
Åkte de till GM? Eller kom GM och attackera random? Varför åkte de ut?
Citera
2025-09-20, 16:47
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert99.9
Du har ju Ove Sundberg som profilbild? Antar att de inte är Ove som ligger bakom kontot

Facebook och flashback är helt två olika saker.
Där är man privat och har sitt egna namn och bild.
Här finns det i princip ingen som kommer och gör inlägg med sitt riktiga namn och bild.
Citera
2025-09-20, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmageddonPippi
Jag ställer mig verkligen tveksam till om de verkligen är så sjuka. För det är alltid samma sorts offer. En svag kvinna som inte kan försvara sig. Det är aldrig någon större man eller en grupp män de råkar ge sig på. De fattar väl att de åker på däng och det går åt helvete så de väljer medvetet ut kvinnor.

Incelattacker.
Hur vet du det? Blir såklart inga rubriker om det inte leder till allvarlig skada eller död. Statistik på anfallen ambulans och blåljuspersonal? Kvinnor har usel överkroppsstyrka jämfört med män och har svårt att värja sig emot knivvåld. Hur vet du att han var "incel", kom med något nytt.
Citera
2025-09-20, 16:50
Medlem
https://streamable.com/a6nfw5 video på gripandet av MGM, från chihablilja_:s ig
Citera
2025-09-20, 16:51
Avstängd
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong
https://streamable.com/a6nfw5 video på gripandet av MGM, från chihablilja_:s ig

Så ja, någon med bevis.
Citera
2025-09-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hade polisen låtit honom hållas hade hon levt i dag.

Polisen kan inte hålla kvar någon hur som helst. Det är dessutom sjukvården som bestämmer huruvida någon som är självmordsbenägen ska tvångsvårdas eller inte.
Citera
2025-09-20, 16:54
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpil348
Du har fel likväl som chatGPT i detta fall. Är ambulanspersonal och har varit i rätten då jag blev hotad och misshandlad av patient. Räknas ej som tjänsteman utan detta gick som olaga hot och misshandel. Så det är enligt Sveriges Lag. Det BORDE inte vara så men så är det.
Se där. Vem hade rätt?

Jag googlade och fick fram AI-svaret där det stod precis vad jag skrev tidigare, dvs att förslaget i riksdagen fick avslag. Patienten kan ju dessutom begära ut journalanteckningarna och det lär ses som mycket kränkande att det står i journalen att patienten ifråga anses som farlig etc.

Det kan man tycka vad man vill om men det känns ju självklart att vi i vården ska få veta vem vi har att göra med då.vi är väldigt utlämnade jämfört med polisen.
Citera
Medlem
Den där är inte frisk! Hans morsa är inte frisk.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Du är HELT ute och cyklar. Ambulanspersonal räknas i allra högsta grad som Tjänstemän.

Saxxat från Chat GPT:

"Ja, ambulanspersonal räknas som tjänstemän i juridisk mening, då de är anställda av en myndighet och uppbär lön för sitt arbete. Denna status ger dem samma starkare skydd mot hot, våld och trakasserier som andra tjänstemän."
Läs mitt inlägg igen igen, så förstår du kanske vad jag menar.
Vårdpersonal utövar ingen myndighetsutövning, är inte tjänstemän, men har ett sekundärt tjänstemannaskydd vid hot och våld som likställs med tjänstemän.
Detta omfattar en bred arbetsgrupp, allt från Vårdpersonal till taxi/buss/tåg personal etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in