Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.RedHat
Du ska ringa Transportstyrelsen. Inte polisen. Transportstyrelsen gör en bedömning i det enskilda fallet. Det har inget med brottslighet att göra.
Fast det är vad jag berättar även på peth tråden, jag lämna blodprov men blodprovet lämnas efter 4 veckor drygt efter förfrågan, sedan får transportstyrelsen göra vad dom vill med resultatet, men tro mig man plockar inte körkortet av en som uppvisar 0,0 i testet , helt omöjligt för transportstyrelsen o göra något hur än mycket dom hade vilja, har berättat exakt i detalj på peth tråden hur jag gjorde, finns ingen lag jag måste lämna på dagen, jag väljer själv dag o tid för test. vilket jag även förklara klart o tydligt på peth tråden. Genom detta uppvisa jag 0,0 i peth test, det är exakt så jag vill det ser ut i TS register o inget annat. TS har inget med min alkohol konsumtion o göra det inte är deras ensak enligt lag.
Som du nu förstår sträcker sig lagen långt, men det räcker inte med ett påstående, det kräver en detaljerad bekännelse för att fälla någon, det samma med skatteverket osv som jag berättat även domaren berätta via rotbidrag alla är enskilda ärenden och ingen hör ihop med det andra.
Likväl hur än jag berättar att jag avsiktligt körde in i någon som gjorde fel är det inget lagen tittar på, man följer lagen, o det är exakt vad domare är utbildade för, inte en gnussa utanför, domstol bestämmer över transportstyrelsen, TS kaninte gå emot en domstol hur än mycket dom hade vilja.
Ts har alltså inte befogenheten hur än dom hade försökt, då TS inte står för rättssystemet grunder som jag berätta med peth, det finns inget i lagen att jag inte kan anpassa mig inför för ett test som peth då testet handlar om just hur jag kan kontrollera min alkoholkonsumtion. styr jag själv visar jag att jag har kontroll, TS får tro vad dom vill, beviset är jag kan kontrollera, svårare är det inte.
Precis så som jag berätta hela vägen med underhåll, ge egna jobb som ordförande till sig själv, allt handlar om hur du lagt upp allt. köra in i någon som jag berätta, det är vad lagen följer o inget annat oavsett vad det gäller, jag tagit beslut jag kör på med flit, jag styr mitt underhåll, jag väljer mitt företag ta uppdragen via styrelsen, allt styrs via upplägget o systemet har ingen talan då det är lagen man följer o inget annat.