2025-09-18, 16:52
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endiademed
Det är väldigt roligt. Först påstår svensk media att Sverige är det mest nödvändiga landet i Europa för Putin, och att Gotland är Östersjöns osänkbara hangarfartyg. Sedan påstår du att Sverige är det mest värdelösa och oanvändbara landet i Europa. Vem ska vi tro på?
Historien är sanningen, den har ingen agenda.

Självklart ar Ryssland totalt ointresserat av Sverige, likaså alla andra länder. Det tycker alla utom de som har sitt levebröd från den motsatta åsikten t.ex politiker militärer och det försvarsindustriella komplexet.
Citera
2025-09-18, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endiademed
FN-kommissionen erkände folkmordet. Jag är inte intresserad av rättfärdigandena för judisk propaganda. Punkt

FN är vänsterpolitiserat, varför ska vi rättfärdiga det? Punkt.
Citera
2025-09-18, 16:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Nej alltså jag tappade INTRESSET när du skrev galen. Jag kan haffa vem som helst på stan och fråga vad de tycker om Hitler: alla kommr säga att han var ond och galen, det är liksom mainstream-åsikten om Hitler (just den åsikt som jag vänder mig emot i det här inlägget). Så varför skulle jag lyssna på något av det du har att säga? 🙂

Jag är här på Flashback för att lära mig saker, och även att lära ut till andra. Det innebär att du behöver ha något värdefullt att komma med, om du ska få min uppmärksamhet.

Att prata med en klonad människa som tycker exakt som alla andra - och som dessutom tolkar mitt ointresse som nån form av koncentrationssvårigheter (!!!) - ger mig absolut ingenting.

Nu har jag lagt 3 minuter på att skriva det här inlägget, som många kommer läsa och som var ganska klokt formulerat om jag får säga det själv... det var väl investerad tid för min del.

Att läsa ditt bladder däremot, det hade i hösta grad varit slöseri med samma dyrbara vara.

Ha det gott!
Notera att tråden inte handlar om dig. Men du skriver bara om dig.

Om du haft vett så hade du insett att din åsikt att du bara vill veta nya saker är motsatsen till att veta sanna saker.

Det är bara att läsa i tråden här så ser du många som låtsas gillar Hitler och de behöver upplysas med sanningen. Intressant att du håller med dem. Så visst, var kvar i trotsåldern du. Jag har hört dina formuleringar hundra gånger från mina 5-åringar hemma.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-18 kl. 16:59.
Citera
2025-09-18, 17:12
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Notera att tråden inte handlar om dig. Men du skriver bara om dig.

Om du haft vett så hade du insett att din åsikt att du bara vill veta nya saker är motsatsen till att veta sanna saker.

Det är bara att läsa i tråden här så ser du många som låtsas gillar Hitler och de behöver upplysas med sanningen. Intressant att du håller med dem. Så visst, var kvar i trotsåldern du. Jag har hört dina formuleringar hundra gånger från mina 5-åringar hemma.

Nej jag skrev ju om dig också, och om andra människor; att dina åsikter rimmar exakt med vad "alla andra" tycker om Hitler, och att jag därför inte är intresserad av dem.

Många diskussioner här på Flashback brukar glida över till mig och min person (tyvärr!) vilket jag tolkar som att jag helt enkelt är en fascinerande person som väcker nyfikenhet och intresse. Må så vara. Ibland känns det lite skevt att intresset är 0% besvarat från min sida, men så är det bara... inget jag rår för 🙂

Alltså: vi diskuterade från början en sakfråga, jag förstod ganska snabbt att jag inte var intresserad av att diskutera saken med just dig (SORRY) men du forstätter ändå att diskutera med mig och nu vill du byta ämne: från Hitler, till mig och mina personliga egenskaper vilket ju är helt offtopic.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga..... 😆

Ha

En

Jättefin

Dag

Mannen!!!!!!! 🙂
Citera
2025-09-18, 17:40
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Den stora frågan är väl vad som hade hänt om Hitler inte startat ww2 som ledde till en fred där Stalin och FDR delade upp Europa.

Då hade ju Sovjet expanderat västerut. Eller inte?
Citera
2025-09-18, 17:45
Medlem
Spekulation, men håller med om att ämnet är kittlande. Om Tyskland hade vänt sig till de allierade som Hess gjorde skulle öst vara fienden för alla?
Citera
2025-09-18, 18:25
Medlem
Tänkte spontat. Vi kan bli ryssar ännu
Beroende på vilken väg Trump tar, överger NATO osv...
Han verkar ha en kärleksaffär med Putin

Kriget gav Ryssland teknik, som Putin hotar oss med idag
Väst hjälpte Ryssland med att bygga upp ett försvar och gav även ritningar på
Speciellt jetmotorer, efter WW2 kriget
Den ryska armen fick, med stor trolighet, även tag i ritningar över atombomben
Kanske också tag i forskare, som fortsatte sin forskning i Ryssland
Så man kan spekulera lite hur som helst
Senast redigerad av Max1494 2025-09-18 kl. 18:27.
Citera
2025-09-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Intressanta synpunkter.
Finland hade vunnit över ryssarna även utan Hitlers stöd.
Sverige stödde Finland både med frivilliga och med militär utrustning.
Du gillar Karl VII. Det får du gärna göra.
Men det har ju inget att göra med hur Sverige såg ut på 30-talet. Ingen armé värd namnet när Hitler tog Norge.
Svenske kungen och många andra höjdare stödde Hitler.
Vi hade som sagt inget försvar så fick gå med på att sälja järn och tågen som gick mellan Tskland och Norge.
Har släktingar som låg inkallade vid norska gränsen och även en nära släkting som jobbade med att ge mat till tyska officerare när de stannade till vid en station i Halland.
England var mycket nära att bomba Sverige för att stoppa järnet som hjälpte Hitler i kriget.
Visste inte att jag gillar Karl den sjunde av Bayern, men tack för att jag får det. Visste inte ens om honom.

I övrigt håller jag med.

Fastän utan Karl XII kanske inte ens sverige existerat på 1930-talet, så nog hade han och svenskars militära insatser på 1700-talet betydelse.

Utan tvekan behöver Sverige ett invasionsförsvar, det hade förhindrat att sverige påtvingades mångkultur och att främmande folk i miljoner fått utökat lebensraum i sverige på vår bekostnad.
Citera
2025-09-18, 19:14
Medlem
Facades avatar
Du tror?
Vi ska basera en tacksamhet för dina övertygelser?

Förstår du ens själv hur det låter? Eller tror du det låter bra?
Citera
2025-09-18, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Tänkte spontat. Vi kan bli ryssar ännu
...
Tänk hur billig bensinen skulle bli.

Och så mycket lättare att välja i nästa val med lite färre alternativ, och mindre HBTQXPN*-käbbel.
Citera
2025-09-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Visste inte att jag gillar Karl den sjunde av Bayern, men tack för att jag får det. Visste inte ens om honom.

I övrigt håller jag med.

Fastän utan Karl XII kanske inte ens sverige existerat på 1930-talet, så nog hade han och svenskars militära insatser på 1700-talet betydelse.

Utan tvekan behöver Sverige ett invasionsförsvar, det hade förhindrat att sverige påtvingades mångkultur och att främmande folk i miljoner fått utökat lebensraum i sverige på vår bekostnad.

Fram till i går visste jag inte att jag gillade Karl VIII. Men han är förfader på mammans sida till Alexander Stubb, mycket bra finsk presedent. Så då lär ju Kalle 8 också vara bra.
Citera
2025-09-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Finns det soldater för det dock? Finland plockade de inte.

Dessutom kunde Sovjetunionen lugnt plocka på sig dagens Moldavien, östra Polen, Baltikum då de hade 10 års icke-aggressionspakt med Tyskland. Som Hitler sen bröt.

Om Tyskland inte invaderar Sovjetunionen så hade Sovjetunionen tillslut invaderat Tyskland.

Även om väst här skulle landa i Normandie så blir utfallet densamma. Kanske kan Sovjet plocka hela Tyskland.

Eller så stödjer väst Tyskland emot Sovjetunionen då kommunismen var arvsfienden nummer ett

Det är möjligt. Men om inte japparna hade attackerat hade nog inte USA gått med. Så jag tror fortfarande att Stalin tagit det mesta av Europa om inte Hitler funnits.
Även om denna tråd gett mig flera andra tänkbara scenarion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in