2025-09-19, 23:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingDuck
Testarossa från 1984 tillsammans med ansiktslyftet 512TR är klart Ferraris snyggaste bil någonsin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Testarossa

Testarossa är för mig synonymt med en boxer-V12:a. Men den motorn är ökänt dyr att äga eftersom den kräver mycket underhåll och servicen kostar en årslön typ.

I den nya Testarossan lär ”849” i namnet syfta på 8 cylindrar om 0,49 liter vardera (488 cc avrundat uppåt, det är ju samma 4-litersmotor som sitter i 488 och F8).
Senast redigerad av JymdKjam 2025-09-20 kl. 00:13.
Citera
2025-09-19, 23:29
Medlem
Skulle aldrig köpa en.
Citera
2025-09-20, 15:16
Medlem
franges avatar
Hade jag haft de pengarna att lägga på en bil ($540,000) så hade jag istället lagt mindre än hälften ($218,395) på en faktiskt snygg bil; en ny Corvette ZR-1X med 1250hk i form av mittmonterad biturbo flatplane-V8 och elmotor. Och köpt andra leksaker för de resterande $321,605 som blir över.

Fan vet om inte Vetten lär vara snabbare både vid rödljusen och på Ringen dessutom.
Citera
2025-09-20, 15:24
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade jag haft de pengarna att lägga på en bil ($540,000) så hade jag istället lagt mindre än hälften ($218,395) på en faktiskt snygg bil; en ny Corvette ZR-1X med 1250hk i form av mittmonterad biturbo flatplane-V8 och elmotor. Och köpt andra leksaker för de resterande $321,605 som blir över.

Fan vet om inte Vetten lär vara snabbare både vid rödljusen och på Ringen dessutom.

Samma här, men då faller man in på stereotypen ''vit överviktig man i 40-årsåldern'' haha.
Citera
2025-09-20, 18:38
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:

Jag killgissar att priset i Sverige kommer att starta kring 6 miljoner. Av någon anledning så brukar de här bilarna prissättas väldigt hårt i vårt land, jämfört med övriga EU-länder (särskilt de kring Medelhavet).
Citera
2025-09-20, 21:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:

Den är ju också ohyggligt ful. Visserligen inte lika ful, men den ser också ut som ett åbäke. Verkar dock vara ett rätt okej leksak.
Citera
2025-09-21, 23:45
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Ja! Den ser ut som en modern influenser. Fronten är dom fillerfyllda läpparna, dom breda bakre hjulhusen är silikonbrösten och aktern är den övertränade och eventuellt påfyllda röven. Och precis som en modern 'flunsa (vete fan var jag såg eller hörde det först men jävlar vad det passar) så verkar man inte förstå att saker som kan vara snygga var för sig, eller i alla fall "fungera" som sämst duglig på rätt typ av brud, så betyder inte det att bilen blir fet för att den har vissa attribut. Helheten är ju viktigare än summan av delarna.

Nu har jag inte åkt i den bil som diskuteras här i tråden, så vet inte om jag är " rätt typ av brud", men blev bjuden av en kille i somras som tog mig med på en little spin i och omkring Stockholm i sin Lamborghini Aventador.

Fy, säger jag. Satt nästan nere i gatan och kände mig sååå liten jämfört med andra trafikanter. Och sen ett brummande vrål precis bakom ryggen och hela jag vibrerade. Farthinder blev en krånglig procedur att ta sig över.

En vanlig Volvo känns ju behagligare och lyxigare, mer komfortabel.👍
Senast redigerad av Lill-Ann 2025-09-21 kl. 23:56.
Citera
2025-09-22, 00:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Nu har jag inte åkt i den bil som diskuteras här i tråden, så vet inte om jag är " rätt typ av brud", men blev bjuden av en kille i somras som tog mig med på en little spin i och omkring Stockholm i sin Lamborghini Aventador.

Fy, säger jag. Satt nästan nere i gatan och kände mig sååå liten jämfört med andra trafikanter. Och sen ett brummande vrål precis bakom ryggen och hela jag vibrerade. Farthinder blev en krånglig procedur att ta sig över.

En vanlig Volvo känns ju behagligare och lyxigare, mer komfortabel.👍
Nej, dom är ju inte byggda för lyx och komfort egentligen.
Citera
2025-09-22, 00:52
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Nej, dom är ju inte byggda för lyx och komfort egentligen.

Prydnadssak.

Inte mer än så.
Citera
2025-09-22, 00:53
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Prydnadssak .

Inte mer än så.
Jag skulle mer säga att det är en leksak.
Citera
2025-09-22, 00:58
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag skulle mer säga att det är en leksak.

Inte för mig iaf, men för vuxna pojkar.😄😄

Så hade man hört hur mycket som helst om den här bilen, så var det bara obehagligt att åka i den.😱

Jösses.😬
Citera
2025-09-24, 19:00
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Det var ju ohyggligt ful, särskilt fronten. Interiören såg mer "lyx" än "sportbil utan kompromisser" ut.
Håller med ruggit ful, påminner om käften på en valhaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in