Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Du har inte hört men jag har hört. Väldigt många andra har hört.
Men ta bara SSUs ordförande som bar klädesplagg med islamistiskt budskap. När det ifrågasätts så slingrar de sig som små råttor.
Det finns ju undersökningar som gjorts genom åren som stödjer det. Sen finns det rapporter från de som varit i organisationen. Exempelvis Janne Josefsson:
Det är så vänsterblivet att man storknar.
Det skulle vara väldigt intressant att få se belägg för din åsikt. En svepande formulering om att väldigt många hört, bekräftar ju ingenting.
Och en SSU-ordförandes klädesplagg må ju kunna kritiseras för att sända ut ett budskap, men att det skulle vara bevis på moderpartiets politik eller bevis på public service påstådda vänsteragenda, håller inte.
Janne J:s koll av Vänsterpartiets historia, ja förr i tiden var det ju VPK, och på den tiden kan jag tänka mig att man önskade att man haft kontroll över medierna överhuvudtaget. Hans undersökning bekräftar (i betydelsen bevisar) inte att public service har en vänsteragenda.
Jag för diskussion på ett seriöst och sakligt sätt. Du svänger dig med svepande formuleringar och känsloyttringar;
Det är så vänsterblivet att man storknar. Ett sådant diskussionsklimat är mig helt främmande.