2025-09-19, 11:15
Medlem
Melange5738s avatar
Vi har länge hört från alla pro-pallybobos om att Hamas inte "bara" är en terrororganisation utan också har en civil gren som gör jättemycket för alla stackars palestinier, bygger sjukhus och vägar och utbildar folket osv.

Nu verkar det mer och mer som att man ser ett tydligt mönster här som Hillel Neuer konstaterar här:
https://www.youtube.com/watch?v=OP7gqQ5VK6o

1. Palestinier börjar sin "civila" karriär inom UNRWA.
2. Sen kanske de går de över till någon annan NGO som Röda Korset eller Amnesty.
3. När de varit borta från UNRWA ett tag så blir de politiska ledare inom Hamas civila gren.
4. När Israel dödat ledningen i Hamas så blir de sen rekryterade av Hamas militära gren. Men under hela tiden så har de varit tjenis penis med varandra, de har bara hållit dem rena från terrorverksamheten fram tills att de behövs i en officiell kapacitet.

Ska vi slå vad om att samtliga nya terrorledare kommer rekryteras från gamla UNRWA, Röda Korset eller Amnestys personal? Eller hittar vi även journalistläkare från Läkare utan gränser nästa gång?
Citera
2025-09-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Personer och bottar som regurgiterar palestinsk propaganda.
Är det något etablerat begrepp? Vart har du fått det ifrån? Används det i pejorativt syfte? Varför använder du det istället för att skriva rakt ut vad du menar?

Är Hillel Neuer som du nämner en sådan ”pro-pallybobos”? Vad är det filmen visar?
Citera
2025-09-19, 11:40
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Är det något etablerat begrepp? Vart har du fått det ifrån? Används det i pejorativt syfte? Varför använder du det istället för att skriva rakt ut vad du menar?

"Bobo" är en leksak som jag lärde mig från tv-serien "South Park". Jag tycker det känns träffande att använda det då jag brukar se Palestinaanhängare med leksaker och teddybjörnar hängandes utanpå väskan.

Citat:
Är Hillel Neuer som du nämner en sådan ”pro-pallybobos”? Vad är det filmen visar?

Nej. Hillel Neuer är intiativtagare i UNWatch som kontrollerar FN, vad FN gör och var FN pengar används till. Filmen beskriver diverse personer inom FN som senare går vidare och blir chefer för Hamas.

D.v.s våra skattepengar finansierar karriären för terrorister.
Citera
2025-09-19, 11:46
Medlem
Citat:
"Bobo" är en leksak som jag lärde mig från tv-serien "South Park". Jag tycker det känns träffande att använda det då jag brukar se Palestinaanhängare med leksaker och teddybjörnar hängandes utanpå väskan.

Nej. Hillel Neuer är intiativtagare i UNWatch som kontrollerar FN, vad FN gör och var FN pengar används till. Filmen beskriver diverse personer inom FN som senare går vidare och blir chefer för Hamas.

D.v.s våra skattepengar finansierar karriären för terrorister.
Så Hillel Neuer säger att Hamas har en civil gren.

Samtidigt verkar du mena att ”pro-pallybobos” oxå säger att Hamas har en civil gren.

Alltså måste ju Hillel Neuer vara en ”pro-pallybobo”. Med leksaker från Southpark runt väskan? Och Hillel Neuer kontrollerar FN?

Rörigt detta. Jag har personligen svårt att hänga med i denna tråd.
Citera
2025-09-19, 12:17
Medlem
Den civila grenen fyller lika mycket syfte som Saudis "kvinnorätts-partiment" som enbart består av män.
Det handlar bara om att försöka se bra och en anledning för terror-supportande vänsteraktivister att kunna säga "titta Hamas gör nånting bra också".

I själva verket alla förnuftiga människor att så inte är fallet. Hamas har till exempel byggt många sjukhus enbart för att kunna bygga bunkrar och tunnlar under. Återigen, man använder palestinier som mänskliga sköldar. Hamas vill inte palestinierna väl.
Citera
2025-09-19, 14:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Vi har länge hört från alla pro-pallybobos om att Hamas inte "bara" är en terrororganisation utan också har en civil gren som gör jättemycket för alla stackars palestinier, bygger sjukhus och vägar och utbildar folket osv.

Nu verkar det mer och mer som att man ser ett tydligt mönster här som Hillel Neuer konstaterar här:
https://www.youtube.com/watch?v=OP7gqQ5VK6o

1. Palestinier börjar sin "civila" karriär inom UNRWA.
2. Sen kanske de går de över till någon annan NGO som Röda Korset eller Amnesty.
3. När de varit borta från UNRWA ett tag så blir de politiska ledare inom Hamas civila gren.
4. När Israel dödat ledningen i Hamas så blir de sen rekryterade av Hamas militära gren. Men under hela tiden så har de varit tjenis penis med varandra, de har bara hållit dem rena från terrorverksamheten fram tills att de behövs i en officiell kapacitet.

Ska vi slå vad om att samtliga nya terrorledare kommer rekryteras från gamla UNRWA, Röda Korset eller Amnestys personal? Eller hittar vi även journalistläkare från Läkare utan gränser nästa gång?

För Hamas så gäller det att ha kontroll över hela samhället.
De som är i opposition mot Hamas nekas vård samt mat och all annan bistånd.
Citera
2025-09-21, 20:53
Medlem
Melange5738s avatar
Här är en palestinier som berättar att Amnesty samarbetar med Hamas för att fängsla personer som försöker normalisera relationerna med Israel: https://youtu.be/hMTP5e2fK_U
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in