2025-09-17, 09:20
Medlem
Jag har faktisk varit överlag nöjd med Swedbank genom åren, men håller nu på att flytta det mesta i kapitalväg och lån därifrån. Riktigt dåliga räntor både in och ut är det huvudsakliga. Sedan är deras tekniska plattform inte på något sätt speciell heller.. Kontoren är som de flesta, nästan alltid stängda och då det är öppet är köerna timslånga här.

/Dick
Senast redigerad av Dick109 2025-09-17 kl. 09:20. Anledning: stavfel
Citera
2025-09-17, 09:21
Medlem
Krapulants avatar
Sossar ska inte ägna sig åt affärsverksamhet; Swedbank, COOP, Folksam, A-lotteriet. Spåren förskräcker. De vet helt enkelt inte hur man gör.
Citera
2025-09-17, 11:01
Bara svartskallar som har Swedbank, värdelös bank med värdelös hjälp / stöttning.

Dom lite finare & vettigare människorna har handels, punkt slut.
Citera
2025-09-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Återigen är Swedbank den sämsta banken i Sverige enligt kunderna.

"Swedbank i botten

Längst ned på förtroendelistan över bankerna i mätningen återfinns Swedbank – bland såväl privatkunder som företagskunder. Storbanken, med över sju miljoner kunder, hamnade sist även förra åre."

https://www.mynewsdesk.com/se/kvalit...t=pressrelease

https://marcusoscarsson.se/just-nu-s...ljoner-kunder/

Vad kan detta bero på?

Vilken erfarenhet har Flashbacks medlemmar om Swedbank?
Kass bank. Definitivt den sämsta. Stänger även av oliktänkande. Jag vet att ingen gillar extremister. Men i ett öppet samhälle kan man inte tysta folk hur som helst.

Tror det kärvat sig med frihetsnytt också. Swedbank jäklas med många som inte håller med det som anses vara ”pk”.
Citera
2025-09-17, 13:21
Medlem
Sist jag var på Swedbank för ~10 år sen så kändes det som att man hade åkt till Kabul. Ett litet besök för att fixa säkerhetsdosan (som de inte "kan" posta...) som jag tänkte kunde göras snabbt över lunchen drog över två timmar som jag fick bränna komp på. Flyttade alla pengar dagen efter.
Citera
2025-09-17, 14:24
Medlem
Paris24s avatar
Det är ganska vanligt i Sverige, ett företag blir jättestort och då blir det en fet katt och de tar de högsta taxorna och har den sämsta kundintresset. Detta är mycket svårt att vända och enda lösningen är att fly från Swedbank, som jag gjort, och välja bank som fortfarande vet att de finns till för sina kunder t.ex icabanken i mitt fall.

Jag har jobbat på swedbank. Det sitter i väggarna att man är störst och bäst och man talar sällan om kundnöjdhet. Det är Byråkrati Som Vanligt som gäller för alla de 1000-tals som jobbar där i 10 år.
Citera
2025-09-17, 15:18
Medlem
Bbobis avatar
Använder endast mitt Swedbank-konto för e-fakturor så har inte mycket att klaga på men kundtjänsten är verkligen skit.

Långa köer plus att man kopplas fel eller så svarar ingen dit man kopplats vidare. Det bara ringer tills man ger upp och lägger på.
Citera
2025-09-17, 16:27
Medlem
Adelsdams avatar
Jag hade en tjänstepension i Swedbank tidigare men jag har flyttat allt sedan länge och ångrar mig inte.
Citera
2025-09-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Japp, och innan Nordbanken hette de Post och kreditbanken. PK Banken (kul namn i dessa dagar)

Swedbank var först ut med att införa uttagsavgifter och då bytte man (jag) givetvis, bytte aldrig tillbaka när de tog bort detta ohyfs.

Var inte Nordbanken först?
Hade för mig de hade en liten avgift på 3kr som de tog ut för allt möjligt, bankkortbetalning på små belopp, kontoutdrag i bankomaten mm (runt år 2000)
Citera
2025-09-17, 18:25
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Var inte Nordbanken först?
Hade för mig de hade en liten avgift på 3kr som de tog ut för allt möjligt, bankkortbetalning på små belopp, kontoutdrag i bankomaten mm (runt år 2000)
Swedbank var mig veterligen först med uttagsavgift i början av 80talet, men de pudlade efter ett par år och tog bort det.

Nordbanken (Nordea) har fortfarande kvar små irriterande avgifter, som 3-5kr för kontobesked (råkat trycka på fel knapp någon gång, men nu är det sällan jag tar ut kontanter) Hur det är med bankkort vet jag inte då mitt ligger inlåst i en byrålåda. Använder benensinbolagens kort i stället, man får en liten cashback där
Citera
2025-09-17, 19:16
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Återigen är Swedbank den sämsta banken i Sverige enligt kunderna.

"Swedbank i botten

Längst ned på förtroendelistan över bankerna i mätningen återfinns Swedbank – bland såväl privatkunder som företagskunder. Storbanken, med över sju miljoner kunder, hamnade sist även förra åre."

https://www.mynewsdesk.com/se/kvalit...t=pressrelease

https://marcusoscarsson.se/just-nu-s...ljoner-kunder/

Vad kan detta bero på?

Vilken erfarenhet har Flashbacks medlemmar om Swedbank?

Bankerna är väl ändå till för aktieägarna och inte kunderna?
Citera
2025-09-18, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bankerna är väl ändå till för aktieägarna och inte kunderna?

Det är väl därför banker som ägs av stiftelser eller ömsesidiga bolag ligger i toppen av nöjdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in