2025-09-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyrape
Vilka är dom bästa och tryggaste bostadsorterna man kan bo på där det bor minimalt med svennar? Jag vill bo med så få svennar som möjligt och i ett tryggt och sprudlande mångkulturellt område. Där det finns massor med spännande restauranger och småbutiker som säljer allt möjligt, där det är liv och tjo och tjim på gatorna, där folk hälsar på sina grannar och ser efter sina medmänniskor. Där man kan slå sig ned vid ett kafébord och ha livliga diskussioner om persisk poesi eller hamna på en kvartersfest där alla kommer ut och dansar och ler och äter och har det bra. Ett ställe som alla är välkomna till bara dom släpper till lite. Och inte är så stela och hatfyllt svenska.
Bilden du målar upp fanns på 50, 60 och 70-talet.
Och på den tiden fanns inte utanförskapsområden, utan de invandrare som kom hit då hade som mål att så snabbt som möjligt bli en del av Sverige.
De klarade detta utan massa bidrag och andra förmåner.
När jag var liten bodde jag i ett område där flera invandrarfamiljer flyttade in. Det var positivt och faktum.är att de tillförde trevlig gemenskap.

Men med tiden förändrades detta då man både höjde och införde mer bidrag och andra förmåner vilket fick till följd att det kom hit en massa annat folk som inte hade samma intensioner.

Vi vet ju hur det slutade..

Ska du finna det liv du beskrev tror jag tyvärr du får leta.
Kanske i lite bättre bostadsområden där de som sedan länge integreras bor, eller deras barn eller barnbarn ?
Citera
2025-09-18, 23:21
Medlem
Citat:
Vilka är dom bästa och tryggaste bostadsorterna man kan bo på där det bor minimalt med svennar? Jag vill bo med så få svennar som möjligt och i ett tryggt och sprudlande mångkulturellt område. Där det finns massor med spännande restauranger och småbutiker som säljer allt möjligt, där det är liv och tjo och tjim på gatorna, där folk hälsar på sina grannar och ser efter sina medmänniskor. Där man kan slå sig ned vid ett kafébord och ha livliga diskussioner om persisk poesi eller hamna på en kvartersfest där alla kommer ut och dansar och ler och äter och har det bra. Ett ställe som alla är välkomna till bara dom släpper till lite. Och inte är så stela och hatfyllt svenska.
Rinkeby, Tensta och Skärholmen är stadsdelar som borde passa dig. Eller så flyttar du till Helsingborg. Södra sidan av innerstaden påminner om något arabland. Där kanske du känner dig hemma bland affärsskyltarna på arabiska.
Citera
2025-09-18, 23:30
Medlem
Östra Göteborg, finns inte mån där ju.
Citera
2025-09-18, 23:30
Medlem
Citat:
Skulle föreslå sydligaste änden av Sverige, Malmö. Folk där har en relativt god kombination av öppenhet, uppsluppenhet rentav, och inte så hög återhållsamhet och misstänksamhet mot varandra. Plus att det finns åtminstone områden inne i Malmö där 'svensson'-faktorn är lite lägre.

Men, är inte den här tråden mer menad att retas och 'vända på perspektiv' lite granna?
Citera
2025-09-18, 23:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Östra Göteborg, finns inte mån där ju.
Nordöstra mer specifikt. Där ligger allt som en krans
Citera
2025-09-18, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nordöstra mer specifikt. Där ligger allt som en krans
Ja. rannebergen är ju fint.
Citera
2025-09-18, 23:48
Medlem
Rosengård eller Rinkeby
Citera
2025-09-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Rosengård eller Rinkeby
Ja, ser du en svenne där så hållet han på å packar för flytt.
Citera
2025-09-19, 00:05
Medlem
Citat:
Är det ett bra ställe? Många hatiska invandrarhatare som kommer föreslå dom allra sämsta ställen att bosätta sig på när jag frågar efter sådana områden som faktiskt är bra. Väldigt dålig attityd. Men jag tror du inte är en av dom. Är Råslätt ett fint ställe att bo på menar du?

Ja det är ett bra ställe att bo på knappt en svensk som bor där och de har ett fint centrum och jättefina omgivningar med fin natur!
Citera
2025-09-19, 00:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
jag tror det, det bor nog en del svenskar där även om dom är i minoritet.

Det bor många svenskar där bara man är lite öppen med svenskhet.
Citera
2025-09-19, 00:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
1. Bergsjön, Göteborg

2. Husby, Stockholm

3. Rinkeby/Tensta, Stockholm

4. Skäggetorp, Linköping

5. Södra Sofielund (Seved), Malmö

6. Alby, Botkyrka

7. Biskopsgården, Göteborg

8. Fittja, Botkyrka

9. Gottsunda, Uppsala

10. Hallunda/Norsborg, Botkyrka

11. Hammarkullen, Göteborg

12. Hjällbo, Göteborg

13. Hässleholmen/Hulta, Borås

14. Lövgärdet, Göteborg

15. Norrby, Borås

16. Nydala/Hermodsdal/Lindängen, Malmö

17. Rosengård, Malmö

18. Vivalla, Örebro

19. Ronna/Geneta/Lina, Södertälje

Ja här är ju en hel del områden som invandrare har förstört!
Citera
2025-09-19, 00:15
Medlem
Citat:

Bergsjön, men jag är rädd jag gör dig besviken med restauranger, småbutiker och den glada delen av aktiviteterna för det är svårt att bedriva sådan verksamhet i de områden där det inte finns svenskar. Av någon anledning....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in