2025-09-16, 15:01
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Lägg till att de suger på idrott och kultur.

Där håller jag inte med,, riktigt OS-land som brukade placera precis utanför Kina USA och Sovjet.

Brottare, kast i friidrott, vattenpolo, fotboll på 50-talet osv osv.

Kultur,, håll i hatten. Ferenc Liszt, Zoltan Kodaly och Bela Bartok osv osv...
läs på om Hapsburgska monarkin.

Forskare och MÄNGDER av nobelpris till utflyttade och inhemska ungrare. Mängder.

Långa fina traditioner inom dom områdena.
Citera
2025-09-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praisethesun
Urban har ju noll koll. Pinsamt att uttala sig samt att bo i ett U-land. Det vet väl du.

Ungern är inget U-land
Citera
2025-09-16, 15:27
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Orban är lite konstig. Men Svenska politiker och speciellt Sossarna har gnällt på Ungern under många år, så förstår att dom slår tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har 280 flickor utretts för mord under ett år? Det är det pekande fingret som ska bevisa sin tes, inte tvärtom.

Du var snabb. Precis så.
Om ingen kan redovisa andra siffror så går det inte heller att bevisa att Orban har fel. Det borde vara enkelt för någon i regeringen att plocka fram och redovisa de faktiska siffrorna så vi kan få slut på spekulationerna.
Citera
2025-09-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
ungern.
kommer du några mil utanför Budapest är det häst och vagn som gäller år 2025.

Forinten är toalettpapper.
Landet är ett TRANSITLAND... ingen vill stanna där förutom svenska vars pension är fyra ggr så
mycket värd där nere eller SD - järnspettare som gjort bort sig på hemmaplan.

Intressant att för 20 år sedan kunde knappt en svensk peka ut ungern på kartan, numera är det ett frontland pga främlingsfientlighet och inskräkthet. Fin exportvara.

Ungern är också ett kroniskt loserland som förlorat alla krig i princip och fortsätter att ta klena beslut genom att vänslas med ryssen och mjölka EU.

Men visst, inte en huckla eller pepparkaka så långt ögat når och kronan är stark mot forinten.

Vilket skitsnack va xD konstigt att jag såg jävla massa fler bilar än häst o vagn när jag for genom Ungern redan för 25 år sedan då om det nu är "häst och vagn som gäller" haha. Du verkar vara lika klipsk som uffe ungefär.
Citera
2025-09-16, 15:32
Medlem
Märkligt hur många personer kan tro på det vansinniga påståendet från Orban, när det inte ens begås så många mord totalt i Sverige. Inte i närheten, däremot sprängs det mycket.
Citera
2025-09-16, 15:40
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej det gör han inte. Informationen kommer från en tysk tidning. Inget som Orban hittat på. Huruvida uppgiften stämmer eller ej, ligger därmed på den tyska tidningsredaktionen.

Sen kan man ifrågasätta om det är rätt av Orban och bara gå efter något han har läst i en tysk tidning utan att kolla källan, men med tanke på att svenska politiker har snackat skit, och ljugit ihop helt absurda saker, om Ungern i över ett decennium, så är det väl snarare på tiden att Orban går loss lite så svenska politiker får smaka på sin egen medicin.

Det ÄR trots allt Sverige som land som är numera ett sönderknullat land, fullt med kriminalitet och i princip dagliga sprängningar och skjutningar. Ungern är ett lugnt och tryggt land och kvinnor kan gå ute på kvällar och i mörker och vara trygga, utan att oroa sig för att bli våldtagna. I Sverige bör kvinnor oroa sig för att bli våldtagna t.o.m mitt på ljusa dagen!
T.o.m PÅ JOBBET! Se bara på hon brevbäraren som blev våldtagen i ett trapphus under sitt arbetspass.

Sverige var ett tryggt land förr. Idag är hela samhället uppochner, rena vilda västern!
Ok, orban hittar inte på själv.
Men han sprider andras lögner.
Det sitter inte över 200 tjejer anhållna för mord.
Det var 4st.
Citera
2025-09-16, 15:45
Medlem
Det är sorgligt nog precis som Orban uttalar sig som jag själv tänker om utvecklingen här dom senaste 20 åren i stora drag. Att säga att han har fel på den fronten vore en fet lögn.

Ska jag kompensera med nåt positivt så är det väl att många ungdomar verkar vara lite mer världsvana idag samt har känsla för stil och elegans jämfört med förr.
Citera
2025-09-16, 15:49
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
Vilket skitsnack va xD konstigt att jag såg jävla massa fler bilar än häst o vagn när jag for genom Ungern redan för 25 år sedan då om det nu är "häst och vagn som gäller" haha. Du verkar vara lika klipsk som uffe ungefär.

Du har inte sett ungern, det är ett ruralt land.
Häst och vagn hör inte till ovanligheterna, nej.

Noll koll.
Citera
2025-09-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Nej det gör han inte. Informationen kommer från en tysk tidning. Inget som Orban hittat på. Huruvida uppgiften stämmer eller ej, ligger därmed på den tyska tidningsredaktionen.

Sen kan man ifrågasätta om det är rätt av Orban och bara gå efter något han har läst i en tysk tidning utan att kolla källan, men med tanke på att svenska politiker har snackat skit, och ljugit ihop helt absurda saker, om Ungern i över ett decennium, så är det väl snarare på tiden att Orban går loss lite så svenska politiker får smaka på sin egen medicin.

Det ÄR trots allt Sverige som land som är numera ett sönderknullat land, fullt med kriminalitet och i princip dagliga sprängningar och skjutningar. Ungern är ett lugnt och tryggt land och kvinnor kan gå ute på kvällar och i mörker och vara trygga, utan att oroa sig för att bli våldtagna. I Sverige bör kvinnor oroa sig för att bli våldtagna t.o.m mitt på ljusa dagen!
T.o.m PÅ JOBBET! Se bara på hon brevbäraren som blev våldtagen i ett trapphus under sitt arbetspass.

Sverige var ett tryggt land förr. Idag är hela samhället uppochner, rena vilda västern!

Samma sak i Litauen, tjejerna där gick hem ensamma i mörka gränder utan att vara det minsta oroliga.
Tack vare gatukameror (som sossarna aldrig hade åtgärdat) så kan väl åtminstone vissa våga sig hem på en upplyst gata här idag.
Citera
2025-09-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Märkligt hur många personer kan tro på det vansinniga påståendet från Orban, när det inte ens begås så många mord totalt i Sverige. Inte i närheten, däremot sprängs det mycket.

Ännu mer märkligt hur folk kan blunda så mycket för verkligheten också.
Citera
2025-09-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Där håller jag inte med,, riktigt OS-land som brukade placera precis utanför Kina USA och Sovjet.

Brottare, kast i friidrott, vattenpolo, fotboll på 50-talet osv osv.

Kultur,, håll i hatten. Ferenc Liszt, Zoltan Kodaly och Bela Bartok osv osv...
läs på om Hapsburgska monarkin.

Forskare och MÄNGDER av nobelpris till utflyttade och inhemska ungrare. Mängder.

Långa fina traditioner inom dom områdena.

Senaste sommar-OS kom de på plats 14 och senaste vinter-OS plats 20 i medaljligan. Det är ok men inte mer. Lägg därtill att de i princip bara är riktigt bra i udda småsporter med OS-status, typ vattenpolo.

Vad gäller kultur pratar jag enbart om dagens Ungern. De pratar om ett Sverige i förfall, ett land som beundras för det som kallas ett pop-under, som är framstående på spelutveckling, som fått fram Spotify, som har en hel del skådisar i Hollywood osv. Då kan man inte dra in Bela Bartok i det hela.

Nobelpristagare har jag för dålig koll på men gissar att en hel del av de med ungerskt påbrå som fått detta pris, valt att bo i andra länder.

Påståenden om ett land som valt att överge civilisationen kommer från helt fel håll. Det finns inte mycket jag skulle vilja att Sverige bytte med Ungern. I princip är det väl den grova brottsligheten där jag inte har något emot att byta.

Orban har helt enkelt inte bara en massa faktafel, han har inte heller mandat att dissa Sverige.
Citera
2025-09-16, 16:34
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Ungern är inget U-land

Nej inget U land per definition med En av EU's fattigaste länder.
Endast Bulgarien ligger längre ner.

Även om vi skulle DUBBLA alla Ungrares lön så skulle dom inte komma upp i samma inkomsstandard
som tex Slovenien.

Fruktansvärt fattigt främst på landsbygden.

https://www.euronews.com/business/20...he-highest-pay

Ungern är helt beroende av EU bidrag, från bla Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in