Citat:
Ursprungligen postat av
Zappazen
Bra inlägg!
Ett Vänsternationalistiskt parti på konservativ grund behövs i Sverige. Religion och sexuell tillhörighet ska vara valfritt. Människor ska istället delas in efter sin etiska tillhörighet. Alltså, är du emot högfärd, avundsjuka och intolerans osv, är du välkommen. Påminner lite om Nietzsches "övermänniska". Alltså INTE den lågbegåvade nazistiska vantolkningen av begreppet, utan Nietzsches egentliga ide att människan bör överskrida sitt egos alla patetiska tolkningar av självet och världen.
De perenna filosoferna kallar detta "andlig rasism". Och har inget med biologisk rasism att göra. En framträdande intressant herre i denna filosofi var Julius Evola. Även svensken Ivan Augeli fanns med i sammanhanget.
Denna filosofi skulle passa utmärkt som grund i en Vänsternationalistisk politik.
Ett vänsternationellt parti är väl typ motsatsen till vad jag frågar efter? Socialdemokrati utan invandring är min uppskattning av vad svenska folket hade velat ha, men vare sig S eller SD vill vara det partiet. Här tänker jag mer ett högerparti som säger att det är okej att ha slöja så länge du inte går på bidrag.
Om man hävdar att SD inte har ett problem med rasism i leden skulle jag säga att man blundar lite, men att svaret på min fråga i så fall skulle vara att partierna redan finns. Jag uppskattar ert perspektiv även om jag tror ni har fel.
Även många svar om att det inte finns några konservativa partier i Sverige och visst. Nu är det vad ni har att jobba med, eller så ger jag er en grund för ett nytt parti, eftersom ni känner det saknas. Vad jag vet finns inga små konservativa svenska partier som erbjuder kombinationen jag undrar över.
Sen funderar jag lite på om Ulf kanske själv inser det här och det är därför han och andra i M pratar lite fördömande mot Israel nu, de inser att den frågan är viktig nog att de tappar röster om de är lika proisrael som Busch.
Jag förstår att antirasism är ett starkt ord för er. Låt gå, säg ett parti som bara aldrig gör minsta lilla uttalande riktat mot den konservativa muslimska minoriteten.