• 1
  • 2
2025-09-20, 19:50
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Således säger jag att det behöver delas ut varningar för "lata" TS, det ska inte räcka att copy/paste en tramsartikel och slänga in ett "vet någon mer" för att tråden ska slippa runda arkivet.

Samtidigt skulle en lite hårdare moderering av nya trådar höja kvalitén på Flashback över lag.

Om man vill undvika att Flashback förvandlas till Facebook, så måste kanske fundera hur man ska hantera konton som nästan enbart postar länkar och skriver "Vad tycker ni?". Jag tycker inte att man behöver gå till botten med exakt varför dessa trådar startas (det är en intressant fråga - och värd en diskussion i sig själv), men man kan ju lugnt konstatera att de inte startas för att någon vill ha svar på en fråga, utan för att någon vill ha många svar i sin tråd.

Det är en sociala medier-logik som börjat nästla sig in på Flashback, och i värsta fall är det fråga om människor får betalt för att länka till artiklar.

Får vi tillräckligt mycket sånt, så drunknar vi i bajs. Sedan kan man ju förstås acceptera att drunkna i bajs, i yttrandefrihetens namn. Men då går man samma väg som alla andra plattformar som spammats ihjäl och blivit historia. Är det värt det?
Citera
2025-09-20, 20:26
Medlem
Lågkvalitativa shitposts är majoriteten senare år! Trollposter from trollkonton härjar fritt och inget görs åt dem. Vad göra? Poppa popcorn? sluta använda FB? Jag har ingen aning.. kan inte ett dugg om hur man driver en sida som denna.
Citera
2025-09-20, 21:19
Medlem
Landsbygdens avatar
Bra förslag. Dessa "vet någon mer" måste varnas oftare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in