• 4
  • 5
2025-09-19, 00:06
Medlem
Jobb hos mamma finns väl kvar om ett år när hon kommer tillbaka med svansen mellan benen. Men hon gör rätt. Vid den åldern ska man prova sina egna vingar. Fast det skulle finnas bättre sätt att göra det på. Men vem gjorde inte något dumt i den åldern.
Citera
2025-09-19, 00:16
Medlem
Vad är det för märkligt med det? Näst efter Hamaskrigare så är pirater de tuffaste männen på jorden. Hade min tjej bedragit mig med en pirat hade jag respekterat det. Bara gilla läget liksom. Att hänga med pirater är var mans eller kvinnas dröm.
Citera
2025-09-19, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Så länge det leder till ett meningsfullt förhållande med barn i framtiden tycker jag att hon fattar ett bra beslut. Karriär är helt oviktigt jämfört med att ha en egen familj. Hon kan säkert börja jobba med sin mamma igen i framtiden ändå.
Fast statistiken talar för att hon kommer dras in i festandet. Börjar testa lite droger. De skaffar barn och visar upp sitt liv på sociala medier. Sen fortsätter han knulla runt med yngre tjejer, de separerar och hon börjar göra skönhetsingrepp och tatueringar samt forsätter lipa på Instagram. En strid ström av nya killar av samma kaliber kommer passera revy och säkert något barn eller två till ”för nu är det på riktigt”. Tiden går och allt blir bara deppigare för henne.
Citera
2025-09-19, 08:32
Medlem
SmarterThanYous avatar
Om hon ärligt tror det är hennes chans till ett lyckligt liv, just go girl.

Men om hon bara ville vara wild and crazy, hon kommer få lida hela livet för ett sånt beslut.

Det tragiska är att all hennes lycka hänger på vem killen är.

Är han en good guy som tar hand om henne and cares for her då är det vad alla drömmer om.

Är han en bad guy då kommer hon få lida resten av livet, mark my words.

Welcome to the game of life.
Citera
2025-09-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag kollar på en reality såpa.

Ung rik tjej 23år är kär, inget konstigt. Hon är kär i en 10år äldre player från en party ö.

Hon har stabilt jobb i morsans företag där hon har 6 siffrig lön dollar dessutom.

Till en partykille som hon inte litar på då tjejer flockas runt han, killen social, snygg och vältränad men han är låginkomstare. Han jobbar som pirat med andra ord festprisse där han får betalt för att festa med folk på ett piratskepp. Vilket gör henne väldigt svartsjuk.
Hon har inget jobb när hon kommer dit, hon flyttar från familj och vänner.

Alla är emot att hon flyttar, mamma och vänner.

Jag är intresserad av vad folk tycker. Rent logiskt gör hon fel att välja bort ett tryggt stabilt liv med familj och vänner.

Men måste livet alltid vara så perfekt och smart. Speciellt när man är så ung. Kan man inte få leva lite även om det inte alltid är det smartast och mest logiska?

Jag tycker hon gör helt rätt, lev nu och ångra inget. Däremot är ju hennes svartsjuka ett problem. Han bör kanske byta jobb däremot när man är hans ålder då borde man inte ha sådant jobb.

Vad tycker Flashback gör hon rätt eller fel?
Hon gör fel. Tips: tänk med hjärnan. Honfår väl tillbaka jobbet i för sig när hon har tröttnat på honom…
Citera
2025-09-19, 13:13
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Well..... låt oss höras om 30 år så kan vi se vi se vem som fick den bästa/talrikaste avkomman: den som övertänkte allt och använde en massa tjusiga ord, eller den som agerade på instinkt och särade brett för de mest kapabla hanarna.

Du har en bra poäng. I slutändan är det viktiga att man lyckas fortplanta sig. Även om relationer tar slut kommer man kunna glädjas att man har sina barn.

Sedan spelar det genetiska materialet en oerhört stor roll. Tror faktiskt att en pojke som blir misshandlad av en psykopat till farsa kommer klara sig bättre än en pojke som har en betahanne till farsa som alltid är snäll. Med det sagt menar jag inte att det är positivt för ett barn att bli misshandlat under uppväxten, utan helt enkelt att generna är viktigare än själva uppväxten.
Citera
2025-09-19, 13:38
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Du har en bra poäng. I slutändan är det viktiga att man lyckas fortplanta sig. Även om relationer tar slut kommer man kunna glädjas att man har sina barn.

Sedan spelar det genetiska materialet en oerhört stor roll. Tror faktiskt att en pojke som blir misshandlad av en psykopat till farsa kommer klara sig bättre än en pojke som har en betahanne till farsa som alltid är snäll. Med det sagt menar jag inte att det är positivt för ett barn att bli misshandlat under uppväxten, utan helt enkelt att generna är viktigare än själva uppväxten.

110% sant. Min subjektiva åsikt är att mina barn har riktigt j*vla bra gener. Survival of the fittest är det som gäller! 🥰
Senast redigerad av Nollpunktnoll 2025-09-19 kl. 13:41.
Citera
2025-09-19, 13:42
Medlem
Hon har väl för dålig självkänsla och är rädd att förlora den här losern.

Nej, hon gör inte rätt för troligt är att han kommer att leva på hennes pengar. Kanske kommer han inte vara trogen heller.
Citera
2025-09-19, 15:03
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Till en partykille som hon inte litar på då tjejer flockas runt han, killen social, snygg och vältränad men han är låginkomstare. Han jobbar som pirat med andra ord festprisse där han får betalt för att festa med folk på ett piratskepp. Vilket gör henne väldigt svartsjuk.
Hon har inget jobb när hon kommer dit, hon flyttar från familj och vänner.

Vad är ett priatskepp? Levar han på att plundra andra fartyg och oskyddade kustsamhällen? Låter inte så en särskilt trygg sysselsättning.
Citera
2025-09-19, 15:12
Medlem
Helt rätt att motionera sin fria vilja och se vad som händer säger jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Vad är ett priatskepp? Levar han på att plundra andra fartyg och oskyddade kustsamhällen? Låter inte så en särskilt trygg sysselsättning.
Men en badboy i ordets rätta bemärkelse, det får man åtminstone ge honom isf. 😅
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in