• 1
  • 2
2025-09-17, 01:38
Medlem
Enda jag kan säga som jag är tvärsäker på är: inget parti kommer åka ur riksdagen. Men jag blir förvånad om SD kommer gå framåt, om ens med 0,1 procent. Sverige skulle alltså i så fall bli undantaget från regeln i Norden där ett invandringsparti som får rejält inflytande pissar sina väljare i ansiktet, men ändå skulle gå framåt valet efter. Danske folkeparti kollapsade, fremskittspartiet kollapsade och sannfinnarna kollapsade så fort de hamnade i en position med inflytande och pissade sina väljare i ansiktet. Och JO SD har rejält med inflytande just nu som det största partiet i Tidöavtalet era puckade idioter. Utan SDs stöd så skulle tönt-Uffe inte kunna bilda regering till att börja med. Det rödgröna blocket var och är betydligt större än M+KD+C+L just nu. Så all skit som regeringen nu gjort vad gäller invandring och mångkultur är grejer som har fått SDs godkännande. Sluta lev i förnekelse. Om SD skulle vägra skulle Uffe få rejäla problem. Men istället för att sätta ner foten och kräva saker i invandringsfrågan, så sitter SD tysta tills Israel nämns. Då blir de plötsligt väldigt högljudda, aggressiva och ställer hårda krav. Men massinvandring och annan skit i Sverige? Då är de tysta som möss. Skit i Sverige. Det är Israel som är det viktigaste. Släng ut lokala SD-politiker som råkat säga N-ordet eller nämnt Bonniers. Men stöd Israel som begår folkmord öppet med ministrar som förespråkar Storisrael.

TYVÄRR så tror jag att sossarna bildar regering efter valet 2026. Jag skriver "tyvärr" för att de lär höja skatterna och göra livet jobbigare för vanligt folk som faktiskt jobbar och sköter sig. Vad gäller massinvandring och mångkultur så spelar det ingen roll vem som styr. Det är samma skit oavsett vad SD-folk försöker intala sig själva.
Citera
2025-09-17, 09:42
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Gött att Hamas Al Haj har skapat sitt parti nu, kommer locka exakt bara röster enbart från vänstern. Blir kanske inte så många men många bäckar små...

Ja men faktiskt. Har tänkt på det men glömde ta med det i mitt resonemang. Nu finns det typ 5st mindre partier utanför riksdagen som drar Palestina-vänstern. Dessa tänker inte taktiskt på regeringsfrågan.
Mikail med Nyans kommer dra röster. Jamals nya parti. Visionspartiet (eller vad det heter?), Daniel Riazat o hon tjocka kollegan jag ej kommer ihåg namnet på skulle också starta ett nytt parti.
Jamal kan nog dra väldigt mycket i malmö.
Citera
2025-09-18, 00:09
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Tror du är lite fel ute med S, de lär växa men inte bli alls så stora. L kommer klara spärren pga vad jag skrev tidigare, partier åker av någon anledning aldrig ut.
Nja…
Såväl ND som de gröna har åkt ur riksdagen och ’Liberalerna’ är på goda grunder avskydda avsåväl vänster, borgerliga som högerpopulister och framför allt av riktiga liberaler.
Citera
2025-09-18, 09:39
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Tror med de landar i något liknande. Den stora massan väljare som går till jobbet varje dag ser att dom fått de bättre ekonomiskt samt alla förstagångsväljare lutar kraftigt höger. Dessa grupper syns inte lika bra i opinionen vilket gör att framförallt Maggans siffror är uppblåsta.

Tror jag också. S:s siffror är uppblåsta. Märkligt dock att Anna-Karin Hatt i C avvisar en regering där SD ingår. Jag trodde hon ville satsa på bönderna i landet nu - de är konservativa överlag - och gått över till M och SD men så blev det inte. C ska tydligen fortsatt satsa på medelklasskvinnorna i storstäderna.
Citera
2025-09-18, 13:03
Medlem
Jag gissar på att SD > M. Men Ulf kommer fortfarande att få vara statsminister för annars vill inte KD vara med. De belönas på annat sätt. Det kommer ändå vara extremt jämt mellan blocken.

Så fort S måste börja ge svar på frågor istället för att bara gnälla om att allt är Tidö:s fel så kommer deras siffror att säcka ihop. Måste de nu "ta ansvar" för idiotin inom MP och V (som de är helt beroende utav) så kommer det inte bli så roligt längre. Det är inte någon längre som vill ha fri invandring, ingen kärnkraft, vänskapsband med Hamas och andra skumma ljusskygga våldsbejakande extremister etc.

Att L åker ut, förhoppningsvis tar det MP med sig också men det är väl en lågoddsare. Får de 3.99% så kommer jag att garva. L kommer i praktiken vara helt utrotade på riks nivå och bara leva vidare ett tag på den kommunala och regionala nivån innan de försvinner ut i dimman. Jag tror inte att de kommer att någonsin klara att bygga upp sitt parti igen. Det finns ingen draghjälp, det finns ingen fråga för dem längre. Detta är dödsryckningen. Frågan är vart deras lilla organisation kommer att ta vägen; M, KD eller C.

Alla de nya vilde partier, och AFS, kommer få omkring 1% tillsammans. De är helt meningslösa och bidrar inte med något vettigt. Hajen-partiet kommer inte att ena alla landets muslimer eller något sådant för de hatar varandra för mycket för att vara med i samma parti. Allt trams om ett enat muslim-parti är bara fantasier.

C fortsätter att vara helt förvirrade och tror på att de är den breda mitten. Men i själva verket representerar de omkring 5% av befolkningen. De är inte längre för bönderna eller landsbygden och de trendkänsliga urbanisterna har också redan övergivit dem.

Valfrågor kommer vara de vanliga, skatter, vården, försvaret, miljön och invandringen. Gissar på att Ukraina och Gaza inte kommer att bidra med mycket i den meningen. De har normaliserats och ignorerats. Döda barn i Gaza ger inte några röster i ett svenskt val. De som tycker att det är viktiga frågor röstar redan på de partierna. De ändrar så att säga ingenting.
Citera
2025-09-18, 16:06
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nja…
Såväl ND som de gröna har åkt ur riksdagen och ’Liberalerna’ är på goda grunder avskydda avsåväl vänster, borgerliga som högerpopulister och framför allt av riktiga liberaler.

Ny demokrati var inte ett etablerat parti
Citera
2025-09-18, 16:06
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Tror jag också. S:s siffror är uppblåsta. Märkligt dock att Anna-Karin Hatt i C avvisar en regering där SD ingår. Jag trodde hon ville satsa på bönderna i landet nu - de är konservativa överlag - och gått över till M och SD men så blev det inte. C ska tydligen fortsatt satsa på medelklasskvinnorna i storstäderna.

jag tror C återigen kommer stå för en mittenväg i valet men röstar för S i omröstningarna efter valet
Citera
2025-09-18, 16:08
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Jag gissar på att SD > M. Men Ulf kommer fortfarande att få vara statsminister för annars vill inte KD vara med. De belönas på annat sätt. Det kommer ändå vara extremt jämt mellan blocken.

Så fort S måste börja ge svar på frågor istället för att bara gnälla om att allt är Tidö:s fel så kommer deras siffror att säcka ihop. Måste de nu "ta ansvar" för idiotin inom MP och V (som de är helt beroende utav) så kommer det inte bli så roligt längre. Det är inte någon längre som vill ha fri invandring, ingen kärnkraft, vänskapsband med Hamas och andra skumma ljusskygga våldsbejakande extremister etc.

Att L åker ut, förhoppningsvis tar det MP med sig också men det är väl en lågoddsare. Får de 3.99% så kommer jag att garva. L kommer i praktiken vara helt utrotade på riks nivå och bara leva vidare ett tag på den kommunala och regionala nivån innan de försvinner ut i dimman. Jag tror inte att de kommer att någonsin klara att bygga upp sitt parti igen. Det finns ingen draghjälp, det finns ingen fråga för dem längre. Detta är dödsryckningen. Frågan är vart deras lilla organisation kommer att ta vägen; M, KD eller C.

Alla de nya vilde partier, och AFS, kommer få omkring 1% tillsammans. De är helt meningslösa och bidrar inte med något vettigt. Hajen-partiet kommer inte att ena alla landets muslimer eller något sådant för de hatar varandra för mycket för att vara med i samma parti. Allt trams om ett enat muslim-parti är bara fantasier.

C fortsätter att vara helt förvirrade och tror på att de är den breda mitten. Men i själva verket representerar de omkring 5% av befolkningen. De är inte längre för bönderna eller landsbygden och de trendkänsliga urbanisterna har också redan övergivit dem.

Valfrågor kommer vara de vanliga, skatter, vården, försvaret, miljön och invandringen. Gissar på att Ukraina och Gaza inte kommer att bidra med mycket i den meningen. De har normaliserats och ignorerats. Döda barn i Gaza ger inte några röster i ett svenskt val. De som tycker att det är viktiga frågor röstar redan på de partierna. De ändrar så att säga ingenting.

Vet inte vad du röstar på, men ifall L åker ut är ju alla hopp om fortsättning för vår regering döda...

Nej generellt bryr man sig inte om Gaza vid röstningsbåset men finns nog X-tusen i vissa förorter som gör...
Citera
2025-09-19, 19:33
Medlem
Det är ju bara en kopiering av valresultatet 2022, +/- 0,1%.

Oavsett hur tråkig föreläsningen var krävs det lite mer kreativitet. Millennials…
Citera
2025-09-21, 13:24
Medlem
lundaelevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Det är ju bara en kopiering av valresultatet 2022, +/- 0,1%.

Oavsett hur tråkig föreläsningen var krävs det lite mer kreativitet. Millennials…

Tror det blir liknande resultat som 2022 så då är jag nöjd. Tror MP växer dock men tar av V. Så då är jag nöjd med min förutsägelse. Var exakt tror du jag har fel? Vi blir mer och mer polariserade vilket och betyder att färre kan tänka sig ändra sina röster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in