• 2
  • 3
2025-09-16, 13:59
Medlem
Steinarrs avatar
Jag tycker att ribban är alldeles för låg när det gäller varningar och inlägg som raderas för OT.

Jag förstår varför. De vill locka fler människor till flashback men problemet är att dessa personer inte kommer att hänga på flashback hur städat det än blir.

Det enda flashback gör är att få fler att vända sig till X istället. Du har samma anonymitet där som på flashback och du kan skriva ganska grova saker utan att det blir borttaget.

Jag följer flertalet användare som skriver ganska så grova saker (enligt vänsterblivna) typ varje dag utan att det händer någonting.
2025-09-16, 14:02
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Samtidigt är det exakt det ni vill. Att de ska stängas av från forumet.
Jag har bara ett konto.
Du verkar paranoid som tror att ni blir avstängda för era åsikter eller för att några andra önskar det?
Håll er till reglerna så slipper ni avstängning, så enkelt är det!
2025-09-16, 14:05
Medlem
SnilleFixs avatar
Moderatorer som tar bort ens startade ämnen, trots att de blivit populära och aktiva, och som anser att ämnet ligger i fel avdelning, men ändå väljer att lägga det i papperskorgen i stället för att schysst flytta det till rätt avdelning – det är också tråkigt. Då känns det mer utstuderat, som att man blir censurerad för att mod ogillar ens tankar och funderingar.

Stå upp för Flashbacks yttrandefrihet, annars kan ni skita ner er.
2025-09-16, 14:07
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Du verkar paranoid som tror att ni blir avstängda för era åsikter eller för att några andra önskar det?
Håll er till reglerna så slipper ni avstängning, så enkelt är det!

Fast tråden handlar om att reglerna bör reformeras. Att det här med avstängningar inte fyller något syfte för att främja grundtanken med Yttrandefrihet på riktigt, utan tvärtom motverkar det fria ordet.
2025-09-16, 14:09
Moderator
HelgeBuks avatar
Jag tycker man får se skillnad på ett genomtänkt skämt och ogenomtänkt tramsig provokation (ex: en skojare som kommer in i en tråd om vad som helst och säger "det är för att du är en bög TS!!")

Ett snyggt skämt som anknyter till trådens ämne KAN vara en sån sak som ger läsarna ett gott skratt och förhöjer Flashback-upplevelsen. Tyvärr är såna väldigt sällsynta. Men om jag ser ett försöker jag låta det vara, så länge det åtminstone har nån mer faktor som ger existensberättigande än att det bara är en kul ordvits eller nåt sånt.

Det hänger ju inte bara på regelverket och moderatorer utan även skribenterna måste "spela boll" om det ska funka att ha en skämtsam jargong. Tyvärr är många mer eller mindre hjärndöda och förstör för oss andra.
2025-09-16, 14:15
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Fast tråden handlar om att reglerna bör reformeras. Att det här med avstängningar inte fyller något syfte för att främja grundtanken med Yttrandefrihet på riktigt, utan tvärtom motverkar det fria ordet.
Hur fan skulle det se ut om rysshoror, foliehattar och andra dårar fick härja fritt? Då skulle nog 90% lämna Flashback.,
Hur fan kan det vara så svårt att hålla sig till reglerna? Sen då ni drabbas av avstängning då sätter ni igång och gnäller som de jävla snöflingor ni verkar vara! Kan ni inte hålla er till reglerna får ni väl för helvete ta en avstängning som en man och inte gråta ut på det här sättet.
2025-09-16, 14:20
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Hur fan skulle det se ut om rysshoror, foliehattar och andra dårar fick härja fritt? Då skulle nog 90% lämna Flashback.,
Hur fan kan det vara så svårt att hålla sig till reglerna? Sen då ni drabbas av avstängning då sätter ni igång och gnäller som de jävla snöflingor ni verkar vara! Kan ni inte hålla er till reglerna får ni väl för helvete ta en avstängning som en man och inte gråta ut på det här sättet.

Det skulle ju börja likna demokrati och yttrandefrihet. Flashback var ju Dårarnas Paradis. Men nu verkar det ha förvandlats till DN och SVT's kommentatorsfält
2025-09-16, 14:20
Moderator
Maviels avatar
TS hänvisar till saker som redan diskuteras i sina egna trådar. I övrigt hänvisas till:

(FB) Vad har hänt med flashback? (Sammanfogad)

Denna låses.

/Moderator

• 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in