Jag tror som så här:
Att dekadensen började med regeringen Rheinfeldt och hans "Spin-doctorer" som Per Schlingman:
- Och den helt imbecille Stefan Lövén (som inte ens tänkte tanken vart hans politiska ställningstagande skulle ta Sverige)
- Med ohämmad flyktinginvandring och arbetskraftsinvandring med löner för 12.000 :- i månaden.
- Man kunde nästan tro att de hade läst den amerikanska Universitetslektorn, UNA-bombarens (Theodore John "Kaczynski":s manifest:
"Genom att överbelasta systemen kommer de att kollapsa".
- Och det är vad vi ser idag. - Den generella välfärdsstaten håller på att skäras ner, kollapsa.
- Men inte på det sätt som "Spindoktorerna" hade tänkt sig. - Med sprängningar och skjutningar mer eller mindre varje dag.
- Jag är förbannad på våra politiker.
/WTF
Citat:
Ursprungligen postat av
Landsbygden
Meningsfullt, ja, om gräsmattorna och häckarna behöver klippas. Tror dock inte det bidrar mycket till integrering och språkkunskaperna. Eller hur tänker du om det? Vore bättre om det för t.ex. invandrare osm aldrig haft jobb, blir aktiviteter där språkfärdigheterna kan övas upp.
Ok, nu när jag läst igenom förslaget. Till viss del är tankarna bra. Ffa när det gäller sådana som har extremt svårt att annars hitta jobb, så att det blir någon aktivitet. Helst där språket används varje dag.
Någon ska ju betala lönerna också. Tror knappast kommunerna vill betala löner för meningsflösa jobb, eller jobb som inte behöver göras. Kanske om regeringen skjuter till pengar för dessa jobb.