2025-09-19, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Inte helt vetenskapligt alltså

Kan du definera vad som är "mycket vapen " och är det fler vapen än någon annan har? Eller är det bara en killgissning sprungen ur izraeliska propagandalögner?

Du vet att man inte riktigt kan lita på ockupationsmaktens uppgifter kring motståndsrörelser och deras kamp mot ockupanterna? Det är lixom ganska basic

Med tanke på att striderna pågår ännu efter såpass lång tid så var det nog inte ett gevär och en raket.
Citera
2025-09-19, 15:19
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Valde att lägga tråden i inrikes eftersom diskussioen handlar om vänsterpartiets och MPs (för det mesta dessa två partiers) väljare och demonstrationer i Sverige

Hur kommer det sig att vänstermänniskorna som demonstrerar mot Israel aldrig demonstrerar mot Hamas?
Förmodligen för att de inte begår ett folkmord.

Människor demonstrerade mot USA men inte mot Vietnam och det finns en del liknelser i detta.

Det står var och en fritt att ansöka om demonstrationstillstånd om man vill demonstrera mot Hamas.
Vi lever i Sverige och inte i USA.
Citera
2025-09-19, 15:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Sådär kan man avfärda precis allt. Så betyder ingenting längre något. Passar bra att ha i bakfickan när man inte har några riktiga argument kvar och inte är låg nog att komma med personangrepp.

En pålitlig källa om hur många svenskar som sympatiserar med Hamas skulle kunna vara en forskarstudie som gjort en undersökning och tagit fram ett underlag.

Att säga: ”jag har sett nån video på YouTube” är som att säga: ”jag hörde ett rykte på stan”.

Men nog om det. Det är i vilket fall extremt få svenskar som sympatiserar med Hamas eller vilken annan terrororganisation som helst.
Citera
2025-09-19, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En pålitlig källa om hur många svenskar som sympatiserar med Hamas skulle kunna vara en forskarstudie som gjort en undersökning och tagit fram ett underlag.

Att säga: ”jag har sett nån video på YouTube” är som att säga: ”jag hörde ett rykte på stan”.

Men nog om det. Det är i vilket fall extremt få svenskar som sympatiserar med Hamas eller vilken annan terrororganisation som helst.

Som jag redan skrivit: jag har sett tillräckligt många klipp på folk som går i "Palestina"-demonstrationer som uttalar support för Hamas för att bli mörkrädd. Klippen finns där för allmän beskådan och att avfärda dem som "rykten" får stå för någon som inte vill ta till sig dem.

Om du känner någon som jobbar i skolan, och då en skola med många elever från MENA så kan du fråga denne om det finns elever med hakkors mm så skärmbild på både telefoner och datorer och hur de pratar om judar. De har fått detta någonstans ifrån och förslagsvis hemifrån. Men, om du med "svenskar" inte menar invandrare från MENA, då håller jag med dig - då är det är få som sympatiserar med Hamas. Hur som helst så svämmar det över av MENA-invandrare i Sverige, det är bara att gå ut på stan i valfri stad. Och att det gör det, det är inget rykte...
Citera
2025-09-19, 16:30
Medlem
radarpars avatar
Därför att Hamas inte har officiella representanter och en ambassad i Sverige. De har heller inte företag som producerar vapenteknologi här. Våra politiker brukar inte uttrycka sitt stöd för Hamas, inte heller föreläser fd Hamasmedlemma öppet på palestinska föreningar i Stockholm.

Varför är inte du själv ute på gatan och protesterar mot pedofiler. Kanske är du för att barn knullas?
Citera
2025-09-19, 16:36
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
För att Hamas/Palestina är fattigt och Israel är rikt.

Det där är ett problem jag har med vänstern. Jag förstår inte heller deras gullande med trasproletariatet (underklassen, pundarna, de arbetslösa), båda Marx och Lenin hatade dessa och kallade dem jordens avskum. I Sovjet blev du bokstavligen tagen av polisen om du vägrade jobba, något vissa bortskämda "give me free stuff"-vänstermongon inte verkar förstå.

Palestina är dessutom religiösa dårar, vilka de flesta kommunistiska stater slänger in i omskolningsläger. Ateismen är en central grundpelare för marxismen.

Kommunismen skall handla om den arbetande befolkningen och att de ska ha ett bra liv. Vill man hänge sig åt förtrycka minoriteter finns liberalismen, kommunismen handlar om majoriteten och den stora massan.
Senast redigerad av PungiMunninen 2025-09-19 kl. 17:12.
Citera
2025-09-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatrix1
Det här kommer ju öka rösterna på socialdemokraterna och vänsterpartiet kopiöst är min gissning, har alltid röstat höger, Moderaterna, Kristdemokraterna och SD, aldrig mer, kommer aldrig kunna stå bakom Israels slakt av Palestina
Sverige är inte Israel. Vad fan ska vi göra åt deras problem? Vi har nog att få bukt med på hemmaplan. Helt obegripligt att svenska väljare baserar sin röst på Palestina.
Citera
2025-09-19, 16:50
Medlem
Q6s avatar
Vänstern sträcker ut en hand till Hamas då de bägge vill ha kaos i samhället.
Citera
2025-09-19, 16:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Valde att lägga tråden i inrikes eftersom diskussioen handlar om vänsterpartiets och MPs (för det mesta dessa två partiers) väljare och demonstrationer i Sverige

Hur kommer det sig att vänstermänniskorna som demonstrerar mot Israel aldrig demonstrerar mot Hamas?
För de demonstrera alltid mot väst, den del av världen de själva bor i, som de hatar.

Ingen tror väl att vänstern skulle demonstrera mot något totalitärt land från någon annan del av världen, som torterar och dödar människor i miljontal. Är de länderna grundade på marxismen, hyllar man dem istället och ser dem som föredömen.

Om Israel var bebott av något annat folk, men samma situation, skulle de inte bry sig alls. De skulle fullständigt skita i palestinierna. Bara tanken att protestera då, skulle vara dem helt främmande. Nåt sånt har aldrig hänt.
Citera
2025-09-19, 17:08
Medlem
För att Hamas inte är en stat, utan religiös/politisk rörelse med terrorkrafter. Finns väl inga här i Sverige som protesterar mot utländska politiska organisationer alls? Inga som protesterade mot ETA eller IRA förut, t ex. Man brukar väl mest göra det mot statliga aktörer, det har Hamas aldrig varit o kommer aldrig att bli.
Citera
2025-09-19, 17:08
Medlem
Citat:

Därför att de hatar judar. Hamas vill mörda alla judar, alltså ses de som allierade av vänstern. Glöm inte att Vänsterpartiet är unikt, det är det enda Riksdagspartiet som har hyllat både Hitler och Stalin. Samtidigt.
Citera
2025-09-19, 19:32
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:

Svagbegåvade plattpannor i rosa hår säger allt.
Sedan har du "quers for palestine".... typ samma som chickens for KFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in