2025-09-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Verkar ha något allvarligt fel i huvudet, vilken jävla kärring.
Måste säga att jag blev väldigt obekväm när jag såg avsnittet om när de skulle planera sitt bröllop! Pernilla nonchalant sitter o sminkar sig och verkar helt ointresserad av bröllopet och Christian försöker få med henne i planeringen men möts bara av att hon är disträ och dryg! Usch!
Citera
2025-09-20, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skullejag
Han verkar hurtig om man kollar hans instagram. Såg nåt avsnitt av Wahlgrens värld där han körde Vasaloppet men frugan var inte så impad över det inte

Låg i samma klunga länge som Christian Bauer fick jag se i efterhand. Han kom på placering 3921 totalt vilket kräver en hel del träning.
Citera
2025-09-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Bianca tog upp detta i senaste programmet. P och C ska börja gå i parterapi på C initiativ för han tycker inte att dom kan kommunicera.

Bianca sa att P bara vill ha kul och skrattar bort allt jobbigt. Hon tror att om P vågar känna och ta sig igenom sina känslor på djupet så kan deras förhållande blir riktigt bra men annars så kan det bli problem

Min teori: Pernilla fick inte visa negativa känslor som barn. Barn känner alla känslor men om inte föräldrarna accepterar dem och hjälper barnet att hantera negativa känslor kan det bli problem. Pernilla kände sig inte älskad och accepterad om hon var arg eller ledsen så hon lärde sig att förneka dom känslorna. För att bli älskad skulle hon underhålla alla med sprudlande glädje.

Pernilla fick rollen av en underhållare, hon blev den som är alltid glad, ingen ville veta av det ledsna barnet. Hon övergav hälften av sig själv och blev en glad skit. Och hon fortsätter att undehålla, med sitt arbete och även hemma, hela hennes liv blev ett skådespeleri. När hon talar till oss genom kameran från sitt hem känns det som att hon spelar en roll och inte är sig själv. Tittarna väntar sig att se en glad Pernilla.

Man kan inte förneka känslor hela livet. Vad gör Pernilla med dom negativa, för henne förbjudna känslorna? Hon projicerar dom på sin dotter som verkar nästan bara ha negativa känslor. Barn går lätt att använda som slaskhink, de känner på sig föräldrarnas förväntningar. Bianca tar sin mammas börda, hon blir bärare för sina egna och mammas mörka känslor. Inte konstigt att hon ofta mår dåligt. Pernilla kan inte trösta Bianca när hon är ledsen. I det omedvetna vill hon att dottern är ledsen, hon skall ju leva ut dom känslorna som hon inte kan.

Både Pernilla och Bianca blir känslomässigt utnyttjade av sina mammor. Pernilla måste neka hälften av sig själv genom att alltid bara vara glad och positiv eftersom vårdaren tål inte se ett barn som är arg eller ledsen. Bianca blir bärare för mammas negativa känslor och har svårt att uppleva glädje. Det är ju mammas roll att alltid vara glad. Vem av dom tror du mår bäst?

Tänk om Pernilla lyckades med sin terapi. Hon borde våga möta det lilla ledsna barnet inom sig och lära känna alla känslor själv utan att projicera dom på andra. Tänk om hon kunde släppa sin dotter fri så att även hon skulle få mer glädje i sitt liv? Jag förstår att herr Bauer känner på sig att något är fel när halva Pernilla är borta och skådespelar bort sitt liv.

Hoppas att jag har fel med min tolkning. Men med den här tolkningen förstår jag bättre dom konstigheter som jag ser hos Bianca och Pernilla. Ingen normal människa är alltid glad och ingen är nedstämd nästan hela tiden. Man brukar se båda sidor hos en och samma person.
Citera
2025-09-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumbleOD
Du har helt rätt såklart. Men om man träffar en ny i sextioårsåldern kan man inte förvänta sig eller göra anspråk sin partners djupaste känslor. Det är mer ett praktiskt arrangemang som handlar om att trivas och ha kul ihop.

Jo, fast blir ju ett helvete att bo med någon som ignorerar negativa känslor och i värsta fall överäter, dricker för mycket osv för att hplla sig glättig. Blir mer nöd än lust isf.
Citera
2025-09-20, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Min teori: Pernilla fick inte visa negativa känslor som barn. Barn känner alla känslor men om inte föräldrarna accepterar dem och hjälper barnet att hantera negativa känslor kan det bli problem. Pernilla kände sig inte älskad och accepterad om hon var arg eller ledsen så hon lärde sig att förneka dom känslorna. För att bli älskad skulle hon underhålla alla med sprudlande glädje.

Pernilla fick rollen av en underhållare, hon blev den som är alltid glad, ingen ville veta av det ledsna barnet. Hon övergav hälften av sig själv och blev en glad skit. Och hon fortsätter att undehålla, med sitt arbete och även hemma, hela hennes liv blev ett skådespeleri. När hon talar till oss genom kameran från sitt hem känns det som att hon spelar en roll och inte är sig själv. Tittarna väntar sig att se en glad Pernilla.

Man kan inte förneka känslor hela livet. Vad gör Pernilla med dom negativa, för henne förbjudna känslorna? Hon projicerar dom på sin dotter som verkar nästan bara ha negativa känslor. Barn går lätt att använda som slaskhink, de känner på sig föräldrarnas förväntningar. Bianca tar sin mammas börda, hon blir bärare för sina egna och mammas mörka känslor. Inte konstigt att hon ofta mår dåligt. Pernilla kan inte trösta Bianca när hon är ledsen. I det omedvetna vill hon att dottern är ledsen, hon skall ju leva ut dom känslorna som hon inte kan.

Både Pernilla och Bianca blir känslomässigt utnyttjade av sina mammor. Pernilla måste neka hälften av sig själv genom att alltid bara vara glad och positiv eftersom vårdaren tål inte se ett barn som är arg eller ledsen. Bianca blir bärare för mammas negativa känslor och har svårt att uppleva glädje. Det är ju mammas roll att alltid vara glad. Vem av dom tror du mår bäst?

Tänk om Pernilla lyckades med sin terapi. Hon borde våga möta det lilla ledsna barnet inom sig och lära känna alla känslor själv utan att projicera dom på andra. Tänk om hon kunde släppa sin dotter fri så att även hon skulle få mer glädje i sitt liv? Jag förstår att herr Bauer känner på sig att något är fel när halva Pernilla är borta och skådespelar bort sitt liv.

Hoppas att jag har fel med min tolkning. Men med den här tolkningen förstår jag bättre dom konstigheter som jag ser hos Bianca och Pernilla. Ingen normal människa är alltid glad och ingen är nedstämd nästan hela tiden. Man brukar se båda sidor hos en och samma person.

För att kunna växa vidare och att lära känna sig själv på djupet måste man våga möta det mörka och negativa hos sig själv. Om Pernilla vågade göra en djupdukning i sitt innersta skulle hon inse på vilket sätt har hon förstörd sin dotters liv. Jag tror inte att hon vågar, hon kommer att fortsätta att tro att hon har bara velat sin dotters bästa, att hon älskar sin dotter och ger henne det bästa. Hon kommer inte att inse att hon har utnyttjat sin dotter på ett grymt sätt, tagit från henne förmågan att känna glädje. Det är inget fel på henne enl henne själv. Det är bara hennes man som har relationsproblem. Det hon inte ser finns inte för henne.
Citera
2025-09-20, 10:44
Medlem
Kustenklars avatar
Läst igenom tråden och kan lätt köpa att Bauer kommer tröttna i längden på att inte få uppleva friluftsliv och sportig vardag med sin fru.
Att inte kunna dela löpningar, skidresor, evenemang och utvecklas fysiskt/psykiskt tillsammans är något man bara klarar att ignorera de första åren.
Sen kommer han känna sig väldigt ensam i tvåsamheten och känna en grov frustration över att inte få möjligheten att möta någon som älskar att äventyra till fjälls eller prova mountainbike för ”skoj” en helg i Åre. Ett exempel bara.

Pengar kan säkert kompensera mkt då han kan utveckla och testa mer och fler idrottssammanhang.
Men shit va sorgligt hela Vasa-delen kändes i deras relation.
Hon borde supportat honom exakt lika mkt som han gör i Allsång-publiken eller övrigt. Men hon kunde inte ens låtsas vara imponerad och enormt stolt över sin man- som han förtjänade där.
Han missar den där sköna teamkänslan och kommer aldrig kunna känna den med en glitter och show-brud.
Så sorgligt .
Citera
2025-09-20, 10:46
Medlem
Kustenklars avatar
Citat:

HATS OFF! 👏🏻 mkt bra analys.
Citera
2025-09-20, 14:08
Medlem
Pernilla beteer sig som en typisk man i relation till Bauer. Hon äger huset, har mest pengar, vill bara ha roligt och vill inte prata om relationsproblem. Allt skall helst funka på hennes villkor. Hon vill inte ha romantik och gulli-gull. Vad har hon honom till, hon uppskattar inte honom utan pratar ofta nedlåtande om honom. Hon påminner gärna oss om att hon är den riktiga kändisen och han bara bihanget. Om hon var mannen och han kvinnan skulle vi tycka väldigt illa om henne.

Bauer är som frun som pratar gärna om problemen i relation, som vill gå i parterapi, som vill ha romantik och mys, som vill ha bekräftelse. Han är undergiven medan Pernilla styr allt och bestämmer allt. Han går som gäst i sitt hem, som egentligen är bara Pernillas hem. Hon borde ha gett honom ett arbetsrum i det stora huset. I stället fick han ett litet bord utan förvaringslådor i hörnet av sovrummet.
Citera
2025-09-20, 17:42
Medlem
Citat:

Fast på dig låter det som att ALLT är miljö, och bara från uppväxten/föräldrar. Visst, uppväxt är viktigt men en del är medfött. Bianca kanske är en mer känslig natur. Se hur stor skillnad det är på henne och Benjamin. Sen är ju dotter-mor-relation ibland mer komplex än mor-son, kan vara en delförklaring. Att pernilla "projicerar sina känslor på Bianca", vad har du för bevis för det? Och varför bara på bianca och inte de andra barnen?

Tror en hel del är medfött, bianca och Benjamin har båda gått igenom samma uppväxt med misshandel, bråk, skilsmässa. Sen har bianca kanske lyckats dölja en del från lillebror, som minsting brukar det ibland vara enklare. Kvinnor har generellt sämre självkänsla gällande utseende osv, inte lättare i den branschen.. Pernilla kanske helt enkelt är en gladare skit generellt. Hur vet du att hon inte gråtit osv. längre tillbaka, vid skilsmässan osv? Alla syskon kom väl in i showbiz annars (iaf Niclas och Linus) som små, skådisar har nog en hel del bagage.

Och jo, jag har sett en hel del som är glada nästan jämt (jobbigt men så är det). Att må så dåligt som Bianca hela tiden är däremot inte normalt, men heller inte onormalt hos psykiskt sjuka som inte får bra hjälp. Depressioner och ångest kan bli kroniska tillstånd.
Citera
2025-09-20, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Verkar ha något allvarligt fel i huvudet, vilken jävla kärring.
Mannen i så fall, vad är det för bög som lägger upp saker på instagram
Citera
2025-09-20, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Troligen yngre människor som tycker det är jobbigt att tänka på att mamma och pappa fortfarande har sex. Så ”gamla” människor har väll bara platonisk kärlek 😄
Fast det skrev väl DumbleOD inget om. Klart att en relation i 60-årsåldern KAN bli djup, särskilt om man är ihop resten av livet med tillhörande åldrande och andra svårigheter. Annars är det väl inte konstigt att se skillnaden på en relation som 60-åring och ekonomiskt stabil snart pensionär jämfört med en livslång relation om man träffas i 20-30-årsåldern med småbarnsår, ekonomiska trätor, nattvak, oro, gravidhormoner, medellivskriser, klimakterie, bygga bo och allt annat ett liv innebär? Sådana saker svetsar en samman. Men visst, har man gjort det med "fel" person så är kanske den "rätte" i 60-årsåldern blir mer djup relation, visst.
Citera
2025-09-20, 17:53
Medlem
Citat:
Pernilla beteer sig som en typisk man i relation till Bauer. Hon äger huset, har mest pengar, vill bara ha roligt och vill inte prata om relationsproblem. Allt skall helst funka på hennes villkor. Hon vill inte ha romantik och gulli-gull. Vad har hon honom till, hon uppskattar inte honom utan pratar ofta nedlåtande om honom. Hon påminner gärna oss om att hon är den riktiga kändisen och han bara bihanget. Om hon var mannen och han kvinnan skulle vi tycka väldigt illa om henne.

Bauer är som frun som pratar gärna om problemen i relation, som vill gå i parterapi, som vill ha romantik och mys, som vill ha bekräftelse. Han är undergiven medan Pernilla styr allt och bestämmer allt. Han går som gäst i sitt hem, som egentligen är bara Pernillas hem. Hon borde ha gett honom ett arbetsrum i det stora huset. I stället fick han ett litet bord utan förvaringslådor i hörnet av sovrummet.
Pernilla tog Christian på sina villkor och det gjorde hon klart från första början. Han skulle såklart inte gått med på det, men kändisvärlden lockade för mycket. Han får ändå väldigt mycket annat på köpet dock inte riktig kärlek och omtänksamhet från sin fru. Han skriver regler till henne på sms och jobbar på att förändra henne. Är det så det ska vara i en relation? Nej självklart inte. De har absolut ingenting gemensamt. Det kommer aldrig hålla för evigt. Det var en väg in i kändislivet för Bauer. Om 3 år har han fått ihop det med Carola istället. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in