Citat:
Ursprungligen postat av
PK-befriad
De är ju terrorister. Vänstern har länge kunnat anklaga folk för att vara rasister, hatare och nazistfascister för att få dem åsiktsförföljda, straffade och eventuellt mördade. Det är väl på tiden att vita män har något att försvara sig med mot all denna ondska?
Så öga för öga är bra sätt enligt dig?
Jag håller inte med dig fullt öht, men kan ge dig poäng av att debatten blivit skev pga att vissa skrikit sig hesa med hjälp av smeta på epitet på motståndare.
Jag är även inte bekväm med hur viss lagstiftning tillämpas gällande förtal eller HMF helt ut. Flashbackmålet med Jan Axelsson är ett sådant fall jag inte tycker om.
Men att försvara sig mot meningsmotståndare genom att terrorklassa dem för att kunna lagföra dem, speciellt när terrorimanklagelser leder till annan lagförslag är ju mycket värre och även betydligt mera farligt.
Tänk dig om det skulle vara omvänt om staten skulle ge säpo möjlighet att arrestera och fängsla människor i Afs för att de var medlemmar.
Man kan inte vara emot inskränkningar i våra rättigheter, och sedan hejja på ett sådant här förslag...