• 9
  • 10
2025-09-17, 16:37
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Ringde IF. De betalar allt, jag kommer inte ens behöva betala självrisk

Skönt att veta att försäkringen fungerar som den ska.
Citera
2025-09-17, 16:50
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ok, ingen självrisk på trafikdelen, så kan det mycket väl vara. En del har ju talat om självrisker på upp mot 9000 kronor...

Japp, han sa (IF) att jag haft skadefritt sedan jag skaffade det (8 år sedan) och det är bara en vagnskada som kommer gå på trafikförsäkringen så behöver jag varken oroa mig för sämre premie eller behövs betala självrisk.
Citera
2025-09-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
TS har inga skador på sin bil… hennes försäkring betalar hennes bil jo. Vad tror du försäkringsbolag gör? Håvar in stålar utan att betala?

Vad är det som driver dig att skriva tvärsäkra inlägg när du faktiskt inte har koll?

Trafikmomentet i TS försäkring kommer att betala skadorna på motpartens bil. TS kan med fördel anmäla till sitt bolag vad som har hänt, och motparten till sitt.

TS: läs i ditt försäkringsbrev vad du har för självrisk på trafikmomentet. Förmodligen 1000 kr eller i bästa fall ingen självrisk.
Citera
2025-09-17, 17:59
Medlem
Force majeur
Citera
2025-09-17, 18:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Det där gäller om det blivit skador på ditt egna fordon. Nu har du inga skador och ska inte anmäla till ditt bolag.

Försöker du trolla eller är du helt jävla hjärndöd?
Det är ts försäkring som ska täcka skadan på hennes bil, han ska anmäla till sitt eget försäkringsbolag. Hon ska inte få högre premie då det är ts som förorsakat olyckan.
Citera
2025-09-18, 14:07
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
Jo, men det går inte ett göra en anmälan på någon annans bil på IF, bara om någon orsakat på min. Iallafall vad jag hittar..
Din bil är inblandad även om den är skadefri så du gör en skadeanmälan på din bil sedan borde du kunna fylla i vilken bil som fick skador och vad som hände.
Citera
2025-09-20, 00:13
Medlem
Det finns fall i USA där vinden blev force majeure och dörrens krock blev pga just det force majeure.
Senast redigerad av Battreanmig. 2025-09-20 kl. 00:20.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in