2025-09-18, 22:02
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej det har du inte, lille vän. Du har aldrig någonsin styrkt något av de efterblivna påståenden som du spyr ur dig. Jag skäms som svensk över att du och din sort besudlar detta fina land.

Din sort, lille vän, är på väg att bli helt irrelevanta, och tur är det. Att det mångkulturella samhällsexperimentet misslyckats är vid det här laget allom bekant. Invandringsmotståndarna har redan vunnit debatten, nu handlar det bara om att vinna makten.
Citera
2025-09-18, 22:46
Medlem
Citat:
Så mycket ord. Så lite substans.

Sverige är en demokrati där både yttrandefrihet och pressfrihet är rådande. Ungern är det inte tack vare fettot Orban. Tugga i dig det, lille vän.

Återigen står du svarslös. Yttrandefriheten i Sverige är alldeles för begränsad. Man är friare att uttrycka sig som man vill i Ungern än Sverige. En stor del av den etablerade pressen är kontrollerad av ett mycket litet antal ägare. Sug på den du.
Citera
2025-09-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Återigen står du svarslös. Yttrandefriheten i Sverige är alldeles för begränsad. Man är friare att uttrycka sig som man vill i Ungern än Sverige. En stor del av den etablerade pressen är kontrollerad av ett mycket litet antal ägare. Sug på den du.

Är du ironisk nu? Yttrandefriheten i Ungern begränsas allt mer. Sverige är ett av de 5 länder i världen där yttrandefriheten är som störst. Men jag antar att yttrandefrihet utgör ett hot mot dig och dina gelikar. Sug på den du.
Citera
2025-09-18, 23:13
Medlem
Citat:
Är du ironisk nu? Yttrandefriheten i Ungern begränsas allt mer. Sverige är ett av de 5 länder i världen där yttrandefriheten är som störst. Men jag antar att yttrandefrihet utgör ett hot mot dig och dina gelikar. Sug på den du.

Jag tror nog du blandar ihop press- och yttrandefrihet.

Men om vi ska titta på dina rankingar så hamnar de flesta länder i östra europa på ungefär samma nivå som Ungern. Alla de andra politikerna där är nog minst lika korrupta som Orban. Varför tror du att Orban är så pass utpekad?
Citera
2025-09-18, 23:17
Medlem
Citat:
Jag tror nog du blandar ihop press- och yttrandefrihet.

Men om vi ska titta på dina rankingar så hamnar de flesta länder i östra europa på ungefär samma nivå som Ungern. Alla de andra politikerna där är nog minst lika korrupta som Orban. Varför tror du att Orban är så pass utpekad?

Sverige är lika högt rankade gällande pressfrihet. Är Ungern det?
Citera
2025-09-18, 23:29
Medlem
Citat:
Sverige är lika högt rankade gällande pressfrihet. Är Ungern det?

Är du oförmögen att svara på enkla frågor? Jag omformulerar: Många länder i östra europa och balkan är värre på de flesta mätpunkter när det gäller demokrati. Varför tror du just Ungern är utpekade som extra dåliga?

Kan du klargöra vad du menar, din första mening är inte fullständig.
Citera
2025-09-18, 23:35
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Är du normal, när du måste upplysa alla om det? Antagligen inte alls.

Sverige är inte mitten av universum, och Sverige är inte hela världen. Den svenska befolkningen är en sketen promille av jordens befolkning.
Är det några som måste upplysas är det ju definitivt svenskarna som lever i sin lilla lagom-bubbla fullt med ljummen mellanmjölk.
Snälla, prata inte om vad som är normalt och inte. Du har ju inte en jävla aning, dåligt berest som du uppenbarligen är
Citera
2025-09-18, 23:41
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Sverige är ett av de 5 länder i världen där yttrandefriheten är som störst.

Yttrandefrihet? I Sverige?

Sverige är en demokratur!!! Orbans Ungern är en demokrati.

Att svensk vänstermedia målar upp Orban som en diktator och Ungern som en diktatur är fullkomligt irrelevant, för det är ungefär som att lita på vad diktaturer i världen självsäkert påstår.

Du får väl använda din hjärna för att sålla information och bli lite mer källkritisk! Alla dessa dumma jävla får som låter sig drivas hit och dit, ni är ju för fan en fara för hela mänskligheten. Du är tyvärr en av de.
Citera
2025-09-18, 23:45
Medlem
Citat:
Är du oförmögen att svara på enkla frågor? Jag omformulerar: Många länder i östra europa och balkan är värre på de flesta mätpunkter när det gäller demokrati. Varför tror du just Ungern är utpekade som extra dåliga?

Kan du klargöra vad du menar, din första mening är inte fullständig.

Vilka länder syftar du på? Varför är det relevant för diskussionen?

Min första mening var ett svar på ditt tidigare inlägg. Om du inte förstår svenska så kan jag försöka förenkla meningen.
Citera
2025-09-18, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Yttrandefrihet? I Sverige?

Sverige är en demokratur!!! Orbans Ungern är en demokrati.

Att svensk vänstermedia målar upp Orban som en diktator och Ungern som en diktatur är fullkomligt irrelevant, för det är ungefär som att lita på vad diktaturer i världen självsäkert påstår.

Du får väl använda din hjärna för att sålla information och bli lite mer källkritisk! Alla dessa dumma jävla får som låter sig drivas hit och dit, ni är ju för fan en fara för hela mänskligheten. Du är tyvärr en av de.

Talar du tvärtomspråket precis som ryssjävlarna?

Styrk ditt påstående tack.
Citera
2025-09-19, 00:16
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Sverige är inte mitten av universum, och Sverige är inte hela världen. Den svenska befolkningen är en sketen promille av jordens befolkning.
Är det några som måste upplysas är det ju definitivt svenskarna som lever i sin lilla lagom-bubbla fullt med ljummen mellanmjölk.
Snälla, prata inte om vad som är normalt och inte. Du har ju inte en jävla aning, dåligt berest som du uppenbarligen är
Sverige är en ganska stor del av vardagen om man faktiskt lever och verkar här, och inte t ex i ditt kära idealland -- som ju inte heller är hela världen. Ja, i Sverige gillar vi mjölk, och gärna just mellanmjölk. Men din älskade Orbán har väl rätt om mjölk också, eller hur, pucko som inte kan göra något mot Orbáns ideal?

Om du med "normalt" menar hur flest människor agerar är det alltså kineser och indier du tänker på, lol. Och du, om du måste tala om hur berest du är, är du nog inte det heller.
Senast redigerad av nerdnerd 2025-09-19 kl. 00:20.
Citera
2025-09-19, 00:16
Medlem
Citat:
Vilka länder syftar du på? Varför är det relevant för diskussionen?

Min första mening var ett svar på ditt tidigare inlägg. Om du inte förstår svenska så kan jag försöka förenkla meningen.

Länderna runtomkring. Vet du inte var Ungern ligger? Jag ska ge dig några exempel:
Rumänien, Serbien, Montenegro, Bulgarien, Ukraina och Makedonien. De är alla länder som ligger värre till än Ungern både när det gäller ekonomi och demokrati. Ändå är det alltid Ungern som får mest skit för detta. Varför får Ungern/Orban så mycket skit när grannarna är sämre men får ingen skit? Ingen kallar ledarna i de länderna för diktator tex. Relevansen kommer. Vet du ens vad ledarna för de andra länderna heter på rak arm (jag vet att du genast börjar googla)?

Du behöver inte förenkla meningen. Du behöver lära dig att skriva fullständiga meningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in