• 1
  • 2
2025-09-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Eftersom problemet inte är att public service faktiskt är partiska, då det inte finns någon "slagsida åt vänster" i verkligheten, utan hela problemet består i att det finns en massa halvpsykotiska imbeciller som bara tror det för att de har lurats av desinformation, så är det ett icke-problem för de flesta.

Lösningen är väl att detta idiotsegment genomgår nåt slags avprogrammering, likt vad folk som lämnar en sekt behöver genomgå.

Om det inte är någon slagsida så borde det väl inte vara något problem att kicka journalister som tagit ställning i en fråga? Exempelvis Alice Petrén på sin tid, Cecilia Uddén, Johan Mathias Sommarström och en radda fler. Tex han på P4 väst som stod och skrek åt SD:are. Rimligen borde lika många med högeryttringar sparkas men jag kommer inte ihåg någon.

Du kan ju gärna berätta varför man inte avpublicerade reportaget om hur synd det var om Gävleimamens son som skulle utvisas. Reportaget skrev av Sanna Drysén som också bonkade sagda imamson. SR teg tills Doku skrev om det.

Samt- borde inte då undersökningarna om journalisternas på ps partisympatier vara mer jämna?

Det bara dräller av exempel och det där är bara framsnuter på bussen.
Citera
2025-09-18, 04:31
Medlem
Mad monks avatar
Nej de måste bort helt. Lägg ner skiten.
Citera
2025-09-18, 07:13
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du har inte hört men jag har hört. Väldigt många andra har hört.

Men ta bara SSUs ordförande som bar klädesplagg med islamistiskt budskap. När det ifrågasätts så slingrar de sig som små råttor.

Det finns ju undersökningar som gjorts genom åren som stödjer det. Sen finns det rapporter från de som varit i organisationen. Exempelvis Janne Josefsson:

Det är så vänsterblivet att man storknar.

Det skulle vara väldigt intressant att få se belägg för din åsikt. En svepande formulering om att väldigt många hört, bekräftar ju ingenting.

Och en SSU-ordförandes klädesplagg må ju kunna kritiseras för att sända ut ett budskap, men att det skulle vara bevis på moderpartiets politik eller bevis på public service påstådda vänsteragenda, håller inte.

Janne J:s koll av Vänsterpartiets historia, ja förr i tiden var det ju VPK, och på den tiden kan jag tänka mig att man önskade att man haft kontroll över medierna överhuvudtaget. Hans undersökning bekräftar (i betydelsen bevisar) inte att public service har en vänsteragenda.

Jag för diskussion på ett seriöst och sakligt sätt. Du svänger dig med svepande formuleringar och känsloyttringar; Det är så vänsterblivet att man storknar. Ett sådant diskussionsklimat är mig helt främmande.
Senast redigerad av RFT 2025-09-18 kl. 07:25.
Citera
2025-09-18, 07:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.von.Oben
Public service försöker knappt dölja sin osunda slagsida åt vänster vilket alla ser med öppna ögon inte minst den kraftigt vinklade sk rapporteringen om Gaza är ett typexempel på hur SVT och SR tar parti för palestina och faktiskt hamas.
Snarare tvärtom. Ta hur media systematiskt klämmer dit "terroriststämplade" varje gång de nämner Hamas. Nu i morgonnyheterna på radio två gånger på 30 sekunder. Däremot säger man inte på motsvarande sätt "ockupationsmakt" eller liknande när man nämner Israel.

Men det är klart, är man själv tillräckligt mycket höger så är ju allting vänster.
Citera
2025-09-20, 07:29
Medlem
Folk inser nog inte SVTs vinkling eftersom det är som bakgrundsljud. Men det är inte den politiska vinkling som är problemet utan att alla deras program har tema hbtq, feminism, nazister är onda, osv.

Exempelvis är det sällan jag kollat på svt alla senaste åren, men när jag nu gör det lite så slår det mig väldigt starkt. Även deras filmval är liksom "en polsk film om en bögs konflikt med kyrkan". Eller Kunskapskanalen som ständigt hittar nåt program om onda nazister. Eller deras program om övergivna hus där någon transa är med. Eller att de visar filmer specifikt för att en kvinna regisserat. Eller att de köpt in dokumentärer från CNN som handlar om hur demokratin i USA har kollapsat pga Trump. Eller dokumentärer som beskriver BLM som en reaktion mot rasism. Eller att de använder termen "könskorrigering" istället för könsbyte, och beskriver det som något fullt naturligt. Osv.

Och detta är bara de program jag står ut med. Att titta på Kulturnyheterna står jag exempelvis inte alls ut med pga, som en person sa, det är som att spela PK-bingo: HBTQ, Trump, feminism, mångkultur, osv. P1 mår jag också fysiskt illa av.

Jag har svårt tro det går att förändra, eftersom det sitter i väggarna. I systemet. Det är samma personer som köper in och producerar detta oavsett om man ändrade i deras sändningsuppdrag så skulle det vara samma personer som sitter där.
Citera
2025-09-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Folk inser nog inte SVTs vinkling eftersom det är som bakgrundsljud. Men det är inte den politiska vinkling som är problemet utan att alla deras program har tema hbtq, feminism, nazister är onda, osv.

Exempelvis är det sällan jag kollat på svt alla senaste åren, men när jag nu gör det lite så slår det mig väldigt starkt. Även deras filmval är liksom "en polsk film om en bögs konflikt med kyrkan". Eller Kunskapskanalen som ständigt hittar nåt program om onda nazister. Eller deras program om övergivna hus där någon transa är med. Eller att de visar filmer specifikt för att en kvinna regisserat. Eller att de köpt in dokumentärer från CNN som handlar om hur demokratin i USA har kollapsat pga Trump. Eller dokumentärer som beskriver BLM som en reaktion mot rasism. Eller att de använder termen "könskorrigering" istället för könsbyte, och beskriver det som något fullt naturligt. Osv.

Och detta är bara de program jag står ut med. Att titta på Kulturnyheterna står jag exempelvis inte alls ut med pga, som en person sa, det är som att spela PK-bingo: HBTQ, Trump, feminism, mångkultur, osv. P1 mår jag också fysiskt illa av.

Jag har svårt tro det går att förändra, eftersom det sitter i väggarna. I systemet. Det är samma personer som köper in och producerar detta oavsett om man ändrade i deras sändningsuppdrag så skulle det vara samma personer som sitter där.
Håller med helt och hållet. Ville bara flika in klimatet som verkar stå högst på agendan de senaste åren. Det bästa vore att göra ps till en betalkanal så att de som vill fortsätta att bli hjärntvättade frivilligt kan betala för indoktrineringen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in