Citat:
Ursprungligen postat av
ProGBG
Varför är det ex 70% män som tar livet av sig och bara 30% kvinnor?
Försöker hitta statistik vilken typ det är som tar livet av sig men det finns inget mer än ålder eller kön.
Tycker det är märkligt att man inte har någon form av studier, när det ändå är ca 1500 om året som tar livet av sig. Så borde man gå på djupet så kanske man kan identifiera och stoppa självmord.
Vi kan alla vara överens om att dom är deprimerade.
Jag vill veta bakgrunden, är det familje problem, pengar, missbruk, kärleksproblem, utseendeproblem, sexproblem, vänproblem, sjukdomsrelaterat, självförtroende problem eller är det allting osv?
Har ex män större ansvar i samhället, är tyngdbördan mycket större på dom än kvinnor och därför tar männen livet av sig för att dom klarar inte av all press?
Vad tror ni?
Nu känner jag till både män och kvinnor som tagit livet av sig, men är det fler män som faktiskt gör det så tror jag att det kan vara för att de helt enkelt vågar ta steget. Jag tror inte det finns någon skillnad mellan könen i hur många som vill lämna livet, men då att verkligen våga göra det så är det mest män.
Sedan kan det också vara att män använder sig av mer brutala metoder än kvinnor gör så när de väl försöker ta sitt liv så blir det så att säga lyckat.