2025-09-18, 13:20
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkebuserad
Handlar mer om varför hon ställde upp på det tidigare med andra men inte med mig.

Är ju hennes ord att hon känt sig pressad (pga att hon inte vill bli lämnad). Men eftersom det här är ett.problem och kanske kan innebära att vi separerar så borde hon ju enligt samma logik vara mer gränslös

Det kan tyda på att hon står upp för sig själv bättre nu. Men det kanske är viktigare för dig att du får ditt sexuella behov tillfredsställt, vilket andra killar tydligen fått av henne (buhu orättvist), än att hon mår bättre i sig själv och sätter gränser eller?
Citera
2025-09-18, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Öppenhet och ärlighet tror jag. Kanske även om hon känt sig pressad att göra saker hon inte vill så kan det ha blivit känsligt och ledsamt, då vill hon dela med sig för att få stöd. Hoppas TS är mogen nog att inse att det är en bra sak att hon delar sånt och att han inte börjar böla över att han minsann också vill få gå över hennes gränser för att andra killar har gjort det.

Handlar om vad andra är inne på, det går bra att vara gränslös i vissa förhållanden men väldigt gränssättande med mig. Känns som det är något som skaver då
Citera
2025-09-18, 13:22
Citat:
Tja,

Har en kvinna sedan ett år - hon har tidigare varit sexuellt aktiv. Skickat filmer på sig till en man ett halvår innan hon träffade mig. De hade en relation i cirka 2 månader.

Till mig säger hon att hon inte skickar såna filmer till någon och att hon tidigare varit med om att de läckt filmer när hon skickat.

Jag har pratat med henne och hon säger sig då varit pressad pga att hon inte vill vara ensam, och då gjord detta.

Hon har även gjort sexuella saker med män (andra) som hon inte gör med mig. Också det pga press enligt henne. Ganska nyligen (cirka ett halvår- ett år innan mig också)

Varför vet du så detaljerat vad hon har gjort tidigare och att hon har känt sig pressad? Och varför räcker inte det svaret för dig?
Citera
2025-09-18, 13:23
Medlem
Ektomorfens avatar
Citat:
Tja,

Har en kvinna sedan ett år - hon har tidigare varit sexuellt aktiv. Skickat filmer på sig till en man ett halvår innan hon träffade mig. De hade en relation i cirka 2 månader.

Till mig säger hon att hon inte skickar såna filmer till någon och att hon tidigare varit med om att de läckt filmer när hon skickat.

Jag har pratat med henne och hon säger sig då varit pressad pga att hon inte vill vara ensam, och då gjord detta.

Hon har även gjort sexuella saker med män (andra) som hon inte gör med mig. Också det pga press enligt henne. Ganska nyligen (cirka ett halvår- ett år innan mig också)

I mitt huvud får jag det till att hon inte tycker jag är attraktiv. Hon säger att hon litar på mig och att hon inte behöver göra sig till för att jag ska gilla henne.

Det här tär på vårt förhållande och jag har ibland lätt för att hantera det och ibland svårt. Vi kan inte prata om detta mer pga att det alltid leder till bråk.

Vette fan vad jag söker förutom perspektiv på min situation.

Allt det fetade hade lätt kunnat vara typiska lögner som en med borderline hade kunnat säga. En annan stor redflag är att det alltid ska leda till bråk så fårt det kommer upp som samtalsämne. Anledningen till att jag tänker som jag gör är att jag själv haft ett längre förhållande med en borderline-tjej och mer eller mindre allt detta var tidiga redflags jag tyvärr inte själv kunde läsa av då.

Nu känner jag varken dig eller denna tjejen, jag gör bara en väldigt ytlig analys av det lilla jag läser här så ta det med en nypa salt.
Citera
2025-09-18, 13:25
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Handlar om vad andra är inne på, det går bra att vara gränslös i vissa förhållanden men väldigt gränssättande med mig. Känns som det är något som skaver då

"Väldigt gränssättande" skulle jag inte säga att det är att hon inte vill skicka sexklipp, som hon dessutom har erfarenhet av att de spridits när hon gjort det förr.

Vore jag du hade jag varit stolt över att hon blivit vettigare och starkare. Det är såna egenskaper man vill ha hos en partner.
Citera
2025-09-18, 13:27
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Mer någon förvrängd ayn på rättvisa, och kanske en bild av att hon är med mig för fel anledning (endast trygghet). Men det kanske är rätt anledning, vad fan ver jag.

Hon är ju väldigt verbal i att hon älskar mig och väldigt närgången på alla sätt förutom sexuellt
Läs inlägg #45 och begrunda.
Hon har nu stängt av dig sexuellt.
Snart stänger hon av resten också.
Citera
2025-09-18, 13:28
Medlem
bellusorcas avatar
Citat:
Handlar mer om varför hon ställde upp på det tidigare med andra men inte med mig.

Är ju hennes ord att hon känt sig pressad (pga att hon inte vill bli lämnad). Men eftersom det här är ett.problem och kanske kan innebära att vi separerar så borde hon ju enligt samma logik vara mer gränslös

Hon berättar ju varför. Material kom på villovägar och hon kände sig pressad. Det duger inte för dig?

Vad är ett problem för dig? Att du måste ha en tjej som skickar filmer till dig och gör exakt allt du vill i sängen? Speciellt om hon gjort det med någon annan? Skaffa en sån tjej då. Hon du är med nu vill ju inte. Tvinga inte en som inte vill göra det att göra det.

Hoppas verkligen ni separerar snart för hennes skull, den här relationen lär hon väl gå ur trasigare än någonsin.
Citera
2025-09-18, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
"Väldigt gränssättande" skulle jag inte säga att det är att hon inte vill skicka sexklipp, som hon dessutom har erfarenhet av att de spridits när hon gjort det förr.

Vore jag du hade jag varit stolt över att hon blivit vettigare och starkare. Det är såna egenskaper man vill ha hos en partner.

Ja, jag tänkte så först med. De filmerna som spreds hände för länge sen 5+ år bakåt. Men hon skickade ändå filmer till en man hon träffade ett halv år innan mig som hon hade en sexuell relation med i 2-3 månader som hade uttalat att han inte sökte ett förhållande med henne.
Citera
2025-09-18, 13:30
Medlem
Citat:
Tja,

I mitt huvud får jag det till att hon inte tycker jag är attraktiv. Hon säger att hon litar på mig och att hon inte behöver göra sig till för att jag ska gilla henne.

Det här tär på vårt förhållande och jag har ibland lätt för att hantera det och ibland svårt. Vi kan inte prata om detta mer pga att det alltid leder till bråk.

Vette fan vad jag söker förutom perspektiv på min situation.
Tror absolut inte att det där handlar om dig. Inte överhuvudtaget. Det låter som att hon gjort saker hon ångrat och inte vill göra mer. Och det är ju jättebra att hon sätter gränser. Inget du borde försöka få henne till att göra igen.
Citera
2025-09-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jessicaa92
Tror absolut inte att det där handlar om dig. Inte överhuvudtaget. Det låter som att hon gjort saker hon ångrat och inte vill göra mer. Och det är ju jättebra att hon sätter gränser. Inget du borde försöka få henne till att göra igen.

Absolut, men hon ändrade sig med mig, från 100 porrskadad och självskadebeteende sex till missionären? På mindre än några månader
Citera
2025-09-18, 13:32
Medlem
Citat:
Ja, jag tänkte så först med. De filmerna som spreds hände för länge sen 5+ år bakåt. Men hon skickade ändå filmer till en man hon träffade ett halv år innan mig som hon hade en sexuell relation med i 2-3 månader som hade uttalat att han inte sökte ett förhållande med henne.
Hon kanske var impulsiv och ändå insett efteråt att det var dumt?

Vill hon inte göra det mer måste du faktiskt acceptera det. Du vill väl inte heller bli tvingad att göra saker som du inte vill, antar jag.
Citera
2025-09-18, 13:33
Medlem
Citat:
Absolut, men hon ändrade sig med mig, från 100 porrskadad och självskadebeteende sex till missionären? På mindre än några månader
Ja hon fick väl nog. Vet du ens vad hon varit med om, i detalj? Om inte så var försiktig med att döma henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in