2025-09-17, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Professor Magnus Kalson, professor i civilsamhälle på Marie Cederschiöld högskola har idag onsdag en helsida, sid 5, i tunga opinionsdraken Dagens Nyheter.

Rubriken på helsidan är:

Var tacksam för aktivisterna - de kommer försvara Sverige

En stor bild visar en hen, av okänt gender, helt insvept i en Palestinasjal.

Professorn synes har en politisk vinkling som överensstämmer med DN, om att hotet emot oss alla är ifrån konservativa och från "högern".

Vi ska alla vara tacksamma till Palestina-aktivisterna, säger professor Magnus.

De kommer försvara Sverige. Underförstått, till skillnad från illojala och opålitliga konservativa.

Och Palestina-aktivisterna kommer inte använda vapen, utan istället talkörer och plakat.

Intrycket är att nu mobiliserar de radikala. De gillade inte, att statminister Ulf (m) mopsade om att Palestina-aktivister inte ska förfölja ministrar.

Om en läser professor Magnus helsida i DN idag noggrant så menar han att värna demokratin och att ta vara på människors engagemang är goda skäl till att våra folkvalda bör tänka sig för både en och två gånger innan de talar om att lagstifta bort demonstrationer från ”riksdagens portar”.

Fritt fram alltså, för att handgripligt jaga "bruna" ministrar? Vad tror ni? Att däremot på gatorna jaga Magdalenas (s) blivande ministrar från (s), (v), (mp) och (c) kommer vara förenat med att ordningsmakten drar batong och taser.

Källa, länk: : https://www.msn.com/sv-se/nyheter/in...31ce1e9d&ei=16

Källa, länk: www.dn.se/

Att diskutera: Kommer professorn få en stor majoritet vuxna svenskar att hylla Palestina-aktivister ännu mer? Vad tycker ni om politiska professorer? Kommer Tidö-ministrar nu riskera komma ses som fredlösa och som var hens niding - i Dina Ögon?
Många av dessa Palestinavänner gillar ju Ryssland. Varför skulle de försvara Sverige mot Ryssland? Deras lojaliteter är inte med Sverige iallafall.
Citera
2025-09-17, 16:42
Medlem
Gosifs avatar
DampbarN, sexpressen och aftonhoran är ingenting jag någonsin läser. TT var bra när det var gratis. Nyheterna var på 2-3 rader och alltid opartiskt.
Citera
2025-09-17, 17:13
Medlem
Palestinaaktivister skulle hugga svenskarna i ryggen första chansen de får.
Citera
2025-09-17, 17:49
Medlem
Professor på en hitte på högskola.
Citera
2025-09-17, 18:02
Medlem
Adelsdams avatar
Majoriteten av "aktivisterna" pratas väl inte ens svenska? Varför skulle man tro att Palestinademonstranter bryr sig ett skit om Sverige? Deras logik går väl ut på att det är hemskt att vara svensk nationalist medan det är bra att vara palestinsk nationalist.
Citera
2025-09-17, 18:07
Medlem
needAlifes avatar
Nu har jag inte orkat googla själv men som tidigare student på Uppsala- och Stockholms universitet har jag dålig koll på denna:

"Marie Cederschiöld högskola". Vad i hela friden är detta? Ett postorderföretag?
Citera
2025-09-17, 18:28
Medlem
scoremaxs avatar
Så många demonstrationer som NMR har uppmärksammats för under åren, så måste det ju innebära att det är några av dom bäst utbildade styrkorna vi har i försvaret av Sverige då.

Den måste jag erkänna jag inte såg komma.
Citera
2025-09-17, 18:40
Medlem
sommarlovs avatar
Aktivister vill att någon annan ska fixa det som aktivisterna så godhjärtat uppmärksammat!
Citera
2025-09-17, 18:47
Medlem
Hehehe, vita vänsteraktivister är oftast taniga småpojkar som inte gått färdigt skolan ens en gång. Vad har dom för militär utbildning? Ska dom kasta gatstenar på stridsvagnarna och drönarna?

Negrerna och araberna skulle hävda sig vara lika svenska som feministerna skulle hävda att dom var lika starka som män om kriget kom.

Nej Det blir dom riktiga svenska männen som kommer stå för motståndet. Om det nu finns några som tycker att det här landet är värt att förvara längre.
Citera
2025-09-17, 18:49
Medlem
some-timess avatar
Dom första som lämnar landet är vänstern och dess gelikar,tro inget annat!
Citera
2025-09-17, 19:19
Medlem
Sagodjurs avatar
eftersom det inte handlar om krig så måste det handla om nationell kris.

vad har vi haft för nationella kriser?

tja, vi hade skogsbrander 2018

sen coronapandemin...

någon som kanner att dessa demonstranter gick man ur huset och styrde upp sverige?
Citera
2025-09-17, 19:20
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man kan tänka sig att de som vill att människorna i Gaza ska få ha sin del av en jordplätt är samma människor som håller frihet och rättvisa högt, något som vi har i Sverige fortfarande och som är livsviktigt att försvara. Det finns olika sätt att delta i försvaret om vi hamnar i en kris eller krig. Jag är i alla fall säker på att jag får blandat sällskap där och då.
Ser du några tecken på detta i informationsflödet eller är det rent önsketänkande?

De flesta av dessa är enögt inblandade i en sakfråga. Hade de sagt Ukraina, visst, där är blandningen av människor betydligt större, men i Palestinafrågan är det uteslutande människor som hatar Sverige, Väst, Patriarket, Vita Män, Judar, Kristendom, Kapitalism. Jag ser ingen större kampvilja än mental kamp mot sin egen hälsobild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in